Partnerzy serwisu:
Prawo

RyŚ: Rekomendacje po katastrofie w Szczekocinach

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
20-06-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO
RyŚ: Rekomendacje po katastrofie w Szczekocinach
– Wielu wypadków dałoby się uniknąć, gdyby ludzie obsługujący urządzenia wiedzieli, w jaki sposób poprawnie to robić. Z tego względu kluczowe jest znaczenie szkoleń - podkreślił Tadeusz Ryś, przewodniczący Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych podczas pierwszego dnia konferencji "Wyzwania polskiej infrastruktury kolejowej".

Przewodniczący PKBWK omówił rekomendacje wydane przez Komisję po katastrofie kolejowej pod Szczekocinami. Po pierwsze – szkolenia dla m.in. wszystkich osób związanych ze sterowaniem ruchem. Ryś zwrócił też uwagę, że rewident jest w gestii przewoźnika, a nie zarządcy infrastruktury. Często też pomocnik maszynisty pełni tę funkcję. Ponadto – kamery na pojazdach trakcyjnych. Komisja zaproponowała, aby monitorowany był obraz przed pojazdem, a wewnątrz pojazdu – jedynie głos. - W Wielkiej Brytanii 70 proc. taboru jest wyposażona w takie urządzenia. Chodzi o to, aby nie było konfliktu pomiędzy maszynistą, dyżurnym ruchu i urządzeniami srk - zaznaczył Ryś.

Inne rekomendacje to aktualizacja regulaminów, w przypadku wprowadzania urządzeń wykorzystujących nowe technologie. – Często zdarza się, że nowe urządzenia są, ale ich działanie nie jest zrozumiałe dla pracowników. Tutaj rozwiązaniem są szkolenia i aktualizacje regulaminów – podkreślił Tadeusz Ryś.

Inne rekomendacje to analizy danych w rejestratorach rozmów telefonicznych i radiowych oraz dokumentacji związanej z ruchem pociągów na posterunkach ruchu i w pojeździe kolejowym. – W Szczekocinach przyczyna tej katastrofy tkwiła jeszcze w dniu poprzednim – stwierdził Tadeusz Ryś.

Rekomendacje dotyczyły także m.in. poprawy ergonomii stanowisk (maszynistów, jak również nastawniczego i dyżurnego ruchu), stosowania sygnału Pc 2 oraz czasu pracy i sposobu szkolenia. Komisja postulowała także przywrócenie zapisu w instrukcji maszynisty o zakazie obsługi i rozmów przez komórki w czasie prowadzenia pojazdu.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ryś: Poprawa świadomości bezpieczeństwa wymaga czasu

Kongres Kolejowy

Ryś: Poprawa świadomości bezpieczeństwa wymaga czasu

Roman Czubiński 08 grudnia 2017

Jak zwiększyć poziom bezpieczeństwa na kolei w Polsce?

Nasze konferencje

Ile pieniędzy na infrastrukturę zapewniającą bezpieczeństwo na kolei?

Nasze konferencje

Raczyński: Lokomotywy pasażerskie to przeszłość

Biznes

Raczyński: Lokomotywy pasażerskie to przeszłość

jm, Rynek Kolejowy 27 marca 2013

Zobacz również:

Ryś: Poprawa świadomości bezpieczeństwa wymaga czasu

Kongres Kolejowy

Ryś: Poprawa świadomości bezpieczeństwa wymaga czasu

Roman Czubiński 08 grudnia 2017

Jak zwiększyć poziom bezpieczeństwa na kolei w Polsce?

Nasze konferencje

Ile pieniędzy na infrastrukturę zapewniającą bezpieczeństwo na kolei?

Nasze konferencje

Raczyński: Lokomotywy pasażerskie to przeszłość

Biznes

Raczyński: Lokomotywy pasażerskie to przeszłość

jm, Rynek Kolejowy 27 marca 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5