Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ruszyły przygotowania do odbudowy „bajpasa kaszubskiego” [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Rozpoczęły się prace przygotowawcze do budowy tak zwanego. „bajpasa kartuskiego” na fragmencie dawnej linii 234, należącej do Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

18 lutego 2019 r. na odcinek dawnej linii nr 234 pomiędzy Karczemkami a Kokoszkami weszła wynajęta przez PKM firma, aby oczyścić teren z niewielkich drzew, kolidujących z przebiegiem planowanej tu linii kolejowej.

PKM pragnie przygotować w ten sposób stary nasyp do przyszłej inwestycji. W lutym planowane jest także ogłoszenie przetargu na opracowanie koncepcji „Rewitalizacji fragmentu linii kolejowej nr 234 z budową przystanku Gdańsk Karczemki wraz z budową infrastruktury towarzyszącej” zawierającej co najmniej dwa warianty realizacji inwestycji. Koncepcja ta zawierać będzie m.in. analizę możliwych wariantów wyjścia z linii kolejowej nr 248 (PKM), wskazanie optymalnej lokalizacji dla przystanku Gdańsk Karczemki oraz niezbędnych obiektów inżynierskich. Powstanie też projekt infrastruktury towarzyszącej przystankowi Gdańsk Karczemki.

„Bajpas kartuski” to kolejowa trasa objazdowa z Gdańska do Kartuz przez Gdańsk Kokoszki i Starą Piłę, w śladzie dawnych linii kolejowych nr 234 i 229. Bajpas omija gdańskie lotnisko, ale pozwala w najszybszy sposób kierować pociągi jadące od strony Gdańska Wrzeszcza przez linię PKM – w kierunku Kartuz i Kościerzyny.

Prace przy „bajpasie kartuskim” mają zakończyć się do 2021 roku i pozwolą uruchamiać pociągi do Kartuz nawet wtedy, gdy na linii 201 (po której części obecnie kursują pociągi z Gdańska do Kartuz) pracować będą robotnicy elektryfikujący ją na zlecenie PKP PLK. Rewitalizacji 15 kilometrów istniejącej linii Gdańsk Kokoszki – Stara Piła – Żukowo – Glincz, należącej do PKP PLK, oraz odbudowy 1,5 km toru na odcinku Gdańsk Kiełpinek – Gdańsk Kokoszki, którą zajmie się PKM.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Infrastruktura

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Jakub Madrjas 12 czerwca 2023

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Tabor i technika

Pomorska Kolej Metropolitalna podpisała umowę z Alstomem

Infrastruktura

Zobacz również:

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Infrastruktura

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Jakub Madrjas 12 czerwca 2023

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Tabor i technika

Pomorska Kolej Metropolitalna podpisała umowę z Alstomem

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5