W efekcie rozbudowy, terminal w Poznaniu Franowie zyska nowy plac manewrowo-składowy o powierzchni 8,2 tys. metrów kwadratowych. Dzięki temu zdolność składowania obiektu we Franowie wzrośnie z obecnych 1280 TEU do blisko 1800 TEU.
– Przewozy kontenerów wyróżniają się na tle pozostałych grup towarów transportowanych koleją. W pierwszym kwartale 2015 roku kolejowe przewozy intermodalne w Polsce rosły w dwucyfrowym tempie. Spodziewamy się, że to długoterminowy trend. Stąd nasze inwestycje w ten segment rynku. Terminal we Franowie znajduje się na liście najważniejszych z nich – mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych.
Aby poprawić funkcjonalność terminala w Poznaniu Franowie, inwestycja obejmie również przebudowę i modernizację układu dróg dojazdowych. Dzięki temu łatwiej będzie dojechać tam samochodom ciężarowym, które odbierają część przywożonych do Franowa kontenerów. Generalnym wykonawcą projektu będzie Skanska.
Rozbudowa będzie współfinansowana w 50 proc. ze środków UE. Całkowita wartość inwestycji netto wynosi 6,8 mln zł. Nowe elementy poznańskiego terminala PKP Cargo zostaną oddane do użytku w grudniu 2015 roku.
– Rozbudowa poznańskiego terminala to kolejna inwestycja prorozwojowa Grupy PKP Cargo. Warto podkreślić, że połowę nakładów pokryjemy ze środków unijnych, co podnosi atrakcyjność tej inwestycji z punktu widzenia inwestora – mówi Łukasz Hadyś, członek zarządu PKP Cargo ds. finansowych.
Terminal we Franowie jest jedną z kluczowych inwestycji PKP Cargo. Charakteryzuje go strategiczne położenie – niedaleko Poznania przecinają się dwa główne europejskie korytarze transportowe. Z tego względu we Franowie przeładowywane są kontenery przewożone wzdłuż osi wschód-zachód oraz północ-południe Europy. Dużą część obsługiwanych przewozów stanowią połączenia z trójmiejskimi portami. Z terminala we Franowie pięć razy w tygodniu według stałego rozkładu kursuje pociąg operatorski do portu w Gdańsku.