NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Rusza budowa linii kolejowej Chiny - Laos. Powstanie 258 km tuneli i mostów

| Łukasz Pastor 31.12.2016 724

Rusza budowa linii kolejowej Chiny - Laos. Powstanie 258 km tuneli i mostów
Fot. DearEdward, lic. CC BY 2.0/Wikimedia Commons
W mieście Louangphrabang na terytorium Laosu została oficjalnie zainaugurowana od lat planowana budowa linii od granicy z Chinami do miasta Wientian. Trasa będzie liczyła nieco ponad 414 km.
Linia, według zapowiedzi przedstawicieli rządu, ma być odpowiedzią na rozwój gospodarki Laosu, ma też znacząco przyczynić się do współpracy gospodarczej kraju z Chinami. Ułatwi Chinom dalszą ekspansję handlową w rejon Oceanu Indyjskiego. Projekt pozwoli na poprawę wymiany handlowej, a także rozwój turystyki. To także korzyści - zarówno ekonomiczne, jak i społeczne dla lokalnej ludności.

Inwestycja będzie realizowana przez spółki zależne firmy China Railway Group. W listopadzie 2015 roku zostało podpisane porozumienie w sprawie budowy linii i od tamtego czasu trwają prace projektowe i inżynieryjne. W tej chwili wciąż trwają procedury związane z wykupem gruntów pod budowę linii, ale jak zapewniają przedstawiciele rządu Laosu, wszystko idzie zgodnie z planem.

Linia o rozstawie szyn 1435 mm będzie biegła od chińskiego węzła kolejowego w miejscowości Mohan (granica Chin z Laosem), pobiegnie w kierunku miasta Boten (również na granicy obu krajów), następnie będzie poprowadzona w kierunku południowym - do miasta Louangphrabang oraz Vang Vieng. Linia zakończy się w mieście Nong Khai, do którego obecnie jest doprowadzona trasa wąskotorowa, która łączy Laos z Tajlandią.

Jednotorowa, zelektryfikowana linia będzie przystosowana do prędkości 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. Z racji, że będzie poprowadzona m. in. przez tereny górskie, będzie wymagała budowy ponad 258 km tuneli i mostów. Szacowany koszt inwestycji to 5,4 mld dolarów. Inwestycja powinna zostać zrealizowana w ciągu pięciu lat.

Szlak ten będzie częścią magistrali kolejowej, która połączy Chiny i Półwysep Malajski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Laos (3)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Laos (3)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5