Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rusza budowa linii kolejowej Chiny - Laos. Powstanie 258 km tuneli i mostów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
31-12-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jclao.com/Railway Gazette/lp

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rusza budowa linii kolejowej Chiny - Laos. Powstanie 258 km tuneli i mostów
Fot. DearEdward, lic. CC BY 2.0/Wikimedia Commons
W mieście Louangphrabang na terytorium Laosu została oficjalnie zainaugurowana od lat planowana budowa linii od granicy z Chinami do miasta Wientian. Trasa będzie liczyła nieco ponad 414 km.

Linia, według zapowiedzi przedstawicieli rządu, ma być odpowiedzią na rozwój gospodarki Laosu, ma też znacząco przyczynić się do współpracy gospodarczej kraju z Chinami. Ułatwi Chinom dalszą ekspansję handlową w rejon Oceanu Indyjskiego. Projekt pozwoli na poprawę wymiany handlowej, a także rozwój turystyki. To także korzyści - zarówno ekonomiczne, jak i społeczne dla lokalnej ludności.

Inwestycja będzie realizowana przez spółki zależne firmy China Railway Group. W listopadzie 2015 roku zostało podpisane porozumienie w sprawie budowy linii i od tamtego czasu trwają prace projektowe i inżynieryjne. W tej chwili wciąż trwają procedury związane z wykupem gruntów pod budowę linii, ale jak zapewniają przedstawiciele rządu Laosu, wszystko idzie zgodnie z planem.

Linia o rozstawie szyn 1435 mm będzie biegła od chińskiego węzła kolejowego w miejscowości Mohan (granica Chin z Laosem), pobiegnie w kierunku miasta Boten (również na granicy obu krajów), następnie będzie poprowadzona w kierunku południowym - do miasta Louangphrabang oraz Vang Vieng. Linia zakończy się w mieście Nong Khai, do którego obecnie jest doprowadzona trasa wąskotorowa, która łączy Laos z Tajlandią.

Jednotorowa, zelektryfikowana linia będzie przystosowana do prędkości 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. Z racji, że będzie poprowadzona m. in. przez tereny górskie, będzie wymagała budowy ponad 258 km tuneli i mostów. Szacowany koszt inwestycji to 5,4 mld dolarów. Inwestycja powinna zostać zrealizowana w ciągu pięciu lat.

Szlak ten będzie częścią magistrali kolejowej, która połączy Chiny i Półwysep Malajski.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5