NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Ruszają wyburzenia budynków na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

| PKM 02.01.2013 95

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-01-02 15:55:51 Autor: asbc
---.dynamic.chello.pl
A jak ma się ta cała ?wspaniała? kolej metropolitalna do obecnego zamykania linii na Kaszubach? Jak znam życie, to skończy się na połączeniu Wrzeszcza z lotniskiem, a reszta zostanie jak zwykle tylko w niezrealizowanych planach.
2013-01-02 20:45:07 Autor: Bp Hwalba
---.play-internet.pl
lotnisko w każdej wsi !!! 1000 lotnisk na 1000 rocznicę smolenskiego zamachu. A Śląsk jak najszybciej do Niemiec bo połączonym guwno nie zegarek
2013-01-02 22:18:42 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Wrzeszcz - Lotnisko to i owszem powstanie dość szybko.
Z Rębiechowa lotnisko do Rębiechowa wieś/linia kolejowa
pozostaje coś koło 3 kilometrów. To tak jak z Modlina do
Modlina - lotnisko. Trochę się poociągają i też zrobią.
Ale porównywać z Modlin - Płock to nie ma czego, bo to
jest mrzonka.
2013-01-02 22:19:53 Autor: mar...
---.dynamic.chello.pl
Mimo tego iż jak to w Polsce kolej dociągnął do lotniska, miło jest usłyszeć, że coś burzą pod kolej, a nie burzą kolei ;)
2013-01-03 03:01:11 Autor: Tomek Janiszewski
---.adsl.inetia.pl
Niech wezmą przyklad z Warm-Mazu, i nadadzą imiona składom obsługującym nową linię na lotnisko Jedynie Slusznego Imienia. Na początek może być \"Bolek\" oraz \"Kapciowy\".
2013-01-03 06:50:34 Autor: RJW
---.adsl.inetia.pl
Nazwa Pomorska Kolej Metropolitalna jest z gruntu niewłaściwa (językowo i logicznie). Wydziela ona linie lotniskową z systemu kolei miejskiej i w końcu nie wiadomo jak to ma być. Ale to tak u nas zawsze...
2013-01-03 08:04:35 Autor: p
---.ghnet.pl
Zamiast budować nową linię niech zajmą się reaktywacją już istniejących oraz zwiększeniem ilości pociągów na pozostałych liniach w województwie. W myśl zasady najpierw zadbam o to co mam, a potem jak to będzie działać dobrze zbuduję coś nowego. Przykład Warszawy, Krakowa i Lublina pokazał że linie lotniskowe są bardziej deficytowe niż obecnie zamykane linie uznawane za nierentowne, więc skoro województwa nie stać i zamyka obecne linie to niech się nie bierze za budowę nowej.
2013-01-03 10:54:15 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
A ja myślę, że ta linia jednak jest potrzebna.
Warunkiem powodzenia takiej linii jest dostępność i skomunikowanie
na terenie miasta. W Trójmieście jest to rozwiązane całkiem dobrze,
więc wróżę tej linii duże powodzenie.
Tym bardziej, że drogi są wąskie, kręte o dużych nachyleniach i lubią
się korkować.

A co do Warszawy: Jak tylko dociągną linię do lotniska w Modlinie,
to jej popularność na Okęciu się zwiększy.
Zawsze znajdą się podróżujący z lotniska na lotnisko.
Dziś nie jest to takie oczywiste.
Ponadto w odróżnieniu od Trójmiasta dojazd do lotniska drogą
(znaczy ulicą) jest prosty, krótki i wygodny.
Ale wystarczy zabrać z lotniska jedną linię autobusową i skrócić ją
do Rakowca, a w pociągach będzie frekwencja.
Najbardziej dublującą się linią z przebiegiem pociągów jest 175.
Tak Panie Jakiel, to 175 a nie 188 trzeba z lotniska zabrać.
Bycie prezesem stowarzyszenia nie oznacza monopolu na wiedzę.
Szkoda, że linie z gatunku \"sen burmistrza\" wożące powietrze
po Ursynowie jakoś Panu nie przeszkadzają.
2013-01-03 12:40:57 Autor: Pomeranus
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Druga strona medalu polityki transportowej Urzędu Marszałkowskiego w woj. pomorskim:

http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/731363,protesty-w-obronie-linii-kolejowych-na-pomorzu-zablokuja,id,t.html

Szkoda, że Rynek Kolejowy marginalnie traktuje ten temat i w zasadzie nie publikuje doniesień o rzezi pociągów w pomorskiem i społecznych reakcjach.
2013-01-03 18:06:27 Autor: Bad Worm
---.adsl.inetia.pl
Tyle tylko, że linia Wrzeszcz-Lotnisko nie będzie linią typowo lotniskową, ślepą. To będzie również (albo i przede wszystkim) wyjazd z Gdańska na Kaszuby i przez to nie można tej linii porównywać z Krakowem czy Lublinem (ciekawe skąd dane na temat nierentowności tej linii skoro jest otwarta raptem parę tygodni) a jedynie ewentualnie z Warszawą (bo tam linia pełni również istotną rolę dowozową do biurowców na Służewcu). Linia kokoszkowska ma szansę być dla rozwoju Trójmiasta takim impulsem, jak kilkadziesiąt lat temu SKM - wokół jest sporo nowych osiedli a kolejne będą powstawać po zbudowaniu linii.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5