Ogłoszono przetarg na wdrożenie europejskiego system zarządzania ruchem kolejowym poziomu 2. na linii Grodzisk Mazowiecki – Miedniewice. To ostatni etap modernizacji Linii Warszawa – Łódź.
PKP PLK SA ogłosiły przetarg na wdrożenie systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 na szlaku: Grodzisk Mazowiecki – Żyrardów – Radziwiłłów – Miedniewice oraz dla urządzeń zainstalowanych na posterunku odgałęźnym Łódź Andrzejów. Zamówienie obejmuje prace projektowe i inwentaryzację urządzeń srk oraz ich przystosowanie do wymiany informacji z systemem ERTMS/ETCS.
Wykonawca zobowiązany będzie do współpracy z konsorcjum Thales, Strabag i Feroco realizującym instalację systemu ERTMS/ETCS na pozostałych odcinkach linii Warszawa – Koluszki – Łódź, aby zintegrować system na całej linii. O wyborze wykonawcy decydować będą kryteria ceny (60% wagi oceny) termin realizacji (30% wagi) i deklarowany sposób realizacji prac (10% wagi)
Instalacja systemu ERTMS/ETCS na odcinku: Grodzisk Mazowiecki – Miedniewice jest częścią projektu modernizacji linii kolejowej Warszawa – Łódź. To ostatnie przedsięwzięcie realizowane w ramach tego projektu. Pierwotnie zakładano, że inwestycja ta zostanie zakończona w 2015 r. aby uniknąć fazowania na kolejną perspektywę budżetową. Obecnie PLK zakładają, że nowy system będzie działać na linii Warszawa – Łódź w 2018 r.
Jak zapewniają Polskie Linie Kolejowe, europejski system zarządzania ruchem kolejowym przyczyni się nie tylko do podniesienia bezpieczeństwa, ale i do poprawy punktualności pociągów. Więcej o tej inwestycji piszemy na Rynku Kolejowym
tutaj. W marcu UTK po raz pierwszy w Polsce zezwolił na wykorzystanie tego systemu. Pierwszą linią kolejową, na której ruszył ERTMS/ETCS poziomu 2. jest odcinek L
egnica – Bielawa Dolna linii kolejowej E30.