NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Rusza przebudowa dworca w Jaworzynie Śląskiej

| PKP SA 24.02.2014 133

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-02-24 10:41:49 Autor: Leniwiec
---.litnet.osi.pl
Co to są "miejsca 22 miejsca postojowe"?
2014-02-24 11:33:24 Autor: p.
---.customer.m-online.net
Nie twierdzę, że budynek nie powinien zostać wyremontowany, jednak zadziwia wybór tego akurat miejsca na mapie naszego kraju. Jaworzyna to malutka miejscowość, ze stacji nie korzysta wielu podróżnych, nawet fakt, że jest to stacja węzłowa nic tutaj nie zmienia (możliwości przesiadek jest raptem z uwagi na bardzo małą ilość pociągów na dobę w kierunku Legnicy czy Świdnicy/Dzierżoniowa, które na dodatkek nie są generalnie mówiąc skomunikowane z pociągami do Wrocławia czy Wałbrzycha).
O śmieszność zakrawa stwierdzenie o "kilku pomieszczeniach komercyjnych". W miejscowości tej wielkości ilość podróżnych korzystających z dworca jest znikoma przez co szansę na otworzenie rentownego biznesu są praktycznie zerowe. Przyszłość takich dworców to jedynie przeznaczenie ich na cele komunalne - siedziby gminnych instytucji itp.
W pierwszej kolejności powinno się remontować obiekty z dużym potencjałem, z których naprawdę korzysta wielu podróżnych. Jaworzyna straciła swoje znaczenie jako stacja przesiadkowa, a jako mała miescowość nie jest w stanie wygenerować duzych potoków pasażerskich by uzasadniać w ogóle istnienie dworca. Budynki dworcowe w takich małych miejscowościach powinny szybko zmienić właściciela z PKP na lokalne samorządy.
2014-02-24 13:18:02 Autor: sim
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak normalnie zodziłbym się z takim stwierdzeniem - tak tym razem nie do końca jest to prawda.
Po pierwsze J.Śl. wbrew pozorom mimo jej "nie wielkości" jest dość sporym generatorem ruchu podróżnych -ze względu na absolutny brak konkurencji ze strony PKS/Bus na trasie Jaworzyna -Wr., przyzwyczajenie ludzi do PKP (w tym dużej liczby z rodzin kolejowych- ale przecież obecnie już normalnie płacących za bilety) a także dojeżdżania do Jaworzyny okolicznych mieszkańców mniejszych miejscowości.

Nawet teoretyczne pozycje komercyjne w Jaworzynie są możliwe do wykorzystania ze względu na skupienie transportu wokół Dworca PKP (a częściowo i zycia) -a dla miejscowości 5.5 tyś mieszkańców jest to już wystarczająca ilość do generowania popytu/podaży (oczywiście przy odpowiedniej cenie za m2).
2014-02-24 13:33:50 Autor: krzysztof rytel
---.warszawa.vectranet.pl

krzysztof rytel
Przypominam, że wg PKP 3,5 mln na remont dworca Toruń Miasto to było za dużo. Ale 6 mln na remont dworca w jakieś dziurze (w porównaniu do Torunia oczywiście) to nie jest za mało. A o modernizacji dworców w 100-200 tysięcznych miastach śląskich (Dąbrowa Górnicza, Mysłowice, Bytom - tylko remont wnętrza holu) nadal nic nie słychać.
2014-02-24 16:57:30 Autor: Marek_006
---.gliwice.vectranet.pl
Dąbrowa Górnicza to rzeczywiście miasto śląskie...
2014-02-24 22:00:09 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
To miło, że ma być remontowany dworzec w Jaworzynie Śląskiej. A co z remontem dworca w
śląskim Bytomiu?? Wszak śląski Bytom ma więcej mieszkańców, aniżeli Jaworzyna Śląska. Co
prawda, liczba mieszkańców śląskiego Bytomia z roku na rok się zmniejsza, ale przez najbliższe lata
pozostanie jednak większa, niż liczba mieszkańców Jaworzyny Śląskiej.

A Dąbrowa Górnicza śląska ? ? ? ?
2014-02-24 22:02:12 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
To miło, że ma być remontowany dworzec w Jaworzynie Śląskiej. A co z remontem dworca w śląskim Bytomiu?? Wszak śląski Bytom ma więcej mieszkańców, aniżeli Jaworzyna Śląska. Co prawda, liczba mieszkańców śląskiego Bytomia z roku na rok się zmniejsza, ale przez najbliższe lata pozostanie jednak większa, niż liczba mieszkańców Jaworzyny Śląskiej.

A Dąbrowa Górnicza śląska ? ? ? ?

(zmniejsza, oczywiście; wpisuje komentarz powtórnie, ze względu na brak możliwości skorygowania w już wpisanym komentarzu)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5