NUMER 03/2020
NUMER 04/2020
Temat numeru:
Węgiel na kolei
szukaj
Śledź nas:

Rozpoczęto budowę wiaduktu nad linią Chełm – Włodawa

| jar, Rynek Kolejowy 26.03.2020 101

Rozpoczęto budowę wiaduktu nad linią Chełm – Włodawa
Kadr z rejonu budowy wiaduktu kolejowegofot. jar (2014)
Na lokalnej linii kolejowej nr 81 powstaje pierwszy przejazd dwupoziomowy. Zakończenie wszelkich prac zaplanowano na październik przyszłego roku. Wiadukt drogowy wznoszony jest w ramach przebudowy drogi krajowej nr 12 na terenie Chełma.
Wiadukt zamiast przejazdu

W ramach prowadzonej przez miasto Chełm inwestycji w rejonie przejazdu kolejowo-drogowego na jednotorowej linii kolejowej nr 81 w połowie marca rozpoczęły się prace związane z budową skrzyżowania dwupoziomowego. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimeksu, wykonawcy inwestycji zasadnicze prace przy obiekcie inżynieryjnym mają zakończyć w październiku bieżącego roku. W tym okresie konieczne będą krótkotrwałe wstrzymania ruchu kolejowego. Prace dodatkowe potrwają jeszcze rok. Zatem wiadukt zostanie udostępniony użytkownikom drogi w październiku 2021 r. Wtedy ma zostać zamknięty istniejący przejazd kolejowo-drogowy. Zatem efektem realizacji przedsięwzięcia będzie powstanie pierwszego dwupoziomowego skrzyżowania drogi i toru oraz likwidacja jedynego przejazdu z półzaporami i sygnalizacją świetlną na linii Chełm – Włodawa.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu przebudowy miejskiego odcinka drogi krajowej nr 12. W ramach przedsięwzięcia zakłada się również przebudowę istniejącego wiaduktu drogowego na Alei Przyjaźni. Obiekt powstał nad torem położonym na terenie nieistniejącej parowozowni w Chełmie. Obecnie prowadzi pod nią jedna z dróg dojazdowych do centrum handlowego i pobliskich podmiotów gospodarczych.

Inwestycja nie utrudni ewentualnej rozbudowy linii

Co istotne, budowa obiektu o długości 18 m i prześwicie 6,75 m od główki szyny nie utrudni możliwości rozbudowy infrastruktury kolejowej w kierunku Włodawy. Jak kilkukrotnie informowaliśmy na naszym portalu (m.in. tutaj), istnieje koncepcja budowy kolejowego przejścia granicznego w pobliżu stacji końcowej oraz poprowadzenia (obok istniejącego) toru o szerokości 1520 mm do Chełma i dalej w kierunku Zamościa. Pod wznoszonym obiektem znajdzie się miejsce pod ewentualny drugi tor, co może ułatwić rozbudowę linii 81 w przyszłości. 

Władze Chełma rozważają budowę trzeciego wiaduktu nad torami

Z doniesień lokalnych mediów wynika, że władze Chełma dążą do budowy kolejnego wiaduktu drogowego nad torami. Nowa droga miałaby usprawnić ruch lokalny w tej części miasta oraz połączyć drogę krajową nr 12 z wojewódzką 844 do Hrubieszowa. W ramach inwestycji miałby powstać wiadukt drogowy nad linią nr 7 Warszawa – Dorohusk w rejonie obecnego przejazdu na ul. Złotej.

Zarzucono natomiast budowę wiaduktu drogowego w ciągu ul. Lubelskiej. Miałby on zastąpić strzeżony z miejsca przejazd kolejowo-drogowy w rejonie przystanku Chełm Miasto. Mimo deklaracji współfinansowania inwestycji ze strony PKP Polskie Linie Kolejowe SA, po wykonaniu prac koncepcyjnych miasto odstąpiło od kontynuacji przedsięwzięcia. Przyczyną był brak środków na realizację zadania o szacowanej wartości ok. 20 mln zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2020
NUMER 04/2020
Temat główny najnowszego numeru naszego miesięcznika to przewozy węgla. Oprócz tego piszemy o konsultacjach studium linii kolejowych do CPK, i „małych” zarządcach infrastruktury, kolei w aglomeracjach i nowych lokomotywach dla PKP Intercity. Opisujemy też projekt dokończenia stacji Łódź Kaliska po – bagatela – 22 latach przerwy. To wyjątkowy numer - bo po raz pierwszy dostępny online, a do tego bezpłatnie! Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5