Koleje Rosyjskie (RŻD) postanowiły ponownie otworzyć swoje biuro w Trypolisie. To skutek stabilizacji sytuacji w kraju po rewolucji i obaleniu wieloletniego przywódcy kraju Muammara Kadafiego.
RŻD poinformowało w czasie Soczi Forum 1520, że Libia jest obecnie jednym z priorytetowych zagranicznych obszarów inwestycyjnych spółki jeśli chodzi o rozbudowę infrastruktury kolejowej.
Biuro OSŻD w Trypolisie jest w stałym kontakcie z przedstawicielami władz libijskich i libijskich kolei. Obecnie trwają negocjacje dotyczące wznowienia kontraktów, które przerwało powstanie w Libii i późniejsza interwencja wojsk NATO.
Zanim Rosjanie ewakuowali swoich pracowników z Libii zdążyli zbudować między innymi 100 kilometrów podkładów kolejowych, 30 kilometrów trakcji kolejowej. Rosjanie budowali w Libii 554-kilometrową linię kolejową Syrta – Bengazi. Według nieoficjalnych szacunków, w wyniku działań wojennych w Libii i konieczności ewakuacji personelu rosyjskie koleje poniosły straty w wysokości około 15,6 mld rubli (ok. 370 mln euro).