NUMER 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Rozwój KDP na świecie
szukaj
Śledź nas:

Rośnie eksport żywności z Polski do Chin. Skorzysta LHS?

| inf. pras. 15.05.2019 35

Rośnie eksport żywności z Polski do Chin. Skorzysta LHS?
fot. Intercity przemo29 sm42.pl
W 2017 roku wartość eksportu z Polski do Chin wyniosła 2,6 mld dolarów, z czego coraz istotniejszy jest eksport żywności. Najważniejszym spożywczym towarem eksportowym były produkty mleczne i mięso drobiowe.
Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Piotr Kulikowski, prezes Krajowej Rady Drobiarstwa powiedział, że Chiny są skazane na import żywności, należy tylko zadać pytanie kto tę żywność będzie dostarczał. Dostęp do rynku chińskiego jest regulowany poprzez licencjonowanie dostępu producentów żywności. Do eksportu drobiu uprawnionych jest tylko pięć zakładów z Unii Europejskiej i wszystkie pięć jest zlokalizowanych w Polsce.

– Dzięki podpisanym niedawno porozumieniom z chińskimi partnerami, przedstawiciele branży spożywczej będą mogli skorzystać z korytarza południowego (TMTM), który pozwala eksportować żywność do Chin omijając rosyjskie embargo. Pozwala to na transport szybciej niż drogą morską, a taniej niż drogą lotniczą – podkreślił Zbigniew Tracichleb, prezes spółki PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa podczas debaty „Forum współpracy gospodarczej Polska-Chiny”.

O konieczności wykorzystania położenia geograficznego Polski, w kontekście starań innych krajów o uruchomienie alternatywnych korytarzy transportowych omijających Polskę, Mirosław Antonowicz, członek zarządu PKP SA zadeklarował, że prowadzone są prace mające na celu utworzenie nowych przejść granicznych, a PKP LHS pracuje nad analizą wydłużenia i elektryfikacji linii szerokotorowej.
– Ukraina leży na najkrótszej drodze przewozów z Chin do Europy. Jednocześnie mamy do czynienia z rywalizacją o to, żeby jak najwięcej towarów było transportowanych przez poszczególne kraje. Powinniśmy wykorzystać tę szansę i jak najwięcej towarów skierować do Europy przez Polskę. – powiedział Dariusz Sikora, Członek Zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa w czasie dyskusji panelowej „Logistyka pomiędzy Europą a Azją”.

Linia szerokotorowa prowadząca od Hrubieszowa do Sławkowa daje wiele atutów – umożliwia skrócenie czasu transportu i obniżenie kosztów dzięki możliwości przewozu towarów bez konieczności przeładunku na granicy. Ponadto LHS jest linią stricte towarową, gdzie możliwe jest prowadzenie długich pociągów, o długości nawet do 950 metrów. Dodatkową zaletą linii szerokotorowej jest Euroterminal Sławków, wyspecjalizowany terminal do przeładunku kontenerów i najdalej na zachód wysunięty punkt linii szerokotorowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Chiny (354)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Chiny (354)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
W numerze analizujemy sukces budowy Kolei Dużych Prędkości w Chinach, sprawdzamy jak się mają szybkie koleje w Europie. W dziale Infrastruktura opisujemy plany inwestycyjne PKP PLK i PKP SA dla Warszawy, sprawdzamy jak wygląda wymiana handlowa koleją na przejściach granicznych. Rozmawiamy na temat ważnych krajowych inwestycji kolejowych, pytamy NCBR i projekty rozwojowe dla polskiej kolei. Zastanawiamy się czy warto zapewnić całoroczny dojazd koleją do polskich kurortów w górach i nad morzem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5