W segmencie przewozów intermodalnych spółka DB Schenker Rail Polska pochwaliła się wykonaniem w ubiegłym roku przewozów na poziomie 1,131 milionów pociągokilometrów. Jak podkreśla spółka, to czterokrotny wzrost na przestrzeni ostatnich dwóch lat.
W komunikacie prasowym spółka DB Schenker Rail Polska podkreśliła osiągnięcie 20-procentowego udziału w rynku przewozów intermodalnych w Polsce. W tym segmencie przewoźnik osiągnął przewozy na poziomie 1,131 milionów pociągokilometrów w 2014 roku, co oznacza czterokrotny wzrost na przestrzeni ostatnich dwóch lat.
- Nadal będziemy rozwijać naszą ofertę w tym kierunku. Dzisiejszy tylko 6-procentowy udział przewozów intermodalnych w polskim rynku kolejowym, w porównaniu do 20% w Europie, pokazuje jak duży jest jeszcze potencjał wzrostu w tym segmencie – mówi Marek Staszek, prezes DB Schenker Rail Polska.
Obecnie spółka w kooperacji z DB Schenker Rail Deutschland obsługuje regularne transporty części samochodowych w kontenerach z fabryk w Niemczech i Czechach do montowni w rosyjskich miastach Kaługa i Nizny Novogrod. Potoki te łączone są na terminalu przeładunkowym w Brześciu, gdzie po przeładunku na szeroki tor, transportowane są dalej do stacji ostatecznego przeznaczenia w Rosji. Transport do Kaługi jest jednym z największych tego typu jednorodnych potoków w Europie.
Od ponad czterech lat wspólnie z DB Schenker Rail Deutschland spółka z obsługuje transporty pomiędzy portem w Hamburgu a Polską. Usługa dla firmy Polzug Intermodal, lidera na rynku transportu intermodalnego między niemieckim portami a Polską, realizowana jest w systemie wahadłowym do terminala klienta zlokalizowanego w Gądkach pod Poznaniem z użyciem lokomotyw wielosystemowych, które zapewniają płynne przekraczanie granicy. Od ponad roku współpraca została rozszerzona również o nowe kierunki, takie jak Wrocław, Pruszków czy Dąbrowa Górnicza.
Rośnie udział transportu kolejowego w obsłudze intermodalu. Raport na ten temat przeczytasz w Monitorze. Zapraszamy do rejestracji!
