Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rewitalizacja odcinka Bytów - Lipusz za 65 mln złotych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
14-04-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Głos Pomorza

Podziel się ze znajomymi:

65 mln zł ma kosztować modernizacja linii kolejowej między Bytowem a Lipuszem. Jest kilka pomysłów, ale jeszcze w kwietniu wybrany zostanie ostateczny wariant - pisze "Głos Pomorza".

W listopadzie firma WYG International, wygrała przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej i analizy dla rewitalizacji linii kolejowej nr 212 na odcinku stacji kolejowej nr 212. Dostanie za to 850 tys. złotych. Jak donosi "Głos Pomorza", firma kończy opracowywanie analizy technicznej i ekonomicznej. Kilka dni temu, m.in. władzom samorządowym Bytowa, przedstawiono trzy warianty rewitalizacji linii.

– Zarekomendowano nam wariat drugi, a więc ten, który zakłada odtworzenie infrastruktury kolejowej bez korekt co do jej przebiegu, poza wyjątkami – mówi Ryszard Sylka, burmistrz Bytowa. Byłoby nim omienięcie stacji w Lipuszu i zbudowanie dodatkowego przystanku. Pozwoliłoby oszczędzić 10 minut na zmianie kierunku jazdy pociągu. W tym wariancie zakłada się postoje pociągów na trasie do Lipusza w miejscowościach: Róg, Osława Dąbrowa, Studzienice, Ugoszcz, nowy przystanek Lipusz oraz bocznice: Ugoszcz (Naftobaza), Osława Dąbrowa (Prefabet) i Bytów. Dwa pozostałe warianty, których nie akceptuje gmina Bytów, to: wjazd na obecną stację w Lipuszu (za długi czas przejazdu) oraz zmiana przebiegu linii (za drogo).

Burmistrz Sylka mówi, że w czasie spotkania z przedstawicielami firmy WYG International poprosił o przygotowanie jeszcze jednego wariantu - tylko pod kątem pociągów pospiesznych, bez zatrzymań na wymienionych przystankach. Burmistrzowi zależy głównie na szybkim dojeździe do Trójmiasta. Dodatkowy wariant ma być gotowy w ciągu dwóch tygodni. W ciągu miesiąca ma zostać dokonany ostateczny wybór. Koszt rewitalizacji 25-kilometrowego odcinka szacuje się na 65 milionów złotych.

Z wcześniej przyjętego harmonogramu wynika, że w ciągu najbliższego roku ma powstać projekt techniczny linii, a więc już bardzo szczegółowe rozwiązania. Gmina Bytów nie będzie jej budowała. – Nigdzie gminy nie budują linii kolejowych – stwierdza Sylka, przyznając jednocześnie, że nie jest jeszcze uzgodnione, kto ma budować linię i później nią zarządzać. W grę wchodzi Pomorska Kolej Metropolitalna albo Polskie Linie Kolejowe. Burmistrz Bytowa mówi jeszcze, że z oceny ratusza wynika, że na modernizację linii można dostać 76 procent dofinansowania. Jest kwestia znalezienia pozostałych 24 procent - kończy gazeta.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Są pieniądze na reaktywację kolei bytowskiej

Infrastruktura

Są pieniądze na reaktywację kolei bytowskiej

Gazeta Wyborcza, 15 kwietnia 2011 19 kwietnia 2011

Projekt modernizacji linii z Bytowa do Lipusza coraz droższy

Biznes

Samorządy przejmą linię Korzybie - Bytów, ale pewnie ją rozbiorą

Infrastruktura

Samorządy przejmą linię Korzybie - Bytów, ale pewnie ją rozbiorą

Głos Pomorza/Rynek Kolejowy 21 stycznia 2013

Specjalnym pociągiem doBytowa

Przetargi

Specjalnym pociągiem doBytowa

Rafał Wąsowicz 22 marca 2013

Zobacz również:

Są pieniądze na reaktywację kolei bytowskiej

Infrastruktura

Są pieniądze na reaktywację kolei bytowskiej

Gazeta Wyborcza, 15 kwietnia 2011 19 kwietnia 2011

Projekt modernizacji linii z Bytowa do Lipusza coraz droższy

Biznes

Samorządy przejmą linię Korzybie - Bytów, ale pewnie ją rozbiorą

Infrastruktura

Samorządy przejmą linię Korzybie - Bytów, ale pewnie ją rozbiorą

Głos Pomorza/Rynek Kolejowy 21 stycznia 2013

Specjalnym pociągiem doBytowa

Przetargi

Specjalnym pociągiem doBytowa

Rafał Wąsowicz 22 marca 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5