Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Remtrak z nowymi maszynami Rafametu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Remtrak z nowymi maszynami Rafametu
Fot. ms, rynek-kolejowy
Idzikowicki oddział PKP Intercity Remtrak wzbogaci się o 6 maszyn do obróbki kół i zestawów kołowych taboru kolejowego. Urządzenia trafią do zakładu na zasadzie leasingu dzięki współpracy PKP Intercity Remtrak ze spółką ARP Leasing. Umowa opiewa na blisko 18 mln zł. Za zamówienie realizowane w ramach III etapu rozbudowy oddziału spółki w Idzikowicach odpowiada Rafamet Kuźnia Raciborska.

Z myślą o wyposażeniu tego obiektu PKP Intercity Remtrak podpisał ze spółką Rafamet Kuźnia Raciborska wartą niemal 18 mln zł umowę na zakup sześciu maszyn do obróbki kół i zestawów kołowych do naprawy taboru kolejowego, z założeniem jej finansowania leasingiem długoterminowym. Dokonane uzgodnienia wskazują, że urządzenia zostaną wyleasingowane na okres 120 miesięcy dzięki wsparciu partnera PKP Intercity – ARP Leasing, specjalistycznej spółki powołanej przez Agencję Rozwoju Przemysłu, skupiającej się głównie na leasingu maszyn i urządzeń.

Uzgodniony kontrakt zakłada dostawę i uruchomienie maszyn, a także przeszkolenie z ich obsługi pracowników PKP Intercity Remtrak. Pierwsza z nich trafi do zakładu w Idzikowicach na początku października br., a pozostałe do grudnia 2020 r.

Zawarta umowa to ważny krok w kwestii rozszerzenia kompetencji oddziału w Idzikowicach, a także w rozwoju podmiotów współpracujących w ramach Grupy Kapitałowej PKP Intercity. Inwestycja w zaawansowane i specjalistyczne maszyny służące utrzymaniu taboru pozwoli przede wszystkim zwiększyć liczbę przeglądów i napraw realizowanych we własnym zakresie – w ramach Grupy i bez konieczności angażowania partnerów zewnętrznych – mówi Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity ds. inwestycyjnych.

Na mocy umowy zakład w Idzikowicach zostanie wyposażony m.in. w stanowisko pomiarowe pozwalające dokonać pomiarów wszystkich rodzajów zestawów kołowych stosowanych przez PKP Intercity, a także różnego rodzaju tokarki przeznaczone do obróbki piast kół, osi kolejowych i przedmiotów o skomplikowanych kształtach, przetaczania tarcz hamulcowych czy obróbki profili kół zestawów kołowych.

Kontrakt zawarty z Rafamet to kolejna umowa na dostawę maszyn do oddziału w Idzikowicach podpisana w ostatnim czasie przez PKP Intercity Remtrak. Zakład zostanie wyposażony również w dwie prasy do montażu i demontażu kół, tarcz hamulcowych i zestawów kołowych oraz wyważarkę do zestawów kołowych w poziomie posadzki, stosowanych w wagonach
i lokomotywach eksploatowanych przez PKP Intercity. Umowy podpisane ze spółkami Hydrapress i Climat opiewają łącznie na kwotę 3 mln zł.

Zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanego taboru jest warunkiem koniecznym dla zapewnienia pasażerom komfortu i bezpieczeństwa. Zakup nowych, specjalistycznych maszyn sprawi, że będziemy mogli dokonywać najważniejszych napraw na poziomie P4 oraz P5 i to w ramach jednej Grupy Kapitałowej – mówi Zbigniew Ciemny, prezes PKP Intercity Remtrak.

Modernizacja postępuje

Trwający od września 2019 r. trzeci etap modernizacji oddziału PKP Intercity Remtrak w Idzikowicach zakłada budowę dwóch hal naprawczych. Oprócz hali, w której będą wykonywane naprawy zestawów kołowych i wózków, powstanie drugi obiekt, przeznaczony do realizacji napraw lokomotyw i wagonów. W ramach wartego aż 135 mln zł brutto zadania inwestycyjnego powstaną dodatkowo budynek warsztatowo-socjalno-administracyjno-diagnostyczny, akumulatorownia, portiernia oraz magazyny na podzespoły, części, materiały, gazy techniczne, oleje i smary. Przebudowa i rozbudowa czeka również zewnętrzną i wewnętrzną infrastrukturę techniczną oraz istniejący układ torowy. Realizacja zadania przypadła konsorcjum firm, w którym liderem jest przedsiębiorstwo Agat , a partnerem Hochtief Polska. Zakończenie prac zaplanowano na styczeń 2021 r.

Nowo powstające hale na terenie zakładu w Idzikowicach będą dysponowały szeregiem specjalistycznych stanowisk naprawczych. Zostaną w nich zamontowane m.in. tokarki do regeneracji profili kół, prasy do zestawów czy linie do naprawy maźnic. Do naprawy wózków pojazdu posłużą stanowiska tworzące ciąg technologiczny do obsługi poziomu utrzymania
P4 i P5, czyli od rozbiórki, poprzez mycie, pomiary i weryfikację, po montaż, regulację i próby wstępnych nacisków zmontowanych wózków. W razie konieczności posłużą również naprawie, regeneracji lub wymianie na nowe.

Więcej zadań i miejsc pracy

Zakończenie modernizacji oddziału w Idzikowicach pozwoli znacząco zwiększyć liczbę wykonywanych przez PKP Intercity Remtrak przeglądów na czwartym i piątym poziomie utrzymania. Stały rozwój zakresu prac świadczonych przez zakład umożliwi zaspokojenie około 90% potrzeb PKP Intercity w zakresie przeglądów P4 i do 25% przeglądów P5 wagonów, jak również około 60% przeglądów okresowych lokomotyw elektrycznych oraz niemal wszystkich prac przy zestawach kołowych. Inwestycja ma również istotne znaczenie z punktu widzenia regionalnego rynku pracy. Docelowo pracę w oddziale na terenie Idzikowic znajdzie od 400 do 450 nowych pracowników, co przełoży się łącznie na ponad 800 miejsc pracy.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Remtrak zmodernizował pierwsze wagony 1 i 2 klasy dla PKP Intercity

Tabor i technika

Remtrak zmodernizował pierwsze wagony 1 i 2 klasy dla PKP Intercity

Michał Szymajda 15 maja 2023

Remtrak: Zwiększamy potencjał naprawczy

Infrastruktura

Remtrak: Zwiększamy potencjał naprawczy

Łukasz Malinowski 29 lipca 2021

PKP Intercity: Kolejny etap rozbudowy Remtraku zakończony

Tabor i technika

Zmiana w zarządzie PKP Intercity Remtrak

Biznes

Zmiana w zarządzie PKP Intercity Remtrak

inf. pras 21 stycznia 2021

PKP Intercity o zmianach w Remtraku: Trzeba zintensyfikować inwestycje

Prawo i polityka

W Remtraku powstały już trzy hale produkcyjne

Tabor i technika

W Remtraku powstały już trzy hale produkcyjne

inf. pras. oprac. jm 03 lipca 2020

Zobacz również:

Remtrak zmodernizował pierwsze wagony 1 i 2 klasy dla PKP Intercity

Tabor i technika

Remtrak zmodernizował pierwsze wagony 1 i 2 klasy dla PKP Intercity

Michał Szymajda 15 maja 2023

Remtrak: Zwiększamy potencjał naprawczy

Infrastruktura

Remtrak: Zwiększamy potencjał naprawczy

Łukasz Malinowski 29 lipca 2021

PKP Intercity: Kolejny etap rozbudowy Remtraku zakończony

Tabor i technika

Zmiana w zarządzie PKP Intercity Remtrak

Biznes

Zmiana w zarządzie PKP Intercity Remtrak

inf. pras 21 stycznia 2021

PKP Intercity o zmianach w Remtraku: Trzeba zintensyfikować inwestycje

Prawo i polityka

W Remtraku powstały już trzy hale produkcyjne

Tabor i technika

W Remtraku powstały już trzy hale produkcyjne

inf. pras. oprac. jm 03 lipca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5