Remont przeprawy nad Wartą na poznańskiej Starołęce przebiega zgodnie z planem. Podwyższane są filary, wzmacniane przyczółki. Przygotowane są nowe przęsła, które jeszcze przed montażem zabezpieczane są antykorozyjnie.
– Do tej pory zdemontowano stare przęsła mostu. Trwają prace związane z podwyższeniem i renowacją korpusów filarów oraz wzmocnieniem przyczółków. Przygotowane są nowe przęsła, które obecnie są zabezpieczane warstwą antykorozyjną. Po wykonaniu wszystkich prac przy przyczółkach i filarach nowe przęsła będą montowane w miejscu starej przeprawy. Kolejnym etapem prac przy moście nad Wartą będzie ułożenie nowych torów i sieci trakcyjnej. PLK dbają o zachowanie historycznego wyglądu przeprawy – zabytkowe kratownice są obecnie czyszczone. Odnowione staną się ponownie elementem mostu – informują PKP PLK.
Zakończenie pierwszego etapu prac zapowiadane jest na listopad. Wartość zadania to prawie 17 mln zł. Kolejnym będzie wyremontowanie drugiej części mostu. Realizacja tego przedsięwzięcia jest przewidziana na 2016 rok.
Remont mostu kolejowego w Starołęce jest częścią dużego projektu modernizacyjnego na trasie kolejowej nr 272 Kluczbork – Poznań. W jego ramach wykonano dotychczas rewitalizację ponad 125 km torów, 11 peronów, ponad 50 rozjazdów i około 100 przejazdów kolejowo-drogowych. Prace wykonywane na moście w Starołęce to kolejny etap poprawy stanu trasy. Pociągi na trasie Kluczbork – Poznań będą mogły jechać z prędkością 120 km/h. Zwiększy to komfort jazdy na tym odcinku oraz poprawi bezpieczeństwo podróżujących.
– Równolegle na stacji Poznań Starołęka prowadzona jest przebudowa peronu i torów. Zostanie on podwyższony, położona będzie na nim nowa nawierzchnia. Wiaty peronowe, oświetlenie i nagłośnienie na peronie zostaną zmodernizowane. Na stacji pojawi się również pochylnia dla wózków. Prace nad nowym peronem zakończą się we wrześniu. Koszt tej inwestycji to 7,5 miliona złotych netto – powiedział Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK.