Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rekord na Rail Baltice – PLK trzeci rok szuka projektanta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rekord na Rail Baltice – PLK trzeci rok szuka projektanta
fot. PLK
KIO uwzględniło odwołanie Getinsy w przetargu na projekt modernizacji fragmentu linii Rail Baltica Czyżew – Białystok i nakazało PLK ponowne wezwanie do uzupełnienia dokumentacji. Wybór projektanta tej inwestycji przetarg trwa już trzeci rok. 

Zgodnie z wyrokiem z 15 marca, PLK będą musiały ponownie wezwać hiszpańską spółkę do dostarczenia uzupełnienia dokumentów potwierdzających spełnianie wymogów udziału w zamówieniu. Jak zapewniają PLK, odwołanie i jego następstwa nie spowodują przekroczenia harmonogramu inwestycji.

3 lata przetargu

Postępowanie mające na celu wyłonienie wykonawcy projektu modernizacji odcinka Rail Baltica Czyżew – Białystok o długości 77 km trwa już ponad 3 lata. W marcu 2013 roku PKP PLK ogłosiły przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej modernizacji linii. W lutym 2014 roku zarządca infrastruktury wybrał zwycięzcę, którym zostało konsorcjum KV Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne (Polska) i KV Consultores de Ingenieria (Hiszpania). Zaoferowana cena wynosiła 15,2 mln złotych brutto – było to jedyne kryterium wyboru oferty. Po raz pierwszy w przypadku tak dużego postępowania, PLK odrzuciła wiele ofert, o czym pisaliśmy tutaj.

Z powodu szeregu zdarzeń, w tym wykluczenia wielu wykonawców i odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej, był to jeden z najdłużej prowadzonych przetargów przez zarządcę infrastruktury. Odwołujący się zarzucali wyłonionemu wykonawcy stosowanie rażąco niskiej ceny. Wartość oferty wynosiła zaledwie 20% kosztorysu PKP PLK, który wynosił 72 mln zł brutto Ostatnie pismo z sądu z uzasadnieniem PLK otrzymały w czerwcu i przez kolejne miesiące analizowały dokumenty. Pod koniec ubiegłego roku zarządca infrastruktury podjął decyzję o unieważnieniu przetargu, co opisywaliśmy na Rynku Kolejowym.

Getinsa się odwołuje

We wznowionym postępowaniu 25 lutego 2016 r. PLK wezwały Getinsę do wyjaśnienia i uzupełnienia dokumentów mających potwierdzać spełnianie przez spółkę warunków dopuszczających do udziału w zamówieniu. Hiszpanie odwołali się do KIO z wnioskiem o unieważnienie tego wezwania. Getinsa uzasadniała, że przeszła już pozytywną weryfikację podczas prekwalifikacji.

W wyroku wydanym 23 marca Krajowa Izba Odwoławcza nakazała PLK unieważnienie czynności wezwania Getinsy do dostarczenia wyjaśnienia i uzupełnienia dokumentów oraz ponowne przeprowadzenie wezwania z uwzględnieniem określonych wytycznych. Jak zapewnił Rynek Kolejowy rzecznik PLK, wyrok ten został wykonany, a procedura wybory oferty jest kontynuowana.

Jak informuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury, Komisja Przetargowa dokonała weryfikacji i oceny ofert w kontekście wykonania wyroku Krajowej Izby Odwoławczej (syg. akt KIO 397/14) oraz wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie (syg. akt XXIII Ga 269/15), a także wyroku KIO (o sygnaturze akt 296/16), o którym mowa powyżej.

– W najbliższych dniach Komisja Przetargowa przekaże wnioski, które PLK przeanalizują w celu podjęcia decyzji o ponownym wyborze oferty najkorzystniejszej w przedmiotowym postępowaniu – powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik PLK.

Nie będzie opóźnienia


Projekt modernizacji Rail Baltika ma zapewnione dofinansowanie ze środków funduszu Łącząc Europę. W ubiegłym roku PLK zapowiadało, że planuje rozpocząć prace w 2018 r. Najpierw jednak musi zostać wykonany projekt. Jeśli przetarg na jego opracowanie będzie się dalej przedłużał może zaistnieć problem niedotrzymania harmonogramu. PLK zapewniają jednak, że nie ma takiego ryzyka.

– W kontekście możliwości realizacji projektu do końca 2023 roku, informuję, że nie zachodzą żadne przesłanki do tego, aby wydłużanie postępowania przetargowego mogło spowodować niezrealizowanie inwestycji do 2023 r. – zapewnił Siemieniec.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

Infrastruktura

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

jar, Rynek Kolejowy 08 lutego 2018

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

Infrastruktura

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

jar, Rynek Kolejowy 03 lutego 2018

Przetarg na nadzór nad modernizacją Krakowskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

Infrastruktura

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

jar, Rynek Kolejowy 08 lutego 2018

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

Infrastruktura

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

jar, Rynek Kolejowy 03 lutego 2018

Przetarg na nadzór nad modernizacją Krakowskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5