Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Regionalnym przez media: Kolejowa marginalizacja Suwałk?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-12-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Regionalnym przez media: Kolejowa marginalizacja Suwałk?
fot. jar (2012)Kadr ze stacji Wola Uhruska
W ostatnich tygodniach w serwisach informacyjnych pięciu województw „ściany wschodniej” dominowały informacje związane z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów oraz postępach w realizacji inwestycji liniowych. Opublikowano również kilka niepokojących doniesień związanych z zagrożeniem wykonania zaplanowanych przedsięwzięć, pogorszeniem oferty dla podróżnych oraz bezpieczeństwem przewozów. Były również pozytywne wiadomości.

Lubelskie: Nowe przejście w poziomie szyn

"Nowy Tydzień Chełmski" poinformował o porozumieniu w sprawie budowie przejścia w poziomie szyn dla pieszych przez stację Uhrusk, położonej na linii nr 81 Chełm – Włodawa. Na terenie Woli Uhruskiej są jedynie dwa przejazdy kolejowe, którymi legalnie można przemieścić się na drugą stronę torów. Ich niezbyt dogodne usytuowanie względem potrzeb pieszych oraz minimalny ruch pociągów sprawiły, że powszechną praktyką było korzystanie z "dzikich przejść".

Aby ucywilizować sytuację władze gminy wystąpiły do zarządcy infrastruktury kolejowej o budowę legalnego przejścia przez tory. Jak donosi tygodnik jest wstępna zgoda spółki kolejowej. Nakładem ok. 60 tys. zł ma powstać nowe obiekt. Koszty mają solidarnie pokryć budżet gminy i kolejarze.


Podkarpackie: Wypadek jakich (nie) mało?

Portal Miasta Stalowa Wola "Stalowka.net" poinformował o wypadku na przejeździe kolejowym w miejscowości Laski w gminie Bojanów, gdzie w wagony składu LHS wjechał samochód osobowy. W wyniku zderzenia kierowca nie mógł opuścić pojazdu i musieli go wydobyć strażacy. Jak podał serwis informacyjny, kierowca był pijany, w dodatku uprawnienia do kierowania autem miał od dwóch tygodni. Jechał również bardzo szybko – wskazówka licznika w samochodzie zatrzymała się na pozycji 110 km/h. Co ciekawe, dwóch pasażerów samochodu, mimo obrażeń, samodzielnie wyszło z pojazdu i pieszo udali się do domów. Natomiast maszynista prowadzący skład nie odczuł uderzenia w wagon i nie zatrzymał składu.


Podlaskie: Nie będzie rewitalizacji linii Łapy – Śniadowo z bieżącego RPO?

Regionalny portal „4lomza.pl” poinformował o propozycji PKP PLK dotyczącej rezygnacji z realizacji robót w ramach projektu rewitalizacji podlaskiego odcinka linii nr 36. Zadanie polegające na opracowaniu dokumentacji budowlanej i wykonaniu robót jest wpisane na listę podstawową Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014–2020. Jednak z uwagi na wykonane prace w ramach przygotowania objazdu dla linii Warszawa – Białystok oraz konieczność zapewnienia dodatkowych środków na zadania „Rewitalizacja linii kolejowej nr 57 na odcinku Kuźnica Białostocka – Gieniusze (S)” oraz „Rewitalizacja linii kolejowej nr 923 na odcinku Bufałowo Wschód – Bufałowo (S)”, narodowy zarządca linii kolejowych postuluje, aby w najbliższym czasie przygotować jedynie dokumentację projektową dla prac na linii nr 36. Roboty budowlane miałyby zostać wykonane w dalszej przyszłości.


Marginalizacja Suwałk na mapie połączeń dalekobieżnych

W portalu informacyjnym "Suwalki24.pl" można przeczytać o niekorzystnych zmianach w rozkładzie jazdy pociągów dalekobieżnych. Położone na północno-wschodnim krańcu Polski dawne miasto wojewódzkie utraciło bezpośrednie połączenia z Krakowem i Szczecinem przez Poznań. Taka zmiana wywołała protesty. Prezydent Suwałk wystąpił do przewoźnika o przywrócenie połączenia do Krakowa. – W mojej ocenie stoi to również w jawnej sprzeczności z deklaracjami rządu RP dotyczącymi konieczności wzmocnienia potencjałów rozwojowych Polski Wschodniej i wyrównywania dyspozycji w poziomie rozwoju i dostępności komunikacji tego regionu względem innych części Polski – napisał do władz PKP Intercity Czesław Renkiewicz.

Jak ustalił serwis informacyjny, powodem likwidacji wymienionych połączeń dalekobieżnych z Suwałk była zbyt niska frekwencja w pociągach.

Więcej tutaj i tutaj

Świętokrzyskie: Przygotowania do przebudowy dworca i peronów w Skarżysku-Kamiennej

"Radio Kielce" zainteresowało się inwestycjami na stacji Skarżysko-Kamienna. W planach jest modernizacja dworca, w ramach której obiekt zyska m.in. odnowione, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, wnętrza oraz monitoring. Nie planuje się natomiast zmian w bryle obiektu i układu pomieszczeń. Inwestycja PKP S.A. ma kosztować ok. 21 mln zł.

Natomiast przebudowę dwóch peronów oraz budowę przejścia podziemnego o długości 121 m zakłada PKP PLK. Nowe budowle mają zapewnić bardziej komfortowe warunki dla podróżnych i mieszkańców miasta, którzy muszą korzystać z istniejącej kładki. Problemem okazują się pieniądze na realizację inwestycji – oferty wykonawców są zdecydowanie wyższe niż kwoty zarezerwowanej na ten cel. Na razie nie podjęto decyzji, co dalej z przedsięwzięciem – poinformowała regionalna rozgłośnia.

Więcej tutaj i tutaj.

Warmińsko-mazurskie: Odnowią pomnikowy parowóz w Iławie

Iławski Dziennik Internetowy „infoilawa.pl” poinformował o zaplanowanym na przyszły rok odnowieniu parowozu serii TKt48. Nakładem niemal 400 tysięcy zł pojazd ma zostać poddany kompleksowej renowacji. Zakłada się zabezpieczenie parowozu przed niszczeniem na skutek korozji oraz odtworzeniu brakujących elementów pojazdu, co ma pozwolić na przywrócenie jego wyglądu z okresu służby w PKP. Ponadto lokomotywa będzie "doposażona" w instalacje multimedialne – oświetleniową, dymotwórczą i dźwiękową. Zakończenie prac przy parowozie zaplanowano na koniec listopada przyszłego roku.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5