NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Raport Komisji Europejskiej: Polska kolej z kłopotami

| Edyta Wsół/Rynek Infrastruktury 16.03.2015 138

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-03-16 12:15:46 Autor: kali74
---.sgyl.cable.virginm.net
No i super!!

Wszak wczoraj [Admin: zmoderowano] przyznał, że w polityce nie ważne czy się robi dobrze czy źle! Ważne, że o tobie piszą! Po co się więc starać zrobić coś dobrego skoro w polityce nie ma żadnej odpowiedzialności za swoje działania! Pieniądze z unii były po to aby stworzyć takie projekty i mechanizmy które w niedalekiej przyszłości spowodowały by stymulacje gospodarki i rozwój jej poszczególnych gałęzi. Z tych założeń jednakże nic nie wyszło!
Konkluzja...
Ciekawe co się stanie z infrą jak teoretycznemu państwu polskiemu zakręcą kurek pieniędzy po 2020tym roku a to, co nam potem pozostanie to przedewszystkim płacenie do unii plus ogryzki infry których utrzymanie w naszym kraju leży a za którą trzeba będzie nam słono płacić!!
2015-03-16 12:29:36 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Brawo KE !

Wskazano patologię w polskiej polityce transportowej, od 25 lat, o tym bardzo dużo osób pisze, od lat, także na tym forum "RK".

Tylko czy to coś zmieni, u nas na lepsze, w kierunku bardziej zrównoważonego transportu ? Świadomego wyboru środka transportu, w zależności od potrzeb transportowych i otaczającej nas rzeczywistości ?

W końcu już w PL, wychowano mnóstwo ludzi, którzy nie mogą oderwać się od swoich 4 ogumionych kółek, transport szynowy dla nich nie istnieje w żadnej nawet najlepszej postaci, zwłaszcza daje się to odczuć w zwartych aglomeracjach i wokół nich.
2015-03-16 12:52:51 Autor: haha
---.g-net.pl
Linka już wam się nie chciało podać? Proszę bardzo:

http://ec.europa.eu/europe2020/pdf/csr2015/cr2015_poland_pl.pdf
2015-03-16 13:01:12 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
Jak to jest? Kto kłamie?

Pani Premierka po spotkaniu z Panią Komisarz wypowiadała się całkiem inaczej, choć ocena Pani komisarz była druzgocąca. Tym bardziej fundusze i ich przesunęcia na następne lata.

Cóż, każdy odbiera inaczej.
Szaraczki widzą i czują: brak połąćzeń (ich ubytek i linii znikających), ceny biletów (np PENDOLINO zamiast TLK). Oraz namowę na przesiadkę na transport drogowy, zamiast PR, TLK, itp.
2015-03-16 14:48:13 Autor: kali74
---.sgyl.cable.virginm.net
[Admin: wulgaryzmy moderujemy podobnie jak słowa obrażające osoby publiczne. Wypowiedź zmoderowano, bo nie ma związku z tematem].
2015-03-16 18:05:40 Autor: nowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
huciński PL - wiele osób które znam z chęcią porzuci 4 ogumione kółka na rzecz stalowych tylko musi być ROZKŁAD JAZDY STWORZONY DLA LUDZI a nie dla niewiadomo kogo bo nawet kolejarzom nie pasuje!!!!!!!!!!!!!!!. Jeśli ktoś musi być na 7 rano w pracy a pierwszy pociąg jest o 9 rano to zostaje auto. To samo jest po południu. Kończysz pracę po 19 a pociąg odjeżdża 1,5 godz. prędzej. I to jest ostatni pociąg. I nie piszę o jakieś regionalnej linii tylko o magistrali. Panstwo zmusza ludzi do jazdy samochodem. a potem się wszyscy dziwią że mamy rocznie 3700 trupów na drogach.
2015-03-16 18:41:13 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
@ nowy

Masz rację, ludzie w wielu rejonach kraju, nie mają możliwości korzystania z transportu szynowego (kolei), a kiedyś taką możliwość w swoich miejscach zamieszkania mieli, i w ten sposób nie mają wyjścia i przesiadają się do samochodów. Rozkład jazdy, w wielu miejscach, nie zachęca ich do skorzystania z pociągu, w takiej sytuacji z nich korzystają już tylko najwytrwalsi pasażerowie.

Wiele osób o tym wspomina, że wyniku źle prowadzonej polityki transportowej po 90' roku, kiedy władze za to odpowiedzialne, zaniechały utrzymanie i rozwóju kolei w RP, przez brak zainteresowania branżą, niedoinwestowanie, skazały kolej na degradację, a potem kiedy pojawiły się fundusze pomocowe na poprawę transportu, te głównie poszły na rozwój i budowę dróg dla samochodów.

Winnych oczywiście brak, nikt z osób odpowiedzialnych za taki stan rzeczy nie poniesie konsekwencji, choć nie trudno byłoby ich wskazać. Płaci społeczeństwo, i jeszcze więcej za to zapłacimy prawdopodobnie. Taka nasza przykra rzeczywistość, i nie ma ważniejszego tematu na kolei, jak tego to co wskazała nam KE, dlaczego kolej w PL nie działa jak należy mimo środków pomocowych, a w innych krajach jakoś to działa.

Ten temat powinien być klepany na okrągło, bo nic nie dzieje się bez przyczyny...
2015-03-16 19:35:37 Autor: mirko
---.158.219.211.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Już kiedyś wspominałem na łamach portalu,że jest to celowa polityka władz,aby jak najwięcej luda bujało się na gumach.[Admin: zmoderowano],a w kasie nie za ciekawie, więc kto dołoży;kierowca - i to sporo..Stoisz w korku masz przepał, wylecisz na prosta drogę, to ciśniesz, aby nadrobić stracony czas, a tu suszarka i mandacik.I nie trzeba mieć na liczniku +40 i więcej( jak jeżdżą bezmózgowcy i samobójcy).Wystarczy +15, +20.
2015-03-16 22:56:48 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
No co się tak zachwycacie :D. Nic odkrywczego dla nas nie napisali, no, ale obciach dla rządu, MIR i PLK jest spory w Europie... to fakt.

Tymczasem szefowa MIR robi w KE zasłonę dymną... o gazach cieplarnianych i poucza Niemcy robiąc im aluzje. Mniejsza z tym. Za brak propporcji 60:40 czy od biedy 70:30 dostanie się tak MIR w POIiŚ jak i marszałkom w RPO (niektórym mocno!). A co do zatorów, no, brak budowy KDP "Y" jak i brak budowy dodatkowych torów (jednej, czasem dwóch par) na wylotówkach z największych polskich miast, aglomeracji będzie się tylko nasilał.

Nie uciekniemy od tego.
2015-03-17 06:51:03 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Jak zwykle mikole nie rozumieją, że nie każdy mieszka przy stacji kolejowej i że priorytetem powinny być drogi.

Z drogi wojewódzkiej Lubartów - Parczew korzysta ok. 6000 osób dziennie. Ile osób dziennie korzysta z kolei?
2015-03-17 08:02:02 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
Drogi Adminie, czy ty tak troszeczkę, odrobinkę, nie przesadzasz? Cenzura dobra rzecz. Ale nadmiar robi się już, delikatnie mówiąc, śmieszny.
2015-03-17 08:07:39 Autor: szczur smietnikowy
---.dynamic.mm.pl
Aronie, ludzie korzystają z tego co mogą. Jak jeździ pociąg co pół godziny, to jeżdżą tłumy. Jak jeżdżą 2 ogryzki, to jeżdżą muchy. Uwierzysz, że jeszcze kilkadziesiąt lat temu pociąg był podstawowym środkiem transportu? To jest możliwe. Tylko nie trzeba pakować prawie całej kasy w drogi.
2015-03-17 08:45:32 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Szczur śmietnikowy - ale kiedyś inwestowano w kolej i w efekcie było na drogach 2 razy więcej zabitych niż dziś.

Kiedy zrozumiesz, że nie każdy mieszka przy stacji kolejowej?
2015-03-17 10:26:32 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
Gdyby nie budowano dróg asfaltowych, tylko polne, i nie produkowano szybkich aut, zabitych byłoby jeszcze mniej. W zimie podobno jest mniej zabitych, niż w lecie, gdy jest dobra widoczność. Szeroka droga to pokusa dużej prędkości.
Pewnie że nie każdy mieszka przy linii kolejowej. Ale do tej linii można by dojechać busem, a potem przesiąść się na pociąg. Odetchnęłyby płuca wielu ludzi, którym pod oknem przewalają się tysiące blachosmrodów.
2015-03-17 12:02:14 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
Trzymajcie dalej bankomatów na stołkach to ujrzycie zrównanie polskiej kolei z ziemią. Spółki, spółeczki, córeczki, kto to widział?? Powinna dalej być jedna wspólna kolej. A dzisiaj co ... linie kolejowe w rozsypyce, dobre lokomotywy stoją albo dawno już są pocięte na żyletki o wagonach nie wspomnę ... a już w ogóle o połączeniach kolejowych, gdzie pozostały tylko puste dworce kolejowe i perony, na których mieszkańcy modlą się żeby w końcu ktoś normalny przywrócił im pociągi do pracy, szkoły, rodziny. Tymczasem na drogach widzimy stare, zdezelowane furgonetki, gdzie głupi kierowca śmieje się kolejarzom prosto w twarz, albo coraz to nowe przedsiębiorstwa autokarowe, które zabierają pasażerów PKP. To tak wygląda nasz kraj, gdzie kolej powinna być priorytetem, aż płakać się chce że tacy ludzie niszczą polską kolej, a zwykły człowiek nie może nic z tym zrobić
2015-03-17 14:07:16 Autor: wujek
---.cpe.marton.net.pl
Po tym raporcie zmieni się parytet, albo wyrzucą raport do kosza.
2015-03-17 15:46:06 Autor: doświadczony
---.adsl.inetia.pl
„Nieelastycznie i niepewne finansowanie infrastruktury przez państwo inwestycji kolejowych oraz uciążliwe otoczenie regulacyjne skutkują czasochłonnym i kłopotliwym procesem przygotowania i realizacji projektów” – czytamy w raporcie. Co więcej, opóźnienia w realizacji inwestycji są też spowodowane niedostatecznymi zdolnościami administracyjnymi i organizacyjnymi instytucji zarządzającej infrastruktura kolejową. W tej praktyce nie zaobserwowano żadnej poprawy, mimo zapowiadanych pozytywnych zmian. Sprawia to, że sektor kolejowy stracił na konkurencyjności w porównaniu z transportem drogowym"
Nic dodać, nic ująć szanowni Państwo. PLK nie jest przygotowana do realizacji planu inwestycyjnego. Dziwne? Wcale nie! Uczestniczyłem w początkach naprawdę wspaniałej działalności na początku lat 2000, ale nie da się porównać ani zapału ludzi, ani zdobywania wiedzy i pracowitości z oszołomstwem, z jakim mamy do czynienia dzisiaj! Totalny brak wiedzy i doświadczenia, korupcja i tumiwisizm na każdym szczeblu! [Admin: zmoderowano]
2015-03-17 19:46:33 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ szczur - gdyby nie było dróg asfaltowych to jak woziłbyś ludzi do szpitala? torami? helikopterem?

A co ze strażą pożarną jeżeli nie ma dróg asfaltowych?
2015-03-17 19:50:58 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ szczur - rak płuc w 98% jest u palaczy papierosów - czynnych lub biernych. Spaliny nie mają znaczenia statystycznego.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5