Nowoczesna konstrukcja ze stali i szkła nad nowym przystankiem kolejowym Radom Wschodni jest już gotowa. Powstała zgodnie z planem w ciągu 1,5 roku i czeka już tylko na wydanie zgód administracyjnych, by można z niej było korzystać – informuje zarządca infrastruktury. Inwestycja kosztowała 39 mln zł i jest finansowana ze środków budżetowych.
Radom, drugie co do wielkości miasto na Mazowszu, zyska nowy przystanek kolejowy, który połączy miasto z Portem Lotniczym Warszawa-Radom. Mieszkańcy dzielnic Dzierzków i Śródmieście będą mieli wygodny dojazd do Warszawy. Najszybszy pociąg Kolei Mazowieckich między Radomiem Wschodnim a Warszawą Zachodnią pojedzie w godzinę.
Od 30 czerwca na nowym przystanku kolejowym Radom Wschodni, połączonym z lotniskiem w Radomiu, zatrzyma się 50 pociągów Kolei Mazowieckich. Jak niedawno informowaliśmy,
zatrzymywanie części swoich pociągów rozważają także PKP Intercity.
Zakończono już zasadnicze prace związane z budową peronu i szklanej galerii na przystanku. Zamontowano dwie windy oraz schody ruchome. – Złożyliśmy dokumenty do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego z wnioskiem o wydanie pozwolenia na użytkowanie nowego przystanku – informują PKP PLK. Nowy peron jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności oraz pasażerów z bagażami podróżujących na lotnisko. Powstał pod wiaduktem drogowym w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej. Samorząd Radomia, który odpowiada za budowę wiaduktu, deklaruje, że obie jego części będą gotowe na koniec czerwca, równocześnie z przystankiem kolejowym.
Dla wygody pasażerów przystanek został wyposażony w wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco oraz elektroniczne wyświetlacze, gabloty z rozkładami jazdy i tablice informacyjne. Przy wejściach są stojaki na rowery, a teren przystanku oświetla energooszczędne oświetlenie LED.
Układ torów i rozjazdów na przystanku Radom Wschodni umożliwia zatrzymywanie się przy peronie pociągów z Warszawy i Dęblina. Podczas opracowywania czerwcowej korekty rozkładu jazdy, przy tak dużym natężeniu ruchu pasażerskiego (również pociągów dalekobieżnych PKP Intercity oraz ruchu towarowego) na liniach do Warszawy i Dęblina, stwierdzono, że nie wszystkie składy kursujące na linii Radom – Dęblin mogłyby się zatrzymywać przy peronie Radomia Wschodniego. Wspólnie z Kolejami Mazowieckimi ustalono, że pociągi do i z Dęblina nie będą zatrzymywały się na przystanku Radom Wschodni.
– Przy opracowywaniu nowego rocznego rozkładu jazdy sprawdzimy możliwości zatrzymywania się na Radomiu Wschodnim wszystkich pociągów pasażerskich regionalnych i dalekobieżnych, uwzględniając przy tym ruch towarowy – zapewnia zarządca.