NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Punktualność przewozów towarowych dalej spada

| Jakub Madrjas 14.05.2018 1,5k

Punktualność przewozów towarowych dalej spada
fot. bruksel, sm42.pl
Niewiele więcej niż co trzeci pociąg towarowy przyjechał w I kwartale 2018 roku do stacji końcowej zgodnie z założonym rozkładem jazdy. Punktualność wyniosła 38 procent i jest to najgorszy wynik, odkąd Urząd Transportu Kolejowego publikuje statystyki.
Wprawdzie Urząd Transportu Kolejowego zauważa wzrost punktualności w porównaniu z IV kwartałem 2017 r. (punktualność wynosiła 34,18% - więcej na ten temat tutaj), ale przyznaje, że porównanie rok do roku wypada mocno na niekorzyść. W I kwartale ubiegłego roku wynosiła 42,42%., spadła więc o 4,5 punktu procentowego (albo inaczej - o 10 procent). 

Wynik z początku 2017 roku, który właśnie został (negatywnie) pobity wcale nie był szczególnie dobry. Ogólnie od 2012 do 2014 roku punktualność przewozów towarowych, mimo prowadzonych inwestycji, oscylowała w granicach 50 procent (od 48,5 do 53 proc.). Później gwałtownie spadła, do 39,68% w 2015 roku, a w kolejnych latach niewiele wzrosła (41,79% w 2016 r. i 42,42% w 2017 roku). Od lat nie było jednak tak źle, jak w ubiegłym roku. Przewoźnicy towarowi mówią wręcz, że rozkład jazdy obecnie „służy do mierzenia odchyleń", a nie do realizacji przewozów.

Jak podaje UTK, w I kwartale 2018 roku średni czas opóźnień pociągów towarowych wyniósł 544 minuty. W poprzedzającym kwartale ubiegłego roku wynosił 643, a I kwartał 2017 roku to średnie opóźnienie na poziomie 427 minut.

W pierwszym kwartale 2018 roku największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione powyżej 120 minut, łącznie 75,1%. W I kwartale 2017 roku było to 69,8%. Licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili w I kwartale 2018 roku ponad 117,8 tysiąca tras co stanowiło wzrost w stosunku do I kwartału 2017 roku o ok. 12,8 tys. kiedy to uruchomiono nieco ponad 105 tysięcy tras. W analizowanym okresie przewoźnicy kolejowi odwołali 8 668 pociągów.

Jak informowaliśmy kilka dni temu, punktualność kolejowych przewozów pasażerskich w I kwartale również była duża niższa, niż przed rokiem. Kształtowała się na poziomie 90,14 procent.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5