PKP PLK ogłosiła od nowa przetarg na wykonanie dokumentacji przedprojektowej dla przywrócenia ruchu na linii nr 28 Wieliszew – Zegrze. Oferty złożone w poprzednim postępowaniu były zbyt drogie.
Linia kolejowa nr 28 z Wieliszewa do Zegrza znajduje się w województwie mazowieckim. Całkowita jej długość wynosi zaledwie 3,7 km. Jest to linia jednotorowa i niezelektryfikowana, której prędkość konstrukcyjną określa się na 60 km/h. W przewozach pasażerskich nie jest eksploatowana od 1994 roku.
W 2015 roku PKP PLK, marszałek województwa, ZTM w Warszawie oraz przedstawiciele 9 samorządów lokalnych podpisali list intencyjny w celu podniesienia efektywności transportu kolejowego w północnej części województwa mazowieckiego poprzez rewitalizację i późniejsze utrzymywanie linii kolejowej nr 28. Województwo mazowieckie dofinansuje zadanie pieniędzmi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014–2020. Według propozycji do Zegrza miałyby dojeżdżać pociągi SKM, kończące obecnie bieg w Wieliszewie.
Inwestorem zostały PKP PLK, które w lutym rozpoczęły przetarg na wykonanie dokumentacji przedprojektowej niezbędnej do przywrócenia ruchu kolejowego na linii nr 28 Wieliszew – Zegrze.
Pisaliśmy o tym tutaj. Cena w przetargu stanowi 60% oceny, natomiast 40% jest do uzyskania za czas wykonania pierwszych sześciu etapów zamówionej dokumentacji.
W przetargu wpłynęły cztery oferty. Tylko trzy z nich są wiążące, gdyż jeden z oferentów spóźnił się z dostarczeniem koperty o 1 minutę. Niestety, po analizie ceny okazuje się, że wszystkie oferty wykraczają znacząco poza budżet zamawiającego. Zestawienie
można znaleźć tutaj.
Ze względu na znaczne przekroczenie budżetu przez wszystkie oferty, PLK odwołały przetarg. Właśnie zostało rozpisane nowe postępowanie w tej sprawie. Oferty mają być otwarte 19 kwietnia.