Partnerzy serwisu:
Biznes

Przetarg PKP IC za pół miliarda: Pesa bierze wszystko, inni wykluczeni

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
11-06-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Przetarg PKP IC za pół miliarda: Pesa bierze wszystko, inni wykluczeni
PKP Intercity rozstrzygnęło wart prawie pół miliarda złotych przetarg na modernizację 150 wagonów. Każdą z części zamówienia wygrała bydgoska Pesa. Oferty pozostałych firm z Polski i Czech były odrzucane.

Oferty w przetargu na modernizację 150 wagonów mających kursować na trasie Przemyśl – Szczecin otwarto pod koniec listopada.  Złożyło je 6 podmiotów, 4 z Polski oraz 2 z Czech: Były to: Konsorcjum Pesa Bydgoszcz  i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki", Janoza CZ (Czechy), H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, Pars Nowa (Czechy), konsorcjum firm Tabor Szynowy Opole i Metchem A. Świerczek oraz Newag. To największe zamówienie tego typu w historii spółki. Jego wartość wyniesie w sumie ponad 390 mln zł. Połowę z tych środków PKP Intercity chce pozyskać z UE.

Zamówienie było podzielone na siedem części. PKP Intercity podzieliło w ten sposób zamówienie, żeby zwiększyć konkurencję. I rzeczywiście, w każdej części wpłynęły co najmniej dwie oferty. Jednak komisja przetargowa za każdym razem rozstrzygała, że jedynie konsorcjum Pesa Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Mazowiecki (z grupy Pesa) spełniło warunki udziału w postępowaniu, zatem tylko jego oferta jest ważna i podlega rozpatrzeniu.

Ponad 430 milionów złotych dla Pesy

Pesa może zarobić na zamówieniu miliony złotych. Za wykonanie modernizacji 30 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 1 klasy typu 112A otrzyma 67 527 000 złotych (ceny brutto). Za wykonanie modernizacji 35 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy typu XB oraz 8 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych  2 klasy typu 136A – 121 647 000 złotych.  Wykonanie modernizacji 17 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 2 klasy typu 111A Pesa wyceniła na 41 778 180 złotych, a kolejnych 18 na 47 601 000 złotych. Modernizacja 18 przedziałowych pasażerskichwagonów kolejowych 1 klasy typu 112A ma kosztować 58 794 000 złotych, a 20 pasażerskich wagonów sypialnych typu WL – 39 360 000 złotych plus 36 162 000 złotych (dwie części zamówienia).

Sumaryczna wartość ofert złożonych przez konsorcjum Pesy i ZNTK Mińsk Mazowiecki to zatem 433 869 180 złotych. W pierwszej, trzeciej, piątej i szóstej części przetargu oferta producenta przekracza jednak kosztorys.

Wagony dla relacji Przemyśl - Szczecin

PKP Intercity wymaga  dostosowania wagonów do prędkości 160 km/h. Będzie to docelowo maksymalna prędkość na zmodernizowanych liniach kolejowych E-30 (fragment Wrocław – Katowice – Kraków) i E-59 (fragment Wrocław – Poznań – Szczecin), z jaką będą mogły poruszać się pociągi. Zakres prac obejmie instalację nowych systemów i podzespołów, montaż foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, WC z zamkniętym obiegiem oraz urządzeń wzmacniających sygnał telefonii komórkowej. W ramach modernizacji pojawią się również udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz rowerzystów.

Projekt, stanowi kontynuację inwestycji pt. „Odnowa taboru PKP Intercity dla relacji Przemyśl – Szczecin” nr.  POIiŚ 7.1 – 50, w ramach której modernizowanych jest już 68 wagonów pasażerskich. Dzięki temu do 2015 roku relacja Przemyśl – Szczecin będzie w sposób kompleksowy obsługiwana pociągami TLK zestawionymi z wagonów całkowicie zmodernizowanych. Skorzystają na tym również pasażerowie z  m. in. z Rzeszowa, Krakowa, Katowic, Opola, Wrocławia i Poznania. PKP Intercity przewiduje, że cały projekt zostanie zrealizowany do 2015 roku.

Aby sfinansować projekt przewoźnik wystąpi o środki Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013. Tym samym projekt modernizacji 150 wagonów pasażerskich dołączy do listy projektów taborowych, dla których Intercity wykorzystuje lub stara się o środki unijne.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan

Tabor i technika

Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan

Pesa, oprac. DS 26 listopada 2024

Już 50 RegioFoxów z Pesy na lokalnych trasach w Czechach

Tabor i technika

RegioFoxy z Pesy w Pradze i środkowych Czechach

Tabor i technika

RegioFoxy z Pesy w Pradze i środkowych Czechach

Daniel Siwak 29 października 2024

Zobacz również:

Jest umowa na 10 kolejnych Elfów 2 dla KD. Pojadą do Opola?

Tabor i technika

Jest umowa na 10 kolejnych Elfów 2 dla KD. Pojadą do Opola?

inf. pras. oprac ms. 29 sierpnia 2024

Pesa przywróci do ruchu ukraińskie autobusy szynowe

Tabor i technika

Pesa przywróci do ruchu ukraińskie autobusy szynowe

Michał Szymajda 27 kwietnia 2021

Nowym prezesem Pesy został Krzysztof Zdziarski

Biznes

Pozostałe z wątku:

Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan

Tabor i technika

Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan

Pesa, oprac. DS 26 listopada 2024

Już 50 RegioFoxów z Pesy na lokalnych trasach w Czechach

Tabor i technika

RegioFoxy z Pesy w Pradze i środkowych Czechach

Tabor i technika

RegioFoxy z Pesy w Pradze i środkowych Czechach

Daniel Siwak 29 października 2024

Zobacz również:

Jest umowa na 10 kolejnych Elfów 2 dla KD. Pojadą do Opola?

Tabor i technika

Jest umowa na 10 kolejnych Elfów 2 dla KD. Pojadą do Opola?

inf. pras. oprac ms. 29 sierpnia 2024

Pesa przywróci do ruchu ukraińskie autobusy szynowe

Tabor i technika

Pesa przywróci do ruchu ukraińskie autobusy szynowe

Michał Szymajda 27 kwietnia 2021

Nowym prezesem Pesy został Krzysztof Zdziarski

Biznes

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5