Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przetarg na prace w Poznaniu bez końca. ZUE: Zarzuty są fikcyjne [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-02-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Przetarg na prace w Poznaniu bez końca. ZUE: Zarzuty są fikcyjne [aktualizacja]
Fot. Radomil, GFDL
To postępowanie na wybór wykonawcy ma szansę przejść do annałów PKP PLK. W przetargu na prace w Poznaniu znów wpłynęło odwołanie na wybór wykonawcy. Tym razem złożył je Porr – poprzednio zwycięzca przetargu.

Historia przetargu na wykonanie robót na stacji Poznań Starołęka, Poznań Główny oraz linii między stacjami wraz z przebudową mostu stalowego na Warcie robi się coraz dłuższa. 29 stycznia PKP PLK opublikowało informację o wyborze najkorzystniejszej oferty od firmy Porr, w wysokości 36, 6 mln zł. PKP PLK wykluczyła jednak z przetargu dwie oferty, m. in. ze spółki ZUE. A to właśnie ta propozycja była najniższa, bo opiewała na 26,4 mln złotych netto (32,5 mln zł brutto). 

Zgubione dokumenty

Firma ZUE nie dała za wygraną, bo jej zdaniem została wykluczona niesłusznie. PLK twierdziła, że nie otrzymała oryginału gwarancji wadialnej dotyczącej przetargu, a krakowska firma ten dokument wysłała. – Po raz pierwszy w mojej karierze spotykam się z sytuacją, kiedy jeden z urzędników zagubił papier wartościowy – mówił "Rynkowi Kolejowemu" Wiesław Nowak, prezes firmy ZUE, która natychmiast złożyła odwołanie. Reakcja ZUE przyniosła bardzo szybki efekt. 5 lutego PLK przychyliła się do odwołania krakowskiej firmy i unieważniła wybór ofert. Po niespełna tygodniu zatwierdzono wybór oferty ZUE.

Kolejne odwołanie

Czy to koniec przetargowej epopei? Wcale nie. Od ostatniego rozstrzygnięcia odwołał się Porr, który był pierwszym zwycięzcą przetargu. – Zarzucamy zamawiającemu, przy wyborze oferty najkorzystniejszej, nieuwzględnienie naruszenia zasad uczciwej konkurencji – poinformował "Rynek Kolejowy" Siegfried Weindok, członek zarządu Porr Polska.

Porr w odwołaniu złożonym do Krajowej Izby Odwoławczej zarzuca ZUE, że w celu sporządzenia oferty firma posługiwała się osobami uczestniczącymi w przygotowaniu postępowania. Zdaniem Porr, oferta ZUE powinna zostać wykluczona, ponieważ był to czyn nieuczciwej konkurencji.

Austriacka firma zarzuca także PKP PLK, że nie wyjaśniła czy fakt przygotowania dokumentacji projektowej przez spółkę kontrolowaną przez ZUE nie utrudniał uczciwej konkurencji w przetargu na wykonawstwo Chodzi tu o firmę Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu, która należy w całości do ZUE.

Aktualizacja: Komentarz ZUE

Firma ZUE na prośbę "Rynku Kolejowego" odniosła się do zarzutów przedstawionych Krajowej Izbie Odwoławczej przez Porr. - Jesteśmy bardzo zainteresowani wyjaśnieniem wszelkich okoliczności tej sprawy, o czym informowaliśmy już wcześniej. Formułowane na potrzeby odwołania zarzuty naszego konkurenta, jakoby ZUE posługiwało się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w przygotowaniu postępowania, są fikcyjne i absolutnie bezpodstawne. Zaprezentujemy nasze stanowisko podczas postępowania w KIO - powiedział RK Wiesław Nowak, prezes zarządu ZUE.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Infrastruktura

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Łukasz Malinowski 02 listopada 2022

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Tabor i technika

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Łukasz Malinowski 31 października 2022

Dolnośląskie. Jak będzie wyglądać poszerzanie tunelu pod ruchem?

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Infrastruktura

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Łukasz Malinowski 02 listopada 2022

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Tabor i technika

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Łukasz Malinowski 31 października 2022

Dolnośląskie. Jak będzie wyglądać poszerzanie tunelu pod ruchem?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5