Partnerzy serwisu:
Biznes

Przetarg na 150 wagonów trwał trzy kwartały, bo Intercity miało problemy z finansowaniem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
13-06-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Przetarg na 150 wagonów trwał trzy kwartały, bo Intercity miało problemy z finansowaniem
PKP Intercity podpisało z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie modernizacji 150 wagonów przewoźnika. Wcześniej przewoźnik nie chciał wybrać zwycięzcy przetargu, bo miał problemy ze znalezieniem pieniędzy na wkład własny.

Przetarg na modernizację 150 pasażerskich wagonów, które mają kursować w relacji Szczecin – Przemyśl, PKP Intercity ogłosiło na początku września 2012 roku. Oferty otwarto w listopadzie, jednak dopiero 11 czerwca rozstrzygnięto postępowanie – po ponad pół roku. – Czas trwania przetargu był podyktowany procedurą wynikającą z Ustawy prawo zamówień publicznych i kwestią montażu finansowego projektu – przyznaje rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska.

Jak już informowaliśmy, postępowanie na wykonanie projektu PKP Intercity rozstrzygnęło na korzyść konsorcjum Pesy i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Zapłaci za zlecenie 412 869 180 złotych. Wydanie przez PKP Intercity oświadczenia o podpisaniu umowy z CUPT świadczy o tym, że przewoźnik ma zamiar podpisać umowę mimo tego, że oferta w części zadań przekraczała kosztorys.

Oferty pozostałych firm z Polski i Czech (złożyły je Janoza CZ, H. Cegielski - FPS, Pars Nowa, konsorcjum firm TS Opole i Metchem A. Świerczek oraz Newag) były odrzucane. Dlaczego? - Konsorcjum Pesy i ZNTK złożyło najlepszą cenowo ofertę w 5. na 7 zadań. W dwóch. pozostałych najkorzystniejsze propozycje przedstawiła Janoza. Producent z Czech nie przedłużył ważności swoich ofert we właściwym czasie w związku z czym w tych zadaniach na pierwsze miejsce wysunęło się polskie konsorcjum. Pozostali uczestnicy również nie przedłużyli terminu związania ofertą, ponieważ zaproponowane przez nich ceny były wyższe niż konsorcjum – tłumaczy Zuzanna Szopowska.

W ramach inwestycji spółka PKP Intercity zmodernizuje 150 wagonów, które zasilą składy Twoich Linii Kolejowych (TLK), kursujące na trasie Przemyśl - Szczecin. Na podstawie podpisanej umowy Unia Europejska będzie współfinansowała przedsięwzięcie przewoźnika w ramach Funduszu Spójności z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Wartość inwestycji wyniesie niemal 413 mln zł brutto, a fundusze unijne pokryją 50 proc. kwoty netto projektu, czyli ok. 170 mln zł.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan

Tabor i technika

Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan

Pesa, oprac. DS 26 listopada 2024

Już 50 RegioFoxów z Pesy na lokalnych trasach w Czechach

Tabor i technika

RegioFoxy z Pesy w Pradze i środkowych Czechach

Tabor i technika

RegioFoxy z Pesy w Pradze i środkowych Czechach

Daniel Siwak 29 października 2024

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity: Będą zmiany wnętrza składu. Wiemy kiedy!

Tabor i technika

Pendolino PKP Intercity: Będą zmiany wnętrza składu. Wiemy kiedy!

Łukasz Malinowski 26 grudnia 2024

PKP Intercity. Kiedy przetarg na następcę Pendolino?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy przetarg na następcę Pendolino?

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2024

Pozostałe z wątku:

Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan

Tabor i technika

Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan

Pesa, oprac. DS 26 listopada 2024

Już 50 RegioFoxów z Pesy na lokalnych trasach w Czechach

Tabor i technika

RegioFoxy z Pesy w Pradze i środkowych Czechach

Tabor i technika

RegioFoxy z Pesy w Pradze i środkowych Czechach

Daniel Siwak 29 października 2024

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity: Będą zmiany wnętrza składu. Wiemy kiedy!

Tabor i technika

Pendolino PKP Intercity: Będą zmiany wnętrza składu. Wiemy kiedy!

Łukasz Malinowski 26 grudnia 2024

PKP Intercity. Kiedy przetarg na następcę Pendolino?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy przetarg na następcę Pendolino?

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5