NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury wraca do PKP PLK

| Witold Urbanowicz 17.07.2018 96

Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury wraca do PKP PLK
fot. Witold Urbanowicz
PKP PLK kupiło wydzielone aktywa Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury, które znajdowało się w upadłości układowej. – Potencjał maszynowy PNI wzmocni o ponad 50% nasz potencjał w zakresie wykonawstwa własnego – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. – Będzie ono dużym wsparciem przy realizacji programu utrzymaniowego i Krajowego Programu Kolejowego (KPK) – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury. Ale PKP PLK będą musiały wyłożyć kolejne kilkanaście milionów złotych na uruchomienie nieczynnych maszyn.
Zarządca infrastruktury nabył PNI za ok. 60 mln zł. – Z perspektywy tego, co się wydarzyło od 2011 r., możemy powiedzieć, że 13 lipca udało się naprawić błędy poprzedników, polegające na sprzedaży dobrze zorganizowanego przedsiębiorstwa PNI. , posiadającego wszystko, co niezbędne, by prowadzić prace utrzymaniowe i inwestycyjnych na polskich torach. O błędzie poprzedników może świadczyć, że rok po sprzedaży przedsiębiorstwa zostało postawione w stan likwidacji. Tymczasem to ogromny potencjał ludzki, maszynowy, sprzętowy, nieruchomościowy. Dlatego też gratuluję decyzji zarządowi PKP PLK o zakupie PNI – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

– PNI weźmie udział w programie utrzymaniowym o wartości 23 mld zł, który przewidziany jest do realizacji do 2023 r. Jestem przekonany, że przedsiębiorstwo będzie też odgrywało rolę w realizacji KPK na kwotę 67 mld zł, dzięki któremu zmienia się kolej. Przywracamy normalność, przywracamy nadzieje pracownikom kolei, którzy taką nadzieję tracili. Takie nadzieje również wiążą się chociażby z PKP Energetyką czy Polskimi Kolejami Linowymi. Zatrzymaliśmy proces zbywania jednostek, które były szczególnie potrzebne w strukturach, w których funkcjonowały i które były kurą znoszącą złote jajka bądź stanowiące srebra rodowe – wskazuje Adamczyk.

PNI powstało w 2007 r. z połączenia czterech spółek utrzymaniowych. W 2011 r. zatrudniało 1500 osób. W tej chwili PNI zatrudnia już 260 pracowników, w tym 190 odpowiedzialnych za obsługę i utrzymanie maszyn. – Potencjał maszynowy PNI, który również został zdziesiątkowany, wzmocni o ponad 50% nasz potencjał w zakresie wykonawstwa własnego PKP PLK – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. – Od przyszłego tygodnia pracownicy PNI będą wykonywać drobne prace inwestycyjne – dodaje prezes.

Kwota 60 mln zł jest jednak niewystarczająca do pełnego rozruchu PNI. Obecnie 70% maszyn nie ma ważnych przeglądów i potrzeba jeszcze w tym roku kilkunastu milionów złotych, by mogły one ponownie wyjechać. – Te maszyny w ciągu kilku tygodni wejdą w rytm pracy – zapowiada Ireneusz Merchel. Zapowiada także zatrudnienie nowych pracowników.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5