Wrocławski Protram pokonał poznański Modertrans w przetargu na przebudowę trzech tramwajów 105Na na jednoprzestrzenny, wieloczłonowy tramwaj niskopodłogowy "405N-Kr". Warta 6,765 mln złotych brutto oferta otrzymała maksymalną liczbę punktów.
Przedmiotem rozstrzygniętego przez MPK Kraków przetargu było wykonanie modernizacji trzech tramwajów 105Na na jednoprzestrzenny, wieloczłonowy z niską podłogą tramwaj „405N – Kr”, przekazanie kompletnej dokumentacji technicznej wagonu 405N-Kr wraz z autorskimi prawami majątkowymi, świadectwem homologacji lub poszerzonym badaniem technicznym wagonu po modernizacji, pozytywnym wynikiem badań urządzeń elektrycznych w zakresie zakłóceń radioelektrycznych.
Podstawą do oceny ofert były trzy kryteria: cena oferty brutto w złotych polskich (70 proc.), skrócony termin odbioru ostatecznego wagonu po modernizacji w dniach kalendarzowych (20 proc.) oraz okres gwarancji w pełnych miesiącach (10 proc.). Z dwóch zgłoszonych do przetargu ofert, maksymalna liczbę punktów w każdej kategorii zdobyła tylko propozycja przedstawiona przez wrocławski Protram. Jego oferta opiewała na 5,5 mln złotych netto (6,765 mln złotych brutto). Zamawiający przeznaczył na zamówienie 5,5 mln złotych.
Zamówienie przewiduje uruchomienie tramwaju i szkolenie w zakresie obsługi, konserwacji i napraw tramwaju z wykorzystaniem urządzeń, przyrządów i narzędzi specjalnych koniecznych do ich wykonania, przekazanie niezbędnego kompletu urządzeń i narzędzi specjalnych niezbędnych do diagnozowania, konserwacji i napraw wagonu po modernizacji oraz udzielenie gwarancji. Tramwaj ma być dostarczony do końca marca 2012 roku.