TrzynaŚcie województw miało mieć łącznie 62 nowe pociągi. Teraz mówi się o siedmiu województwach, które chcą dokonać zakupów taborowych w ramach dwóch grup. „Rynek Kolejowy” sprawdził, jak przebiegają prace nad realizacją inwestycji w ramach Południowej i Zachodniej Grupy Zakupowej.
W ramach zachodniej grupy taborowej pozostały trzy województwa: wielkopolskie, lubuskie i zachodniopomorskie. Prace nad realizacją projektu są nieco bardziej zaawansowane niż w przypadku grupy zakupowej z południa kraju. – 16 grudnia 2011 r. komisyjnie otworzyliŚmy oferty na wykonanie studium wykonalnoŚci dla projektu „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez województwa: lubuskie, wielkopolskie i zachodniopomorskie” [przetarg ogłoszony został 28 listopada – przyp. red.]. Złożono 16 ofert, które są teraz analizowane. Studium okreŚli nam optymalne parametry organizacyjne i ekonomiczne dla linii kolejowych, które chcemy w przyszłoŚci obsługiwać – mówi marszałek województwa zachodniopomorskiego, Olgierd Geblewicz. – Po wybraniu najlepszej oferty zostanie podpisania umowa i od tego momentu oferent będzie miał 100 dni na wykonanie studium. Dostawy pojazdów planowane są na lata 2013-2014 z końcowym rozliczeniem w roku 2015 – dodał marszałek Geblewicz.
Cały artykuł w najnowszym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy" 02/2012. Zapraszamy do prenumeraty lub salonów Empik.