Partnerzy serwisu:
Biznes

Grupy zakupowe to rozbijanie systemu kolei?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
07-09-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
kk, Rynek Kolejowy, 7 września 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Grupy zakupowe to rozbijanie systemu kolei?
- Ĺšle się stało, że projekt taborowy Przewozów Regionalnych legł w gruzach. Grupy zakupowe tworzone przez marszałków województw nie dadzą już tego, co pasażer zyskałby dzięki jednemu dużemu projektowi obejmującemu wszystkie województwa – uważa Paweł Szczotka, dziennikarz „Kroniki Beskidzkiej”, pasjonat kolei.

- Przykładowo województwo opolskie, czy też dolnośląskie nie włączyło się do żadnej z grup zakupowych: ani do południowej, ani do zachodniej. Tym samym na zmodernizowanych odcinkach linii E 30, gdzie możliwe jest osiąganie prędkości 160 km/h, nie zobaczymy niestety jeszcze długo nowych składów – argumentuje Szczotka.

- Tworzenie przez marszałków grup zakupowych to niestety dalsza defragmentacja systemu kolei. Zamiast myśleć o spójnej wizji rozwoju Przewozów Regionalnych, marszałkowie wolą zamykać się we własnych województwach i regionach, pogłębiając wszystkie te negatywne tendencje na rynku przewozów pasażerskich, które zapoczątkowała reforma usamorządowienia z 2008 roku – zauważa Szczotka.

Przypomnijmy: spółka Przewozy Regionalne zamierzała wspólnie z trzynastoma województwami kupić 62 nowe pociągi do obsługi międzywojewódzkiego ruchu pasażerskiego. Kilka miesięcy temu 4 województwa z południa Polski (małopolskie, podkarpackie, śląskie i świętokrzyskie) odmówiły udziału w tym projekcie i zawiązały własną grupę zakupową, która bez udziału przewoźnika chce kupić 19 pociągów. Podobnie postąpiły cztery województwa z zachodu Polski (zachodniopomorskie, wielkopolskie, lubuskie i łódzkie), które złożyły wniosek na zakup 22 składów. W tej sytuacji Przewozy Regionalne zgłosiły kilka wniosków dotyczących modernizacji taboru. Na liście indykatywnej znalazł się tylko jeden z nich zakładający modernizację 100 elektrycznych zespołów trakcyjnych.
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5