Celem pełnego usamodzielnienia spółki KZN Rail było stworzenie podmiotu świadczącego wysoce specjalistyczne usługi zabudowy pojedynczych rozjazdów, całych węzłów i układów torowych. Ilość pozyskanych przez tę spółkę kontraktów i zleceń pokazuje bardzo duże zapotrzebowanie rynku na wysokiej jakości usługi tego typu.
- Kilkanaście miesięcy od wydzielenia nas ze struktur spółki-matki, czyli Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów” portfel zamówień wygląda rzeczywiście imponująco – podkreśla Grzegorz Leszczyński, prezes KZN Rail. – Sumując zadania już zrealizowane i te do zrealizowania w 2014 roku, otrzymujemy już ponad setkę rozjazdów i skrzyżowań kolejowych oraz ponad osiemdziesiąt rozwiązań nawierzchniowych dedykowanych dla sieci tramwajowych. Co istotne obserwujemy zauważalny trend narastający w ilości podpisywanych umów, co pozwala stwierdzić, że rynkowa atrakcyjność i konkurencyjność naszej oferty jest bardzo wysoka – akcentuje prezes KZN Rail.
W ramach inwestycji kolejowych i tramwajowych spółka realizuje aktualnie kilkanaście kontraktów w całej Polsce. Szczególnie warte docenienia są takie zadania jak budowa zajezdni tramwajowej w Olsztynie, modernizacja trasy W-Z w Łodzi, czy modernizacja kolejowej "jedynki” na odcinku Koluszki-Częstochowa. Tylko na tym ostatnim, wieloletnim zadaniu spółka wymieni 150 rozjazdów kolejowych. W skład inwestycyjnego portfolio KZN Rail wchodzą także projekty tramwajowe w Toruniu – trasa na Bielany, linia średnicowa w ramach projektu BiT City; oraz w Krakowie – wymiana węzłów rozjazdowych na ul. Mogilskiej; a także całościowa modernizacja szeregu stacji kolejowych takich jak choćby Bochnia czy Szeligi.
Dlaczego klienci wybierają ofertę tę spółki? Przemawiają za nią dwa poważne argumenty. - Po pierwsze kompleksowość oferty – mówi Ewa Sawicka, członek zarządu- dyrektor ds. przygotowania kontraktów KZN Rail. – Dzięki synergii grupy kapitałowej jesteśmy w stanie zaoferować zlecającym dużo więcej niż samą tylko usługę wykonawczą. W sytuacji boomu inwestycyjnego związanego z końcówką unijnej perspektywy budżetowej, bezpośredni dostęp - w ramach Grupy KZN Bieżanów - do kluczowych elementów nawierzchniowych ma absolutnie kolosalne znaczenie. Dzięki temu nasza oferta jest atrakcyjniejsza i dużo bardziej elastyczna od konkurencji – zaznacza Sawicka.
- Drugą składową naszej rynkowej przewagi są specjalistyczne kompetencje – dodaje Aleksander Furtak, członek zarządu- dyrektor ds. realizacji kontraktów KZN Rail. – Lata funkcjonowania jako Oddziału Robót Zewnętrznych w ramach spółki-matki pozwoliły nam wypracować niezbędny kapitał ludzki i maszynowy pozwalający oferować klientom wysoce profesjonalną usługę. Dlatego dziś jesteśmy w stanie bez problemu realizować duże kontrakty nawierzchniowe, zwłaszcza te związane z węzłami i głowicami rozjazdowymi – mówi Furtak.