Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prezes UTK: Kolej staje się bliższa niepełnosprawnym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-04-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rozmawiał Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Prezes UTK: Kolej staje się bliższa niepełnosprawnym
– Powstanie „Białej Księgi – Niepełnosprawni a transport kolejowy" wpisuje się w podejmowane działania w całym obszarze obsługi osób niepełnosprawnych na kolei. Przed całą branżą jest jeszcze dużo rzeczy do zrobienia, ale trzeba przyznać, że inwestycje prowadzone w ostatnich latach znacznie ułatwiły życie osobom na wózkach i z innymi ograniczeniami fizycznymi – powiedział prezes Urzędu Transportu Kolejowego Krzysztof Dyl podczas prezentacji Białej Księgi.

Podczas prezentacji „Białej Księgi – Niepełnosprawni a transport kolejowy” od różnych osób można było usłyszeć, że w UTK pod pana kierownictwem problem osób niepełnosprawnych poruszających się koleją wreszcie urósł do rangi ważnych. Czym zasłużył sobie urząd na takie pochwały?

W UTK problemami niepełnosprawnych zajmują się dwie grupy. Pierwsza, grupa ekspercka, jest złożoną z osób, w dużej części niepełnosprawnych, które mają bogate doświadczenie wynikające z częstych podróży pociągami. Podchodzi ona do kwestii równej dostępności kolei od strony praktycznej i jest źródłem nieocenionych uwag i olbrzymiej wiedzy, którą dzielimy się podczas spotkań z drugą grupą, nazwijmy ją roboczą, złożoną z przedstawicieli kolejowych spółek. Te grupy mają ze sobą współgrać, aby wypracowywać jak najlepsze rekomendacje i rozwiązania, które mogą być od razu wdrażane w spółkach kolejowych. Tak też się dzieje i jest to po części zasługa coraz większej otwartości pracowników kolei.

Jak dużo skarg dotyczących warunków podróży dociera do UTK ze strony osób niepełnosprawnych?

W 2014 roku otrzymaliśmy około 100 skarg od osób z niepełnosprawnością. Ale muszę podkreślić, że problemy dotyczące tej grupy w rzeczywistości dotyczą znacznie szerszej grupy pasażerów, na przykład matek z wózkami dziecięcymi, czy osób starszych. Traktujemy więc te uwagi priorytetowo. Uwagi i wnioski z kontroli stanu faktycznego, jeśli jest zgodny ze stanem opisanym, przekazujemy do przewoźników lub do PLK.

Pobierz bezpłatnie Białą Księgę - niepełnosprawni a transport kolejowy

Przed całą branżą jest jeszcze bardzo dużo rzeczy do zrobienia, ale uczciwie trzeba przyznać, że inwestycje prowadzone w ostatnich latach znacznie ułatwiły życie osobom na wózkach i z innymi ograniczeniami fizycznymi. Ich problemy są coraz lepiej dostrzegane przez przedsiębiorców kolejowych. Dzięki temu, w mojej opinii, pociąg jest środkiem transportu znacznie przyjaźniejszym dla niepełnosprawnego niż np. autobus dalekobieżny i infrastruktura dworcowa towarzysząca takim przewozom.

Całą wypowiedź prezesa Krzysztofa Dyla na temat problematyki osób niepełnosprawnych na kolei przeczytasz na portalu MONITOR

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Krzysztof Dyl nowym wiceprezesem UTK

Kadry

Krzysztof Dyl nowym wiceprezesem UTK

Ministerstwo Infrastruktury, 17 stycznia 2010 17 stycznia 2011

Dyl: Rynek kolejowy nie jest w pełni konkurencyjny

Biznes

Dyl: Rynek kolejowy nie jest w pełni konkurencyjny

wś, Rynek Kolejowy, 20 stycznia 2011 20 stycznia 2011

Dyl: Bezpieczeństwo na kolei się poprawia

Pasażer

Dyl: Bezpieczeństwo na kolei się poprawia

Rynek Kolejowy 24 maja 2012

Krzysztof Dyl: Reagujemy na wszystkie skargi pasażerów

Infrastruktura

Krzysztof Dyl: Reagujemy na wszystkie skargi pasażerów

ms, Rynek-Kolejowy.pl 25 marca 2015

Zobacz również:

Krzysztof Dyl nowym wiceprezesem UTK

Kadry

Krzysztof Dyl nowym wiceprezesem UTK

Ministerstwo Infrastruktury, 17 stycznia 2010 17 stycznia 2011

Dyl: Rynek kolejowy nie jest w pełni konkurencyjny

Biznes

Dyl: Rynek kolejowy nie jest w pełni konkurencyjny

wś, Rynek Kolejowy, 20 stycznia 2011 20 stycznia 2011

Dyl: Bezpieczeństwo na kolei się poprawia

Pasażer

Dyl: Bezpieczeństwo na kolei się poprawia

Rynek Kolejowy 24 maja 2012

Krzysztof Dyl: Reagujemy na wszystkie skargi pasażerów

Infrastruktura

Krzysztof Dyl: Reagujemy na wszystkie skargi pasażerów

ms, Rynek-Kolejowy.pl 25 marca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5