Zarząd województwa śląskiego odwołał prezesa spółki Koleje Śląskie Piotra Bramorskiego ze stanowiska. Powodem były uchybienia w zakresie administrowania taborem wykryte podczas kontroli przez Urząd Transportu Kolejowego.
– Odwołanie nastąpiło w związku z problemami wizerunkowymi przewoźnika po publikacji wyników kontroli Urzędu Transportu Kolejowego. Wskazała ona na uchybienia w zakresie administrowania taborem spółki. Według Rady Nadzorczej oraz Zarządu Województwa, który dofinansowuje Koleje Śląskie, taka sytuacja przyczynia się do utraty zaufania pasażerów w chwili, gdy przewoźnik uzyskał stabilność finansową na rynku kolejowym – napisał w komunikacie urząd marszałkowski. Do czasu powołania nowego prezesa jego obowiązki będzie pełnić wiceprezes Renata Szczygieł.
Urząd Transportu Kolejowego w ostatnich kontrolach stwierdził m.in. niezapewnienie zgodności procesu utrzymania pojazdów z wymaganiami zawartymi w dokumentacji systemu utrzymania (DSU) w Kolejach Śląskich i u kilku innych przewoźników (w tym PKP IC i PR). Koleje Śląskie nie otrzymały zatwierdzenia przez Urząd dokumentacji systemu utrzymania (DSU) dla eksploatowanych pojazdów kolejowych. Stwierdzono też brak właściwego nadzoru nad ryzykiem związanym z prowadzoną działalnością. Podczas innej kontroli stwierdzono naruszenie przez przewoźnika kolejowego Koleje Śląskie przepisów dotyczących obowiązków przedsiębiorcy w zakresie systemu zarządzania bezpieczeństwem (SMS).
Rzecznik prasowy Kolei Śląskich zapewnił „Rynek Kolejowy", że spółka wszystkie nieprawidłowości wykazane przez UTK podczas kontroli objęła już działaniami naprawczymi i w większości zostały one już usunięte. Zapewnia też, że tabor spełnia wymogi bezpieczeństwa, a żadne uchybienie wykazane przez UTK nie powodowało bezpośredniego zagrożenia dla bezpieczeństwa podróżnych.
Niedawno doszło do rozerwania zmodernizowanego zespołu trakcyjnego EN57 Kolei Śląskich podczas jazdy z pasażerami.
2015-07-14 16:38:27 Autor: tra la la
---.play-internet.pl
No i wio z nim - burak był z niego nadęty względem pracowników !!!! .
2015-07-14 16:39:17 Autor: WCH
---.tktelekom.pl
"Niedawno doszło do rozczepienia zmodernizowanego pociągu EN57 Kolei Śląskich podczas jazdy z pasażerami."
Pasowało by aby podobno branżowa gazeta wiedziała co to jest pociąg?
2015-07-14 16:52:07 Autor: mobilna
---.146.82.35.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Drżyjcie zwiąchole i nieroby przyjdzie Dygudaj to was zagoni do roboty. skońćzy się laba przyniesiona z Raciborskiej. Może nowy prezes będzie miał odwage zmienić taryfę bo ludzie uciekają. Cena na Tarnowskie Góy z sufitu wzięta. Promocje totalny niewypał. Nie będziemy tęsknic panie były prezesie.
2015-07-14 18:28:39 Autor: Zocha
---.248.57.153
redakcja nie usunie.wpisów tego kretyna?
2015-07-14 18:44:49 Autor: gd
---.dynamic.mm.pl
Niech marszalkowie dalej bawia sie w kolejki to bedzie jeszcze lepiej. Czym predzej wroci sie do jednego organizmu PKP pasazerskiego tym bedzie lepiej
2015-07-14 19:06:22 Autor: były
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jeszcze podziękujcie Tadeuszowi i Annie to nastanie normalność
2015-07-14 19:51:12 Autor: Biega
---.free.aero2.net.pl
No cóż takie uroki kolejowych spółek komunalnych, państwowych, że jak nie rządzi nimi handlarz cegłami to jakieś POlityczne nie wiadomo co.
2015-07-14 19:57:15 Autor: Mirko Leciwy
---.17.24.66
[Admin: zmoderowano]
2015-07-14 20:09:42 Autor: pnglsa
---.69.97.20
za sprawy techniczne odpowiadał wice prezes dariusz pękosz. to chyba pomyłka? dlaczego odwołali głównego prezesa, który tymi sprawami się nie zajmował?
2015-07-14 20:20:14 Autor: Złomojad
---.ovh.net
@pgnlsa
Bramorski poleciał tak naprawdę politycznie. Natomiast masz rację, że za podane w uzasadnieniu uchybienia powinien beknąć Pękosz. Śmiesznie wyszło.
2015-07-14 21:46:35 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl
Arrivederci Cóż, ten dziwny twór pt. KŚ już dawno powinien zostać zlikwidowany. Za kasę bezmyślnie władowaną w KŚ by było kilkanaście nowych ezt. Teraz jedynym wyjściem jest rozpisanie przetargu na 10 lat podzielonego na kilka zadań z wyjątkiem stykowym linii. Niech będzie Arriva, PR, KD, CD czy DB. Dość już parodii kolei w wykonaniu ignorantów i/lub bankomatów. Prezesem nie musi być kolejarz, ale wystarczy, żeby wiedział do czego służy kolej.
2015-07-14 21:58:39 Autor: rynio
---.dynamic.chello.pl
a teraz UTK niech zrobi taką samą kontrolę w Intercity:)
2015-07-14 22:19:58 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Arrivederci
przecież każdy wie, że kolej służy do....brania dotacji i ukrywania przekrętów...
2015-07-15 04:08:03 Autor: wojtus
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post Arrivederci:
"Cóż, ten dziwny twór pt. KŚ już dawno powinien zostać zlikwidowany. Za kasę bezmyślnie władowaną w KŚ by było kilkanaście nowych ezt. Teraz jedynym wyjściem jest rozpisanie przetargu na 10 lat podzielonego na kilka zadań z wyjątkiem stykowym linii. Niech będzie Arriva, PR, KD, CD czy DB. Dość już parodii kolei w wykonaniu ignorantów i/lub bankomatów. Prezesem nie musi być kolejarz, ale wystarczy, żeby wiedział do czego służy kolej."
pr już doszczętnie przed kolejami śląskimi rozwaliły kolej w województwie wiec ich już mamy dość
2015-07-15 07:27:34 Autor: król
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To naprawdę dobra wiadomość z rana !
2015-07-15 07:46:44 Autor: Skipper
---
Czytając spoty mam wrażenie, że bardzo lubią Pana Prezesa, wręcz go uwielbiają.
2015-07-15 08:04:44 Autor: mlody
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Już 8 rano a tu następne odwołania lecą , to naprawdę będzie dobry dzień.
2015-07-15 08:47:14 Autor: Ignacy
---.3s.pl
A co z Pełnomocnikiem Bezpieczeństwa, który za te sprawy bezpośrednio odpowiada ? jakie kolejne odwołania ?
2015-07-15 08:56:35 Autor: largo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
pomijając śmieszność "kolei śmiesznych" , to UTK zrobił się kolejnym represyjnym urzędem po ZUS i Skarbówce . Szukają wyników , jednocześnie kadra zatrudniona tam to lemingi po studiach , albo jakieś bankomaty nie mające pojęcia o kolei
2015-07-15 09:45:06 Autor: Lub
---.tktelekom.pl
2015-07-15 08:56:35 Autor: largo ---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Aha. Czyli musimy czekac az cos [Admin: zmoderowano]bo Urzad jest zly? Coz za piekna logika. Kontroli nigdy za wiele.
2015-07-15 10:03:59 Autor: Podsumowanie
---.play-internet.pl
KŚ przez 5 lat miało 6 prezesów. Wszyscy z wiodącej siły PO.
2015-07-15 13:26:18 Autor: Podsumowanie
---.play-internet.pl
Nawet kiedyś TOR w swoim audycie wskazał problemy KŚ z SMS-em i DSU. Od tego czasu wyleciały trzy osoby za problemy z SMS-em np. Bramorski, wcześniej Rogowska,a winny tego p. Malcherek dalej psuje i nikt nie widzi związku z przygotowanym przez niego SMS-em,a kłopotami spółki. Robi to od początku KŚ w 2010r.
2015-07-15 22:33:19 Autor: Kolejarz realista
---.dynamic.mm.pl
Jak rozumiem za ten przypadek "Niedawno doszło do rozerwania zmodernizowanego zespołu trakcyjnego EN57 Kolei Śląskich podczas jazdy z pasażerami" też był winny Prezes i dlatego został odwołany. Kto w tym UTK pracuje - DYLETANCI czy SYMULANCI ?
2015-07-16 07:02:31 Autor: kaczofan
---.adsl.inetia.pl
Teraz pora na najgorszy zarząd w dziejach Przewozów Regionalnych: Pasikowski i Liszewski do dymisji!
2015-07-16 07:21:27 Autor: zzsz
---.tktelekom.pl
Koleje Śmiechuwarte
2015-07-16 19:39:50 Autor: Doradca
---.centertel.pl
Oj Roman doradzał i chyba źle doradzał. Bo jak zawsze ma dużo do powiedzenia a pod niczym się nie podpisuje