Partnerzy serwisu:
Pasażer

Prawie co piąty pociąg był w trzecim kwartale opóźniony

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Prawie co piąty pociąg był w trzecim kwartale opóźniony
fot. Martyn Janduła
W trzecim kwartale punktualność polskiej kolei odrobinę zmalała. Warto jednak podkreślić, że miała na to wpływ zdecydowanie większa liczba uruchomionych pociągów. Na polskich torach pojawiło się ich o ok. 4,5 tys. więcej niż w poprzednim kwartale. Według wyliczeń, średni czas spóźnienia wyniósł 9 minut i 17 sekund.

Prawie punktualna kolej

W III kwartale 2016 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 91,43%. Pod względem poprzedniego kwartału, procent ten zmalał o 0,23 p. proc. W pierwszym punktualność kolei kształtowała się na poziomie 93,89%.

Wzorem punktualności wciąż pozostaje Warszawska Kolej Dojazdowa, która notuje 99,60% przejazdów o czasie. Roboty torowe odbywające się w wakacje nie wpłynęły negatywnie na wynik. Z kolei największym spóźnialskim na kolei wciąż pozostaje spółka PKP Intercity, której 76,87% połączeń dotarło o czasie do celu.

Wysoko w aspekcie punktualności plasuje się sektor przewozów regionalnych. Większość spółek notowało wyniki powyżej 90%. Jedynie Koleje Dolnośląskie i Koleje Śląskie znalazły się najniżej zestawiania z wynikami odpowiednio – 89,26% oraz 89,35%. Coraz gorzej radzą sobie z punktualnością Przewozy Regionalne, które z 94,42% spadły do 90,67%.

Więcej pociągów

Warto jedna wyniki te odnieść do liczby uruchamianych przez spółki pociągów. Okazuje się, że ich liczba od początku roku mocno wzrosła. W trzecim kwartale przewoźnicy uruchomili 427,7 tys. pociągów. Względem poprzedniego kwartału jest to o ok. 4,5 tys. więcej, a względem pierwszego – 6 tys. W ogólnej liczbie uruchomionych pociągów przez przewoźników 10% było opóźnionych do 5 min i wskaźnik ten utrzymuje się wciąż na podobnym poziomie od początku roku. Udział liczby pociągów z opóźnieniem do godziny wzrósł z kolei już do ponad 8% z 5,7%.

Średni czas opóźnień pociągów na stacji końcowej (wraz z opóźnieniami do 5 minut) wyniósł 9 minut 17 sekund. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut – 54,5% (blisko 44 tysiące) oraz od 5 do 60 minut - 43,4% (35 tysięcy). Ponad godzinne opóźnienia zdarzyły się w 1,2 tys. przypadków. Z kolei opóźnienia powyżej dwóch godzin zarejestrowano u 461 pociągów. Liczba to w każdym kwartale jednak wzrasta.

W trzecim kwartale odwołano aż 1 534 pociągi. Liczba ta wzrosła trzykrotnie. W poprzednim badanym okresie takich sytuacji zarejestrowano zaledwie 563, a w pierwszym okresie – 581.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Prawo i polityka

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Roman Czubiński 03 kwietnia 2023

PKP Intercity z otwartym dostępem do Berlina i Jeleniej Góry

Prawo i polityka

UTK: Likwidowanie stacji i torów – bariera dla przewozów towarowych

Infrastruktura

Niewiele ponad połowa polskich elektrowozów jest w stanie dobrym

Tabor i technika

UTK: Coraz większa atrakcyjność przewozów intermodalnych

Biznes

Zobacz również:

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Prawo i polityka

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Roman Czubiński 03 kwietnia 2023

PKP Intercity z otwartym dostępem do Berlina i Jeleniej Góry

Prawo i polityka

UTK: Likwidowanie stacji i torów – bariera dla przewozów towarowych

Infrastruktura

Niewiele ponad połowa polskich elektrowozów jest w stanie dobrym

Tabor i technika

UTK: Coraz większa atrakcyjność przewozów intermodalnych

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5