NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Prawie co piąty pociąg był w trzecim kwartale opóźniony

| Martyn Janduła 12.12.2016 213

Prawie co piąty pociąg był w trzecim kwartale opóźniony
fot. Martyn Janduła
W trzecim kwartale punktualność polskiej kolei odrobinę zmalała. Warto jednak podkreślić, że miała na to wpływ zdecydowanie większa liczba uruchomionych pociągów. Na polskich torach pojawiło się ich o ok. 4,5 tys. więcej niż w poprzednim kwartale. Według wyliczeń, średni czas spóźnienia wyniósł 9 minut i 17 sekund.
Prawie punktualna kolej

W III kwartale 2016 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 91,43%. Pod względem poprzedniego kwartału, procent ten zmalał o 0,23 p. proc. W pierwszym punktualność kolei kształtowała się na poziomie 93,89%.

Wzorem punktualności wciąż pozostaje Warszawska Kolej Dojazdowa, która notuje 99,60% przejazdów o czasie. Roboty torowe odbywające się w wakacje nie wpłynęły negatywnie na wynik. Z kolei największym spóźnialskim na kolei wciąż pozostaje spółka PKP Intercity, której 76,87% połączeń dotarło o czasie do celu.

Wysoko w aspekcie punktualności plasuje się sektor przewozów regionalnych. Większość spółek notowało wyniki powyżej 90%. Jedynie Koleje Dolnośląskie i Koleje Śląskie znalazły się najniżej zestawiania z wynikami odpowiednio – 89,26% oraz 89,35%. Coraz gorzej radzą sobie z punktualnością Przewozy Regionalne, które z 94,42% spadły do 90,67%.

Więcej pociągów

Warto jedna wyniki te odnieść do liczby uruchamianych przez spółki pociągów. Okazuje się, że ich liczba od początku roku mocno wzrosła. W trzecim kwartale przewoźnicy uruchomili 427,7 tys. pociągów. Względem poprzedniego kwartału jest to o ok. 4,5 tys. więcej, a względem pierwszego – 6 tys. W ogólnej liczbie uruchomionych pociągów przez przewoźników 10% było opóźnionych do 5 min i wskaźnik ten utrzymuje się wciąż na podobnym poziomie od początku roku. Udział liczby pociągów z opóźnieniem do godziny wzrósł z kolei już do ponad 8% z 5,7%.

Średni czas opóźnień pociągów na stacji końcowej (wraz z opóźnieniami do 5 minut) wyniósł 9 minut 17 sekund. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut – 54,5% (blisko 44 tysiące) oraz od 5 do 60 minut - 43,4% (35 tysięcy). Ponad godzinne opóźnienia zdarzyły się w 1,2 tys. przypadków. Z kolei opóźnienia powyżej dwóch godzin zarejestrowano u 461 pociągów. Liczba to w każdym kwartale jednak wzrasta.

W trzecim kwartale odwołano aż 1 534 pociągi. Liczba ta wzrosła trzykrotnie. W poprzednim badanym okresie takich sytuacji zarejestrowano zaledwie 563, a w pierwszym okresie – 581.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5