Partnerzy serwisu:
Pasażer

PR: Nie było wagonów dla IR Matejko

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Michał Szymajda

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PR: Nie było wagonów dla IR Matejko
Temat środowego spotkania Komisji Infrastruktury zdominowała likwidacja pociągów InterRegio Matejko i Galicja. Prezes Tomasz Pasikowski wyczerpująco mówił o powodach skreślenia z rozkładu jazdy połączeń przynoszących straty i o sytuacji marki Interregio.

– Produkt InterRegio pojawił się w związku z chęcią zagospodarowania części kosztów w momencie przekazania połączeń międzywojewódzkich do PKP Intercity. Był tworzony jako produkt komercyjny, nie wymagający dotacji do utrzymania. Z roku na rok wykazywał jednak deficyt, stąd decyzja o ograniczeniu oferty IR. Spółka obecnie nie ma kondycji finansowej pozwalającej kontynuować projekty przynoszące straty, stąd podjęto radykalne działania redukujące koszty – wyjaśniał posłom Tomasz Pasikowski.

Z danych przestawionych przez Przewozy Regionalne wynika, że przez 11 miesięcy 2014 roku pociąg IR Matejko wygenerował milion złotych straty. Kursowanie IR Galicja relacji Kraków – Wrocław w analogicznym czasie miał sprawić, że majątek spółki został uszczuplony o 3 miliony złotych. Do tego zmodernizowane wagony, którymi obsługiwane były połączenia trzeba było relokować do Poznania, aby stamtąd jeździły do Wrocławia i Jeleniej Góry. Więcej o tej sprawie przeczytasz TUTAJ.

– Moglibyśmy dzierżawić wagony od innej firmy, ale podniosłoby nam to koszty dwukrotnie w stosunku do stanu z ubiegłego roku. Z kolei obsługiwanie połączenia elektrycznymi zespołami trakcyjnymi to strzał w stopę i utrwalenie negatywnej opinii o spółce. Nie mogliśmy się zgodzić na takie warunki przewozu podróżnych na tej trasie. Podjęliśmy więc decyzję o zawieszeniu Matejki do czasu uzyskania pełnej płynności finansowej przez spółkę – dodał szef Przewozów Regionalnych.

Zastępca prezesa PKP PLK Andrzej Pawłowski przypomniał, że w dniu 12 września 2014 roku PKP PLK przydzieliło Przewozom Regionalnym godziny kursowania dla IR Matejko. W nowym rozkładzie z Krakowa Głównego miał wyjeżdżać o 9:44, a z Warszawy Centralnej o 19:25. Spółka przyjęła wytyczne PKP PLK, jednak w dniu 23 października zrezygnowała z chęci uruchamiania pociągu, o czym poinformowała zarządcę infrastruktury.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5