Partnerzy serwisu:
Przetargi

PR Łódź szuka stałych wykonawców KKZ

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
PR Łódź szuka stałych wykonawców KKZ
Łódzki oddział Przewozów Regionalnych chce zawrzeć roczną umowę z przewoźnikami autobusowymi, którzy zobowiążą się do wykonania kursów komunikacji zastępczej bez konieczności każdorazowych dodatkowych uzgodnień. Takie rozwiązanie ma uprościć pracę dyspozytury i zwiększyć jakość usług w sytuacjach awaryjnych.  

Łódzki oddział samorządowego przewoźnika ogłosił właśnie nietypowy przetarg na realizację komunikacji zastępczej. Inaczej niż miało to miejsce na ogół do tej pory, zamówienie nie dotyczy wykonania przewozów w czasie określonej przerwy w ruchu, ale we wszystkich sytuacjach odwołania pociągu w ciągu roku – w okresie 12 miesięcy od dnia podpisania umowy. Postępowanie dotyczy zarówno sytuacji awaryjnych, jak i planowych zamknięć szlaków wprowadzanych według harmonogramu PKP PLK.

Postępowanie podzielone jest na cztery zadania, oddzielnie dla każdej objętej zamówieniem linii: Zgierz – Kutno, Kutno – Skierniewice, Łódź Kaliska – Sieradz i Kępno – Tarnowskie Góry. Na tej ostatniej trasie przewidywana jest największa praca przewozowa – 7000 wozokilometrów w ciągu obowiązywania umowy. Dziesięciokrotnie mniej pracy spodziewane jest natomiast na trasach z Kutna do Skierniewic i ze Zgierza do Kutna (na tej ostatniej PR uruchamiają bowiem tylko jedną parę połączeń dziennie).

– Celem zawarcia umowy ramowej z przewoźnikami autobusowymi działającymi na terenie podległym PR Łódź jest nawiązanie współpracy pozwalającej na zminimalizowanie skutków związanych z odwołaniami pociągów. Dotychczas w przypadku braku takiej umowy i wystąpieniem sytuacji awaryjnych dyspozytor wyszukiwał przewoźników mających siedzibę najbliżej miejsca zdarzenia, nie mając gwarancji, że firmy te podejmą się wykonania usługi – tlumaczy Anna Piotrowska, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału Przewozów Regionalnych.

Podobne umowy obowiązują już od miesiąca

Podpisane w wyniku rozstrzygnięcia przetargu umowy będą już kolejnymi tego typu kontraktami zawartymi przez przewoźnika. W tym roku łódzkie PR ogłosiły już bowiem jedno podobne zamówienie, które pozwoliło wyłonić stałych kontrahentów na trzy trasy: Łódź Kaliska – Skierniewice, Koluszki – Częstochowa i Koluszki – Tomaszów Maz. – Opoczno/Radom.

– Na obsługę pierwszej i drugiej z wymienionych linii najkorzystniejszą ofertę złożył przewoźnik Przewozy Autokarowe Krzysztof Mastalerz Koluszki, natomiast realizacja przewozów do Tomaszowa, Opoczna i Radomia jest podzielona pomiędzy dwóch przewoźników: PKS Tomaszów Mazowiecki oraz Przewozy Autokarowe Krzysztof Mastalerz Koluszki – mówi Anna Piotrowska i dodaje, że umowy z tymi podmiotami obowiązują do września przyszłego roku.

Spodziewają się robót na węzłowych stacjach

Przyszłoroczny harmonogram planowych inwestycji nie przewiduje co prawda całkowitych zamknięć na wymienionych w zamówieniu trasach, ale będą tam wykonywane roboty mogące czasowo zmienić układ połączeń. W Kutnie prowadzona ma być kompleksowa modernizacja stacji, w Skierniewicach pewne ograniczenia wprowadzone będą w związku z budową nowych torów, a w wybrane dni maja i czerwca przyszłego roku zamknięty będzie jeden z torów pomiędzy Pabianicami a Łaskiem.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Infrastruktura

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Przemysław Brych 02 maja 2023

Będzie remont mostu w Grudziądzu. Flisak na kolejnym objeździe

Infrastruktura

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Prawo i polityka

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Roman Czubiński 28 września 2022

TLK Kormoran będzie pociągiem IC. Nie dotrze do Nysy, Kłodzka i Polanicy

Tabor i technika

Do Kartuz autobusem zastępczym od wakacji. PLK rozpoczyna prace

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Infrastruktura

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Przemysław Brych 02 maja 2023

Będzie remont mostu w Grudziądzu. Flisak na kolejnym objeździe

Infrastruktura

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Prawo i polityka

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Roman Czubiński 28 września 2022

TLK Kormoran będzie pociągiem IC. Nie dotrze do Nysy, Kłodzka i Polanicy

Tabor i technika

Do Kartuz autobusem zastępczym od wakacji. PLK rozpoczyna prace

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5