NUMER 12/2021
NUMER 12/2021
Temat numeru:
Infrastruktura kolejowa
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PR: Liczymy na zaniechanie podwyżki stawek za dostęp do infrastruktury PLK

| pr, Rynek Kolejowy 07.10.2014 103

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-10-07 11:25:31 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Jest to następny głos, by obecna ekipę PLK wysłać na zieloną trawkę

niech teraz Miss Peronów 2014 pokaże, czy warta jest choćby złotówki pensji z ministerstwa
2014-10-07 11:48:31 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
W PLK występuje model biznesowy rodem z Gazpromu czyli bierz i płać. A to nie tędy droga. Niby nie mamy monopolu na utrzymanie sieci kolejowej lecz niestety wszyscy okopali się na swoich pozycjach i jest ch...jnia. Infra Silesia okopała się na Śląsku na liniach przemysłowych i powoli je zwija. A powinna dostać od PLK np D29-207 i D29-208, na których dziś jeździ Arriva.
CTL Maczki Bór tak samo - powinien dostać np linię Kraków Mydlniki - Kraków Balice, celem poprawy przewozu beczek do lotniska.
Do Jastrzębskiej Spółki Kolejowej powinna trafić linia Bielsko - Cieszyn, Skoczów - Goleszów i Goleszów- Wisła Głębce. Efektem byłaby poprawa szlakowej.
PMT Linie Kolejowe jest właścicielem raptem 2 linii ex PKP:
Wrocław Psie Pole - Trzebnica
Lipusz-Bytów
Nie przekazano do PMT nieodpłatnie np linii typu Lębork - Łeba czy Somonino - Kartuzy na których można zarabiać (ruch towarowy) a które PLCe zwyczajnie ciążą.
SKPL to samo mogło by dostać linię Czerwonka - Mikołajki - Orzysz celem prowadzenia ruchu wakacyjnego plus towarowego w kooperacji m.in. z Lasami Państwowymi.
2014-10-07 20:39:19 Autor: to tylko ja...
---.leon.com.pl
No jak to bez podwyżki...? Przecież to się w głowie nie mieści ! A kto sfinansuje premie dla odchodzących prezesów..?! Żartujecie sobie?
2014-10-08 08:09:32 Autor: Kflik
---.static.ip.netia.com.pl
PLK w taki sposób wykończy rynek kolejowy w Polsce.
Co nie jest tylko ich winą bo "tak zostały zrobione".

Nie da się zrobić upustów na czas remonty (Ale da się..podwyżkę..)
Nie da się oferować usługi w stylu "ryczałt za dostęp do linii kolejowej - może być tylko do wybranych - zwłaszcza chodzi o lokalne itp - i uruchamiasz tyle połączeń ile chcesz)
Nie da się stosowac oddzielnego bilansowania każdej linii by było czarne na białym ile ta linia kosztuje (wtedy samorzady mogłyby decydować czy są zainteresowane utrzymaniem przewozów na takiej linii - czy też nie ma to sensu...) - i to stosując tylko koszty ponoszone na skutek prowadzenia ruchu pociągów - bo koszty modernizacji linii..czesto są ponoszone przez samorzady zwłaszcza przez różne fundusze i tak - więc nie należy ich wliczac w pobierane opłaty....
2014-10-08 08:54:08 Autor: jeszcze kolejarz
---.tktelekom.pl
Niech bankomaty zrezygnują z odpraw i działacze związkowi z dodatkowych wynagrodzeń za zasiadanie w radach nadzorczych, to będa środki na utrzymanie infrastruktury kolejowej i nie będzie konieczności podnoszenia stawek dostępu do infrastruktury, powiem więcęj, że stawki zostaną obniżone.
2014-10-08 11:00:16 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@Kflik

Taki mądrala jesteś.
Ty na każdym spotkaniu jesteś z radami nadzorczymi i wiesz co jest powodem podwyżek stawek. :-)
2014-10-08 11:28:20 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ amigo.ze.szwecji

@Kflik

Taki mądrala jesteś.
Ty na każdym spotkaniu jesteś z radami nadzorczymi i wiesz co jest powodem podwyżek stawek. :-)
-------------------------------------
Podzielam zdanie KFlika. Nie ważne o czym gadają na tych radach ani co tam jedzą i piją.. Ważny jest efekt. A ten jest mizerny.
2014-10-08 21:51:32 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@ amigo.ze.szwecji

nie komentowałem samych podwyżek stawek.

Komentowałem to wszystko inne czego nie da się zrobić.
Stawki PLL wylicza się niby na pdostawie jakiś tam zasad - i przede wszystkim to te zasady są złe. W praktyce sprowadzają się do sytuacji, że opłaca się likwidować połączenia (przewoźnik ponosi niższe koszty utrzymania infry mimo, że te zazwyczaj nie spadają(*) a nie opłaca się uruchamiać dodatkowych połączeń.

(*) - proszę by nikt nie czepiał się wyjątkowych sytuacji gdy uruchomienie jakiegoś dodatkowego pociągu wymagałoby zmiany godzin otwarcia linii kolejowej.
2014-10-08 21:51:59 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
"Stawki PLK"
2014-10-09 00:46:21 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@Kflik
Twoja wyobraźnia jest znakomita :-)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2021
NUMER 12/2021
Tematem najnowszego numeru miesięcznika jest infrastruktura kolejowa i sytuacja firm budowlanych. Trwa luka inwestycyjna - za kolejne lata przynieść mają kumulację inwestycji. Rozmawiamy na ten temat z organizacjami branżowymi i największymi firmami sektora. Poza tym piszemy m. in. o nowym rozkładzie jazdy pociągów, nowych Elfach Kolei Dolnośląskich i trzeciej linii warszawskiego metra. Zachęcamy do prenumeraty!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5