Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Poznańscy inżynierowie o ZCK: To niestety nie są dworce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
09-12-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Poznańscy inżynierowie o ZCK: To niestety nie są dworce
Skupiająca 70 firm budowlanych z regionu Wielkopolska Izba Budowlana i zrzeszająca ponad 10 tys. inżynierów Wielkopolska Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa wydały wspólne oświadczenie ostro krytykujące konstrukcję Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Poznaniu, w którym nowe dworce PKS i PKP połączono z galerią handlową. „Zintegrowane Centrum Komunikacyjne nie jest ani zintegrowane, ani nie jest centrum komunikacyjnym” – czytamy.

Poznańscy inżynierowie zorganizowali w piątek konferencję prasową dotyczącą oddanej niedawno do użytku inwestycji. Powiedzieć, że ZKC nie przypadło poznaniakom do gustu, to niewiele. W mediach wyśmiewano fatalne połączenie dworca z przystankiem tramwajowym, liczne schody i tunele, którymi trzeba się przemieszczać, żeby dojść do pociągu, małą liczbę kas biletowych itp. Gdy przenoszono dworzec PKS podróżni narzekali na brak informacji.

„…Z ogromnym smutkiem, wielkim żalem i wręcz niedowierzaniem patrzymy na zrealizowany w Poznaniu twór budowlany, który szumnie nazywa się Zintegrowanym Centrum Komunikacyjnym.”

Inżynierowie krytykują objęcie ZCK tylko peronów 1–3, choć podróżni korzystają w Poznaniu również z trzech kolejnych peronów. Próby dostania się z nich do hali dworca z bagażami nazywają „biegami przełajowymi”. Zwracają uwagę na „absurdalnie duże” odległości i zmniejszoną w porównaniu ze starym dworcem liczbę kas. Nie podoba im się również pomysł wprowadzenia jednej kolejki do wszystkich kas.

„Cały świat rozbudowuje swoje obiekty dbając o osoby niepełnosprawne ruchowo. W Poznaniu schodu ruchome funkcjonują na peronach 1–3 tylko do góry. A w dół…? Ważne, że są schody ruchome w galerii handlowej.”

Podczas konferencji Prezydent Rady WIB Marek Szczęsny tłumaczył, że celem wydania oświadczenia jest też ratowanie starego budynku dworca, umiejscowionego między peronami 1–3 a 4–6. Według inżynierów wciąż mógłby zostać wykorzystany z korzyścią dla podróżnych, np. jako poczekalnia. Zgodnie z planami w jego miejscu mają jednak powstać hotel i biura.

Obecny podczas prezentacji oświadczenia Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego Jerzy Witczak stwierdził, że jako urzędnik nie miał wpływu na projekt, mógł jedynie sprawdzać, czy inwestycja jest realizowana zgodnie z prawem, ale… zgadza się z wnioskami inżynierów.

Artykuł pochodzi ze strony Transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Dworce kolejowe jednak bez sprzedaży alkoholu

Prawo i polityka

Dworce kolejowe jednak bez sprzedaży alkoholu

Jakub Madrjas 13 grudnia 2022

Racibory: Duża afera o mały dworzec

Prawo i polityka

Racibory: Duża afera o mały dworzec

Jakub Madrjas 19 października 2022

Dworzec kolejowy w Białymstoku ma swoją patronkę

Pasażer

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Dworce kolejowe jednak bez sprzedaży alkoholu

Prawo i polityka

Dworce kolejowe jednak bez sprzedaży alkoholu

Jakub Madrjas 13 grudnia 2022

Racibory: Duża afera o mały dworzec

Prawo i polityka

Racibory: Duża afera o mały dworzec

Jakub Madrjas 19 października 2022

Dworzec kolejowy w Białymstoku ma swoją patronkę

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5