Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Poznań: Wyrok wsprawie katastrofy tramwajowej

Dalej Wstecz
Autor:

TVN24

Data publikacji:
04-04-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TVN24

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Poznań: Wyrok wsprawie katastrofy tramwajowej
W 2011 roku motorniczy doprowadził w Poznaniu do katastrofy tramwajowej, w wyniku której rannych zostało około 50 osób. Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, sąd skazał motorniczego na rok i osiem miesięcy więzienia w zawieszeniu na trzy lata. Musi on także zapłacić grzywnę w wysokości 2000 złotych, dodatkowo przez 5 lat nie może prowadzić tramwajów.

Jak informuje „Gazeta Wyborcza”, do zderzenia tramwajów doszło w czerwcu 2011 r. przy ul. Małe Garbary. Tramwaj linii nr 8 najechał w stojący przed nim pojazd linii nr 17, który zatrzymał się, ponieważ w pobliżu torów znalazł się mężczyzna, który kosił trawę. Rannych zostało 47 osób.

W wyniku zdarzenia największe obrażenia odniósł motorniczy, który do dziś nie odzyskał pełnej sprawności. „Przedstawiono mu jednak zarzut, iż nieumyślnie, nie dostosowując prędkości prowadzonego tramwaju do istniejącej widoczności, warunków atmosferycznych i drogowych, niewłaściwie wykonując manewr hamowania, doprowadził do zderzenia z tramwajem znajdującym się przed jego pojazdem” – podaje „Gazeta Wyborcza”. Mężczyzna nie przyznał się do winy. Jego zdaniem, winny katastrofy był motorniczy, który kierował drugim tramwajem.

Sąd jednak podtrzymał zarzuty, i  uznał motorniczego winnym nieumyślnego spowodowania katastrofy tramwajowej. Mężczyzna został skazany na rok i osiem miesięcy więzienia w zawieszeniu na trzy lata. Dodatkowo musi zapłacić grzywnę w wysokości 2000 złotych i  przez 5 lat ma zakaz prowadzenia tramwaju.

Więcej

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Bytom. Ruszają prace przy Tarnogórskiej. Tramwaje nie pojadą na Stroszek

Zintegrowany transport

Bytom. Ruszają prace przy Tarnogórskiej. Tramwaje nie pojadą na Stroszek

inf pras. 28 sierpnia 2023

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Bytom. Ruszają prace przy Tarnogórskiej. Tramwaje nie pojadą na Stroszek

Zintegrowany transport

Bytom. Ruszają prace przy Tarnogórskiej. Tramwaje nie pojadą na Stroszek

inf pras. 28 sierpnia 2023

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5