10 sierpnia otworzono koperty z ofertami na rozbudowę II linii metra. Odcinek zachodni najtaniej chce budować turecki Gulermak, wschodnio-północny Astaldi. Oferty mieszczą się w kosztorysie Metra Warszawskiego.
Oferty na budowę i niezbędne prace projektowe można było składać wyłącznie na budowę jednego z odcinków. Metro może przeznaczyć na oba odcinki 3 174 777 654 zł. brutto – 1 684 804 749 zł na odcinek zachodni (zadanie 1) i 1 489 952 904 zł na odcinek wschodnio-północny (zadanie 2.) Wygląda na to, że budowa obu odcinków spokojnie zmieści się w kosztorysie.
Choć oferty muszą jeszcze zostać sprawdzone i ocenione – o wyborze najkorzystniejszej w 90 proc. decyduje cena, a w pozostałej części długość gwarancji jaką proponują oferenci – wydaje się, że drugą linię metra będą przedłużać te firmy, która, jako konsorcjum, zbudowały jej centralny odcinek. Część na Woli prawdopodobnie trafi pod łopaty firmy Gulermak, która zaproponowała prace za ok. 933 mln zł netto czyli 1,148 mld zł brutto. Chodzi o trzy stacje za Rondem Daszyńskiego. W przypadku odcinka wschodniego, czyli trzech kolejnych stacji za Dworcem Wileńskim, Firma Astaldi jest gotowa wybudować go za 867 mln zł netto czyli 1,067 zł brutto. Wszystkie złożone oferty, poza jedną, przewidziały rękojmię na 84 miesiące.
Pierwotnie termin składania ofert wyznaczono na przełom I i II kwartału 2015 r., który następnie został przesunięty na 31 lipca, a potem na 10 sierpnia. Termin przesuwano z powodu ponad 1,3 tys. pytań jakie zadano podczas postępowania przetargowego, a także w wyniku odwołań po zmianach jakie Metro Warszawskie wprowadziło do SIWZ. Jak informuje Ratusz, w dokumentacji przetargowej zostały wprowadzone zmiany o charakterze formalnym. Przyczyną ich wprowadzenia jest zamiar ograniczenia ewentualnych protestów i odwołań.
Więcej czytaj na portalu transport-publiczny.pl
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
