Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Port Gdynia: Przebudowa i elektryfikacja układu torowego BCT

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
02-09-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Port Gdynia: Przebudowa i elektryfikacja układu torowego BCT
Prawie 6 km torów kolejowych znajdujących się na terenie Portu Gdynia zostanie przebudowanych i zelektryfikowanych. Inwestycja ma przede wszystkim poprawić dostępność terminala kontenerowego Baltic Container Terminal (BCT).

Obecnie trwa przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej związanej z realizacją inwestycji pn. „Przebudowa i elektryfikacja zewnętrznego układu torowego BCT oraz toru dojazdowego nr 38 w Porcie Gdynia wraz z budową urządzeń sterowania ruchem kolejowym”. Otwarcie ofert w tym przetargu nastąpi 13 września.

Inwestycja zakłada przebudowę 5 855 m torów i elektryfikację 5 974 m torów. Oprócz tego, ma zostać dokonana m.in. instalacja urządzeń srk z centralizacją zwrotnic rozjazdów oraz wymiana oświetlenia układu torowego. Początek samych prac budowlanych został wstępnie zaplanowany na IV kwartał 2014 r.

– Przewidywany wzrost przepustowości układu torowego po przebudowie wzrośnie od 30% do 40%. Głównym celem planowanego przedsięwzięcia jest umożliwienie jak najszybszego wprowadzania i wyprowadzania całopociągowych składów intermodalnych różnych przewoźników ze stacji PKP PLK Gdynia Port do stacji wewnętrznej BCT Gdynia i odwrotnie – informuje Leszek Jurczyk, dyrektor ds. infrastruktury Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Biorąc pod uwagę, że głównym beneficjentem inwestycji będzie terminal BCT, czyli projekt jest ukierunkowany na rozwój przewozów intermodalnych, wspomnieć należy, że trzy działania dotyczące bezpośrednio Portu Gdynia znalazły się na liście 14 projektów intermodalnych, które Centrum Unijnych Projektów Transportowych umieściło kilkanaście dni temu na liście do unijnego dofinansowania z Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”.

 

Są to następujące projekty: III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia – budowa infrastruktury i zakup sprzętu (dofinansowanie w wysokości 60,7 mln zł przy wartości projektu 145,7 mln zł); zakup suwnic nabrzeżowych dla zwiększenia potencjału operacji intermodalnych terminalu BCT w Gdyni (dofinansowanie w wysokości 14,6 mln zł przy wartości projektu 48,7 mln zł); przebudowa terminalu intermodalnego w Porcie Gdynia (dofinansowanie w wysokości 15,4 mln zł przy wartości projektu 78,2 mln zł).

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wycieczka studyjna w ramach Pomorskiego Kongresu Transportu Intermodalnego

Infrastruktura

Wycieczka studyjna w ramach Pomorskiego Kongresu Transportu Intermodalnego

Katarzyna Łubianka 05 października 2022

Do RDOŚ wpłynął wniosek w sprawie gdyńskiego Portu Zewnętrznego

Infrastruktura

Budowa Gdyńskiego Portu Zewnętrznego w PPP. Wybrano doradców

Infrastruktura

Port Gdynia: Problemem jest styk infrastruktury portowej z liniową

Infrastruktura

Port Gdynia: Priorytetem usprawnienie dojazdu koleją

Infrastruktura

Zobacz również:

Wycieczka studyjna w ramach Pomorskiego Kongresu Transportu Intermodalnego

Infrastruktura

Wycieczka studyjna w ramach Pomorskiego Kongresu Transportu Intermodalnego

Katarzyna Łubianka 05 października 2022

Do RDOŚ wpłynął wniosek w sprawie gdyńskiego Portu Zewnętrznego

Infrastruktura

Budowa Gdyńskiego Portu Zewnętrznego w PPP. Wybrano doradców

Infrastruktura

Port Gdynia: Problemem jest styk infrastruktury portowej z liniową

Infrastruktura

Port Gdynia: Priorytetem usprawnienie dojazdu koleją

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5