Konsorcjum, którego liderem jest Mitsubishi Heavy Industries Ltd., któremu Qatar Railways Company zleciła implementację techniki systemowej w metrze w Katarze powierzył firmie PORR wykonanie 170 km nawierzchni bezpodsypkowej. W tym samym czasie austriacka firma buduje jedną z linii tamtejszego metra – Green Line.
Zlecenie obejmuje produkcję, dostawę i montaż płyt torowiskowych dla trzech linii metra (Green, Red i Gold Line). Projekt będzie realizowany przez PORR Bau GmbH w kooperacji z lokalną spółką córką PORR Qatar Construction W.L.L. Wartość kontraktu wynosi 150 milionów euro.
Wykonywany będzie całościowy system torowy dla poszczególnych linii metra, przy czym prace będą przebiegać z podziałem na dwie główne fazy: przygotowanie i produkcja płyt torowiskowych oraz montaż nawierzchni torowej. W celu dotrzymania wyznaczonego czasu budowy praca przy wbudowywaniu prefabrykowanej nawierzchni bezpodsypkowej w torach i rozjazdach będzie się odbywać wieloma zespołami w systemie zmianowym.
– System Slab Track” PORRa optymalnie nadaje się do specyficznych warunków panujących w regionie i jednocześnie jest łatwy w utrzymaniu. Technologię tę można też perfekcyjnie wykorzystać dla projektów szlakowych i towarowych przewozów kolejowych w Katarze, Omanie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej. Dla nas są to atrakcyjne rynki infrastrukturalne, w których już teraz posiadamy swoje biura – mówi prezes PORR Karl-Heinz Strauss.
PORR po raz pierwszy wykorzystał System Slab Track w Austrii w 1989 roku.
Tekst pochodzi z portalu Transport-Publiczny.pl