Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Porr: Prace na linii 93 planujemy rozpocząć w drugiej połowie 2019 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Porr: Prace na linii 93 planujemy  rozpocząć w drugiej połowie 2019 r.
Fot. PORR
Porr SA wygrał wart ponad pół miliarda złotych przetarg na prace na kolejnym odcinku linii 93. – Prace projektowe rozpoczniemy niezwłocznie po podpisaniu umowy. Roboty budowlane planujemy rozpocząć w drugiej połowie roku 2019 – mówi "RK" członek zarządu spółki Siegfried Weindok. Wykonawca w swojej ofercie zadeklarował duże skrócenie czasu realizacji umowy. 

Jak informowaliśmy wczoraj, firma Porr SA wygrała trwający wiele miesięcy przetarg na prace na linii nr 93 pomiędzy Oświęcimiem a Czechowicami-Dziedzicami w trybie "projekt i budowa". Przedstawiła ona najtańszą ofertę (608 mln złotych), która mimo przekroczonego kosztorysu (509 mln złotych) została zaakceptowana. 

Jak mówi "Rynkowi Kolejowemu" Siegfried Weindok, członek zarządu i dyrektor ds. budownictwa kolejowego Porr SA, raczej nie należy spodziewać się odwołań, co powinno przyspieszyć podpisanie umowy. – Jak tylko dojdzie do podpisania Umowy, na co oczywiście mocno liczymy, rozpoczniemy niezwłocznie prace projektowe – zapewnia. Czas jest bardzo istotny – Porr pokonał pozostałych wykonawców nie tylko ceną, ale też m.in. deklaracją skrócenia czasu realizacji inwestycji.

Jak wyjaśnia Weindok, wykonawca będzie miał 6 miesięcy od daty podpisania umowy na przygotowanie projektów budowlanych oraz 16 miesięcy na uzyskanie pozwolenia na budowę. – Roboty budowlane planujemy rozpocząć w drugiej połowie roku 2019 – informuje. 

W informacji o wynikach podano, że wykonawca zadeklarował skrócenie czasu realizacji prac o 14 miesięcy. Warto wyjaśnić, że ta liczba to suma skrócenia trzech możliwych etapów (IV, V i VI – przy czym etapy IV i V prowadzone są równolegle do etapu VI). Dlatego czas realizacji całej inwestycji skróci się nie o 14, ale o 7 miesięcy: z przewidywanych przez PKP PLK 42 do 35 miesięcy. To wciąż niemało. – Po szczegółowej analizie planowanych robót oraz bazując na pozyskanych doświadczeniach przy realizacji podobnych kontraktów, jesteśmy pewni, że zakończymy kontrakt w deklarowanym przez nas czasie – zapewnia członek zarządu Porr SA.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Infrastruktura

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Łukasz Malinowski 02 listopada 2022

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Tabor i technika

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Łukasz Malinowski 31 października 2022

Dolnośląskie. Jak będzie wyglądać poszerzanie tunelu pod ruchem?

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Infrastruktura

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Łukasz Malinowski 02 listopada 2022

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Tabor i technika

PORR: Przetargi PKP PLK potrzebne na już

Łukasz Malinowski 31 października 2022

Dolnośląskie. Jak będzie wyglądać poszerzanie tunelu pod ruchem?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5