NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Jednak uda się zmodernizować odcinek Oświęcim – Czechowice-Dziedzice? Jest wykonawca

| Jakub Madrjas 23.04.2018 50

Jednak uda się zmodernizować odcinek Oświęcim – Czechowice-Dziedzice? Jest wykonawca
Fot. Tiia Monto, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Mimo przekroczenia budżetu przez wykonawców o sto milionów złotych, PKP PLK rozstrzygnęła trwający od lipca przetarg na prace na kolejnym odcinku linii 93. Ma się tym zająć firma Porr.
Przetarg na prace na linii nr 93 pomiędzy Oświęcimiem a Czechowicami-Dziedzicami od początku przysparzał PKP PLK wielu problemów. Aż pół roku potrzeba było, żeby w ogóle otworzyć oferty – przetargiem aż trzykrotnie musiała się zająć Krajowa Izba Odwoławcza. Pisaliśmy o tym tutaj.

Najmniejszą kwotę, 608 mln złotych, zaproponował Porr. Jednak z powodu znacznie przekroczonego kosztorysu (509 mln złotych brutto), przetarg od stycznia znów był w zawieszeniu. W marcu "Rynek Kolejowy" otrzymał informację, że Ministerstwo Infrastruktury wydało zgodę na zwiększenie budżetu inwestycji. Nie udało nam się jej jednak oficjalnie potwierdzić. – W PKP PLK trwa pozyskiwanie zgód korporacyjnych dotyczących realizacji tego zadania. Po uzyskaniu pozytywnej opinii Rady Nadzorczej spółki, zarząd PKP PLK SA będzie mógł przedłożyć stosowny wniosek walnemu zgromadzaniu spółki – poinformowały nas wówczas służby prasowe inwestora.

Wszystko wskazuje na to, że po kolejnym miesiącu starań udało się podnieść budżet inwestycji. W piątek 20 kwietnia dokonano bowiem oficjalnego wyboru firmy Porr jako wykonawcy. Przedstawiła ona najtańszą ofertę, a do tego otrzymała najwięcej punktów (18 na 20 możliwych) za doświadczenie personelu i zaoferowała największe skrócenie czasu realizacji inwestycji – aż o 14 miesięcy.

Podstawowym założeniem projektu jest dostosowanie infrastruktury do 120 km/h dla pociągów pasażerskich (z ewentualnymi lokalnymi ograniczeniami, wynikającymi z geometrii toru) i 80 km/h dla pociągów towarowych na odcinku Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj. Warto przypomnieć, że w październiku firma ZUE podpisała ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe umowę na prace na odcinku Trzebinia – Oświęcim linii nr 93. 



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS