NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pomorskie: Wakacyjny rozkład jazdy i płatny przewóz rowerów w PKM

| inf. pras. 23.05.2018 3k

Pomorskie: Wakacyjny rozkład jazdy i płatny przewóz rowerów w PKM
Fot. PKM
Władze województwa pomorskiego podsumowały podczas konferencji prasowej nowy, wakacyjny rozkład jazdy, który będzie obowiązywał do 2 września. Wprowadzono też opłaty za przewóz roweru w pociągach kursujących po linii PKM.
Województwo pomorskie przedstawiło podsumowanie wczorajszej konferencji prasowej dotyczącej tematów kolejowych. Przede wszystkim zaprezentowano nowy, wakacyjny rozkład jazdy, który będzie obowiązywał od 23 czerwca do 2 września. Jego najważniejsze założenia to:

  • Na linii Słupsk – Ustka – 9 par pociągów kursujących w sezonie letnim (poza sezonem nie ma połączeń),
  • Na linii Lębork – Łeba – 6 par pociągów kursujących w sezonie letnim (poza sezonem nie ma połączeń),
  • Zwiększenie liczby pociągów na odcinku Gdynia – Władysławowo z 12 do 16 par pociągów,
  • Zwiększenie liczby pociągów na odcinku Władysławowo – Hel z 11 do 15 par pociągów,
  • Dodatkowa para pociągów w weekendy podczas sezonu letniego na trasie Kościerzyna – Gdynia,
  • Uruchomienie linii Czersk – Karsin – Kościerzyna w soboty, niedziele i święta w sezonie letnim przy zadeklarowanym wsparciu finansowym zainteresowanych gmin i powiatów,
  • Uruchomienie (od dnia 10.06.2018 do 1.09.2018) – 6 pociągów w relacji Tczew – Gdynia – Tczew.
Płatny przewóz roweru

Od dnia 26 maja 2018 roku będzie obowiązywać płatna rezerwacja miejsca na przewóz roweru w pociągach na linii PKM. Opłaty za rezerwację miejsca na przewóz roweru wynosić będą 3,00 zł przy przejeździe jednorazowym oraz 30,00 zł jako odpłatność miesięczna (bilet okresowy). Podróżny posiadający bilet okresowy na przewóz roweru ma obowiązek dokonać bezpłatnej rezerwacji miejsca na przewóz roweru na konkretny pociąg, którym będzie się przemieszczał w danym dniu.

– Przed nami kolejny sezon letni w pociągach kursujących po Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – mówi Ryszard Świlski, członek zarządu województwa pomorskiego. – Poprzednie lata pokazały, że połączenie z Kaszubami staje się coraz bardziej popularne wśród rowerzystów, szczególnie podczas ciepłych weekendów. W ubiegłych latach zdarzały się sytuacje, kiedy pasażer posiadający ważny bilet na pociąg nie mógł do niego wsiąść, ponieważ wszystkie miejsca rowerowe były już zajęte. Stąd też zdecydowaliśmy się uregulować kwestie związane z przewozem jednośladów w pociągach PKM. Skonsultowaliśmy się z przedstawicielami tzw. środowisk rowerowych i przeanalizowaliśmy rozmaite warianty przewozu rowerów. Ostatecznie uznaliśmy, że na chwilę obecną jedynym możliwym rozwiązaniem jest wprowadzenie płatnej rezerwacji, która zagwarantuje możliwość przewiezienia roweru. Mamy świadomość, że w przypadku niektórych kursów sześć miejsc rowerowych to zbyt mało, stąd też apelujemy do kierowników pociągów, by – o ile nie pogorszy to komfortu jazdy innych pasażerów – zezwalali na przewóz większej liczby jednośladów. W najbliższym czasie zwiększymy też przestrzeń dla rowerzystów w każdym z pociągów o co najmniej cztery dodatkowe miejsca – wyjaśniał Świlski.

Zakupu rezerwacji miejsca na przewóz roweru można dokonać w kasie biletowej, u kierownika pociągu, a do końca miesiąca w internetowym systemie zakupu biletów. W pociągach obsługiwanych przez Elektryczne Zespoły Trakcyjne kursujące na linii komunikacyjnej Gdańsk Śródmieście – Sopot – Gdynia Główna – Wejherowo – Lębork opłaty za rezerwację na przewóz rowerów nie będą pobierane.

Nowy tabor


Świlski poinformował również, że zarząd Województwa Pomorskiego podjął decyzję o wyborze wykonawcy co najmniej pięciu nowych pociągów – to firma Newag (informowaliśmy o tym tutaj). Pojazdy będą wyposażone w minimum 195 miejsc siedzących stałych oraz minimum 30 miejsc siedzących uchylnych, liczba miejsc stojących ma być obliczona według parametru 4 osoby /m2. Co bardzo istotne, pociągi będą wygodniejsze dla rowerzystów, ponieważ w każdym z zakupionych pojazdów będzie minimum 20 miejsc rowerowych.

Pociągi będą miały maksymalnie 100 metrów długości. Znajdą się w nich po dwie toalety, w tym jedna przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pojazdy będą wyposażone w sieć Wi-Fi, klimatyzację, system zliczania pasażerów, system informacji wizualnej i akustycznej, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny. Pierwszy pojazd dołączy do pomorskiego taboru jeszcze w tym roku. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorskie (948)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Pomorskie (948)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5