W ciągu najbliższych dni Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ma zamiar ogłosić nowy przetarg na dostawę 4 spalinowych zespołów trakcyjnych, dedykowanych do obsługi linii Malbork – Grudziądz.
Poprzedni przetarg został w zeszłym tygodniu unieważniony ze względu na przekroczenie przez obu oferentów kosztorysu inwestorskiego. W przetargu zostały złożone dwie oferty. Nieznacznie tańszą złożyła Pesa. Propozycja bydgoskiego producenta opiewała na 45,756 mln zł brutto, a propozycja Newagu Nowy Sącz – na 48,649 mln zł brutto. Kosztorys inwestorski wyniósł 41,574 mln zł brutto. Cena miała stanowić w tym przetargu 45% kryterium oceny oferty. Poza tym miano brać pod uwagę koszty utrzymania (25%), warunki techniczne (15%), wskaźniki eksploatacyjne (8%) i koszty eksploatacyjne (7%).
- Planujemy ogłosić w jak najszybszym terminie, czyli przełom listopada i grudnia 2013 roku ponowne postępowanie przetargowe na dostawę 4 spalinowych zespołów trakcyjnych – czytamy w oświadczeniu, które przygotował Departament Infrastruktury UMWP.
Zakup pojazdów miał być współfinansowany ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Urzędnicy zapewniają, że nie ma ryzyka utraty środków z powodu unieważnienia pierwszego przetargu. - Nie obawiamy się o to, gdyż umowa o dofinansowanie projektu zakłada zakończenie rzeczowe projektu do 31.07.2015 roku, a zakończenie projektu do 31.01.2016 roku – czytamy w oświadczeniu.
Autobusy szynowe mają być dwuczłonowe, dostosowane do prędkości 120 km/godz. i mają posiadać 120-140 miejsc siedzących. Harmonogram dostaw w pierwszym przetargu przewidywał dostarczenie wszystkich 4 pojazdów w terminie do 19 maja 2015 r.