NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Polska Wschodnia: Rozkład jazdy 2018/2019 Polregio bez zasadniczych zmian

| jar, Rynek Kolejowy 07.12.2018 2,5k

Polska Wschodnia: Rozkład jazdy 2018/2019 Polregio bez zasadniczych zmian
fot. jar (2018)
Nowy rozkład jazdy pociągów regionalnych we wschodnich województwach kraju nie przewiduje zbyt wielu zmian. Sporymi utrudnieniami dla podróżnych będzie konieczność korzystania z komunikacji zastępczej, uruchamianej ze względu na realizację wielu inwestycji infrastrukturalnych.
Od 9 grudnia w regionie nie przewiduje się zbyt wielu zmian w kursowaniu pociągów. Względem obowiązującego jeszcze rozkładu znacząco zmieni się układ połączeń na trasie Lublin – Lublin Airport. Zaplanowano przywrócenie bezpośrednich pociągów (1 para) Lublin – Jarosław – Lublin. Pojadą one podczas „majówki” (1-5 maja) oraz w weekendy wakacji. W trakcie roku duże zmiany będą dotyczyć obsługi odcinka Lublin – Stalowa Wola Rozwadów – Rzeszów. Przez pierwsze miesiące pojadą pociągi bezpośrednie łączące Lublin z Rzeszowem, choć część trasy trzeba będzie pokonywać komunikacją zastępczą. Potem połączenia Polregio dojadą tylko do Zaklikowa (między 11 kwietnia a 31 lipca), następnie do Tarnobrzega.

Dobrą wiadomością będzie ograniczanie komunikacji zastępczej. Od 10 marca powinny wrócić pociągi regionalne na odcinek Chotyłów – Terespol linii nr 2. Ostatnie prace skutkujące wstrzymaniem ruchu kolejowego na linii nr 68 odcinek Lublin – Stalowa Wola Rozwadów powinny zakończyć się w lecie. Na III kwartał zapowiedziano przywrócenie przejezdności między Lublinem a Dęblinem (linia nr 7). Natomiast od 15 października 2019 r. zakłada się ograniczenie obsługi linii nr 30 do odcinka Lubartów – Lublin. Wynika to z planowanego rozpoczęcia prac przy rewitalizacji fragmentu „trzydziestki” między Parczewem a Lubartowem. W rocznym rozkładzie jazdy nie znalazły się sezonowe połączenia Lublin/Chełm – Włodawa.

Podkarpackie: Minimalnie lepsza oferta

Przewozy Regionalne Oddział Podkarpacki chwali się większą liczbą obsługiwanych pociągów od wejścia w życie rozkładu jazdy 2018/2019. Zakłada się uruchomienie dodatkowej pary na linii 106 Rzeszów – Jasło. Korzystne zmiany dotyczą również głównej magistrali regionu – obecnie kursująca para pociągów Rzeszów Główny – Dębica obsłuży trasę do Tarnowa.

W regionie największe utrudnienia w prowadzeniu w ruchu nastąpią ze względu na prowadzone inwestycje infrastrukturalne na jednotorowej linii nr 71 Ocice – Rzeszów Główny oraz na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów linii nr 68. Będą one skutkowały wprowadzeniem komunikacji zastępczej.

Więcej o ofercie Polregio w województwie podkarpackim można przeczytać tutaj.

Podlaskie: Pojedzie 70 pociągów krajowych

Podlaski Oddział przewoźnika również zapowiada zwiększenie liczby połączeń, co ma nastąpić od 1 stycznia 2019 r. – W przyszłym roku o jedną parę zwiększy się liczba kursujących pociągów na linii Białystok – Czeremcha. Relacje dwóch par pociągów zostały wydłużone, tj. pociąg obecnie kursujący z Białegostoku do Grajewa będzie kursował do Ełku, a pociąg z Białegostoku do Łap, od nowego roku dojedzie do Szepietowa. Ponadto, wiele pociągów na trasach z Białegostoku do Kuźnicy Białostockiej, Suwałk, Czeremchy oraz z Hajnówki do Siedlec, będzie miało rozszerzone terminy kursowania, np. pociąg, który w tym roku kursował w dni robocze, od nowego roku będzie kursował codziennie – powiedziała Janina Wilczewska, dyrektor Podlaskiego Oddziału Polregio.

Jak informuje przewoźnik, w regionie uruchomi łącznie 70 pociągów krajowych. Planuje się kontynuacje obsługi połączeń do Kowna na Litwie – pociągi będą miały dodatkowe postoje na stacji Sidra oraz na przystanku Augustów Port. Utrzymane zostało sezonowe połączenie Białystok – Waliły.

W 2019 r. rozkład jazdy dla województwa nie przewiduje wprowadzania komunikacji zastępczej. Natomiast, jak poinformował przewoźnik, przez kilka dni grudnia do korzystania z autobusów zmuszeni będą podróżujący między Czeremchą a Hajnówką. – Firmie wykonującej modernizację linii kolejowej nie uda się zakończyć prac w tym terminie. W związku z tym podróżni będą korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej do 17 grudnia, a ruch pociągów zostanie wznowiony od 18 grudnia 2018 r. – poinformował przewoźnik.

Świętokrzyskie: Więcej wieczornych pociągów

Nowy rozkład jazdy pociągów obowiązujący nie zakłada wielu istotnych zmian – generalnie utrzymana zostanie siatka połączeń regionalnych, międzyregionalnych (do Częstochowy, Katowic i Krakowa) oraz sezonowych (do Sandomierza i Buska Zdrój). Nowością będzie dodatkowe wieczorne pociągi: Kielce – Skarżysko-Kamienna oraz Kraków Główny – Sędziszów. Ponadto od 10 marca do 23 czerwca mają być realizowane połączenia na południe od stolicy Małopolski – do Zakopanego i Suchej Beskidzkiej. Jednak od Krakowa podróżni pojadą komunikacją autobusową.

Z utrudnieniami związanymi z realizacją inwestycji liniowych muszą liczyć się korzystający z pociągów między Skarżyskiem-Kamienną a Ostrowcem Świętokrzyskim. Za niektóre pociągi pojadą autobusy, inne w trakcie roku będą miały kilka wariantów kursowania.

Warmińsko-mazurskie: kontynuacja rozkładu 2017/2018

Olsztyńska jednostka ogólnopolskiego przewoźnika regionalnego poinformowała, że rozkład jazdy 2018/2019 będzie kontynuacją jeszcze obowiązującego i nie przewiduje się większych zmian w kursowaniu pociągów. W ramach pierwszej korekty największe zmiany będą dotyczyły godzin kursowania niektórych składów – różnice dochodzą do ok. 2 godzin. – Nieduże zmiany dotyczące godzin kursowania wynikają z otrzymanych wniosków podróżnych oraz z konieczności dostosowania się do pociągów innych przewoźników (np. PKP Intercity), które posiadają priorytet w konstruowaniu rozkładu jazdy – można przeczytać w komunikacie przewoźnika.

Również na Warmii i Mazurach podróżni muszą liczyć się z utrudnieniami wynikającymi z realizacji inwestycji liniowych. Do końca kwietnia przerwa w ruchu kolejowym ma obowiązywać na odcinku Szczytno – Pisz, a przejazd zapewni komunikacja zastępcza. Dopiero w lecie pojadą pociągi regionalne z Olsztyna do Działdowa – do końca lipca podróżni pociągami dojadą do Olsztynka, a tam przesiądą się na autobusów. Jedynie do 24 marca 2019 r. założono kursowanie pociągów Olsztyn – Braniewo, co należy wiązać z planową przez PKP PLK rewitalizacją odcinka Gutkowo – Braniewo.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5