NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Polska Wschodnia: Bez większych zmian w rozkładzie PolRegio

| jar, Rynek Kolejowy 06.12.2017 2,1k

Polska Wschodnia: Bez większych zmian w rozkładzie PolRegio
fot. jar
Na terenie pięciu województw tworzących makroregion Polski Wschodniej nie należy spodziewać się większych zmian w ruchu regionalnym. Jak wynika z informacji opublikowanych przez oddziały Przewozów Regionalnych, najwięcej zmian będzie dotyczyło połączeń w województwie podkarpackim.
Podkarpackie: Nowy tabor i przystanki, „rozwój” komunikacji zastępczej

Wejście w życie nowego rozkładu jazdy pociągów nie spowoduje istotnych zmian w obsługiwanej siatce połączeń. Przewoźnik będzie zapewniał całoroczną obsługę tras Dębica – Rzeszów – Przemyśl – Medyka, Rzeszów – Tarnobrzeg – Stalowa Wola, Przeworsk – Stalowa Wola, Rzeszów – Jasło, Jarosław – Horyniec Zdrój. Ponadto zaplanowano połączenia sezonowe do stacji Medzilaborce na Słowacji (przez Jasło, Zagórz) oraz do Sandomierza i Zamościa (przez Lubaczów, Bełżec). Po zakończeniu robót torowych na linii nr 106 Rzeszów – Jasło powinny wrócić pociągi łączące stolicę regionu z Gorlicami i Komańczą oraz Jasło z Krosnem i Targowiskami.

Pozytywną zmianą dla podróżnych ma być poprawa komfortu podróżowania. Istotne zmiany w tym zakresie zasadniczego ciągu komunikacyjnego w regionie, czyli linii nr 91 Kraków Główny – Medyka. Zaplanowano zwiększenie liczby połączeń obsługiwanych nowoczesnymi pojazdami, zakupionymi przez samorząd województwa podkarpackiego. Pomiędzy Rzeszowem a Przemyślem będą kursowały dwa pociągi przyspieszone, po zakończeniu inwestycji skróceniu ulegnie czas przejazdu ze stolicy regionu do Tarnowa. Mniej będzie nielubianych przez wielu podróżnych przesiadek. Od 10 grudnia możliwy będzie dojazd jednym pociągiem regionalnym do Rybnika, w rozkładzie zaplanowano trzy pary pociągów Rzeszów – Medyka.

Pozytywne zmiany nastąpią również na trasie Rzeszów – Tarnobrzeg – Stalowa Wola. Pojawi się dodatkowa, popołudniowa para pociągów ze Stalowej Woli Południe do stolicy regionu. Rozpocznie się obsługa dwóch nowych przystanków osobowych - Majdan Królewski Podlasek oraz Huta Komorowska. Gorszą wiadomością jest okresowe wstrzymanie obsługi odcinków modernizowanej między Lublinem a Stalową Wolą linii nr 68.

Okresowo pogorszy się natomiast obsługa południowej części regionu, o czym więcej pisaliśmy tutaj. Utrudnienia potrwają do czerwca. Po zakończeniu inwestycji przewoźnik uruchomi dwie dodatkowe pary pociągów Rzeszów – Jasło.

Lubelskie: Więcej komunikacji zastępczej

Na terenie województwa lubelskiego układ połączeń nie ulegnie zmianie. Nadal przez cały rok będą obsługiwane ciągi Terespol – Łuków – Dęblin – Lublin – Chełm, Zamość – Rejowiec, Lublin – Parczew, Lublin – Airport Lublin i Lublin – Stalowa Wola. Ponadto przewoźnik obsługuje połączenie transgraniczne Terespol – Brest, a także „wspiera” Koleje Mazowieckie na trasie Łuków – Terespol (po 3 pary na dobę). Zaplanowano również obsługę połączeń sezonowych z Lublina do Bełżca. Natomiast roczny rozkład jazdy nie uwzględnia pociągów do Włodawy, które zamawiane w późniejszym terminie.

Jak wynika z informacji udzielonej przez Biuro Prasowe Urzędu Marszałka Województwa Lubelskiego oraz z rocznego rozkładu jazdy pociągów, największe zmiany będą dotyczyły zastępowania pociągów autobusami komunikacji zastępczej. Do odcinka Dęblin – Lublin od marca dołączą połączenia na linii nr 68 odcinek Lublin Zemborzyce – Kraśnik – Szastarka. W przypadku połączeń do Stalowej Woli i Rzeszowa pojazdy drogowe będą woziły podróżnych między wymienioną lubelską stacją a Kraśnikiem, w przypadku połączeń do Szastarki – autobusy dojadą do tej stacji. W wielu przypadkach nie będą one dojeżdżać w bezpośrednie sąsiedztwo peronów, jednak podróżni będą mogli wsiadać na przystankach autobusowych. Czas przejazdu komunikacji zastępczej wydłuży się o kilkadziesiąt minut. Opublikowany rozkład jazdy nie ujawnia natomiast zapowiadanej komunikacji zastępczej, która wprowadzona zostanie na czas zamknięć torowych na wschodnim odcinku linii nr 2.

Podlaskie, Świętokrzyskie, Warmińsko- mazurskie: Stabilizacja oferty

Jak wynika z komunikatów prasowych oraz wstępnej analizy rocznego rozkładu jazdy, nie są zapowiadane istotne zmiany na terenie trzech regionów. Dobrą wiadomością dla mieszkańców województwa podlaskiego jest fakt, że nie jest planowane wprowadzanie komunikacji zastępczej. Nadal będzie kursował pociąg Białystok - Kowno. Nie ujęto natomiast połączenia ze stolicy regionu do Walił, w którego uruchamianie zaangażowane były samorządy różnych szczebli. Zapewne informacja o połączeniu pojawi się wiosną przyszłego roku.

W Świętokrzyskim zakłada się nie tylko pozostawienie sezonowego połączenia z Kielc do Sandomierza, ale rozszerzenie częstotliwości jego kursowania. Skład będzie kursował w soboty, niedziele i święta od końca czerwca do końca września oraz podczas długich weekendów: majowego i czerwcowego. Dodatkowo w środy maja i czerwca uruchomiony zostanie pociąg Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz – Ostrowiec Św. Połączenie będzie skomunikowane z pociągami z/do Kielc.

Na terenie wymienionych regionów, ogólnie rzecz biorąc, wchodzący w życie w najbliższą niedziele rozkład jazdy w zasadniczej części jest kontynuacją obecnie obowiązującego. Zmiany dotyczą godzin odjazdów i przyjazdów pociągów, w niektórych przypadkach nastąpiła zmiana terminów ich kursowania. Jak wskazują oddziały PR, korekty wynikają m.in. z wniosków podróżnych i skomunikowań ze składami dalekobieżnymi.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5