NUMER 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
Temat numeru:
Rok 2020 pełen wyzwań
szukaj
Śledź nas:

Polregio z umową na Warmii i Mazurach na 6 lat

| inf. pras 23.11.2020 161

Polregio z umową na Warmii i Mazurach na 6 lat
fot. polregio
Polregio z umową na Warmii i Mazurach na 6 lat
Polregio z umową na Warmii i Mazurach na 6 lat
Polregio z umową na Warmii i Mazurach na 6 lat
Pomimo pandemii Województwo Warmińsko-Mazurskie utrzymuje siatkę połączeń kolejowych, które pozwalają walczyć z wykluczeniem komunikacyjnym w Krainie Wielkich Jezior, na Warmii i Żuławach. Przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego i Polregio podpisali sześcioletnią umowę o wartości 414 mln zł na wykonywanie przewozów kolejowych. Łączna praca eksploatacyjna wyniesie ponad 18 mln pockm.
– Zależy nam na tym, żeby poprawić ofertę komunikacyjną na Warmii i Mazurach – mówi Artur Martyniuk, prezes Polregio cytowany w komunikacie. – Dzięki zmodernizowanym szlakom pociągi mogą jeździć szybciej, bardziej punktualnie i stanowić atrakcyjną alternatywę dla mieszkańców i turystów. Chcielibyśmy wspólnie z samorządami i zarządcą infrastruktury pracować nad optymalnym i wygodnym rozkładem, który ułatwi mieszkańcom przesiadki, również do lokalnych i regionalnych autobusów – dodaje.

Umowa o wykonywanie wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich w ramach świadczenia usług publicznych na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego i województw sąsiednich będzie obowiązywać w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2026 r.

– To duże wyzwanie finansowe dla samorządu województwa, ale zapewnienie mieszkańcom dobrego dostępu do komunikacji jest jednym z naszych najważniejszych zadań – mówi Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa. – Uwzględniając specyfikę regionu, m.in. niską gęstość zaludnienia i znaczną długość tras kolejowych pokonywanych przez pociągi, zapewnienie satysfakcjonującej pasażerów oferty przewozowej jest trudne. Jednak każdego dnia we współpracy z Polregio uruchamiamy ponad 100 dobrze skomunikowanych pociągów. Jak ważny dla samorządu województwa jest rozwój transportu kolejowego, można zaobserwować, śledząc realizowane w regionie inwestycje.

Jak czytamy w komunikacie, w całym regionie Polregio obsługuje blisko 150 stacji i przystanków. Od największych miast, takich jak Olsztyn, Elbląg, Działdowo i Iława po mniejsze miejscowości znane z kart „Krzyżaków” i wakacyjnych wyjazdów pod żagle. Pociągiem można dotrzeć również do zamków w Nidzicy, Kętrzynie, Reszlu, Szczytnie czy Morągu. Transport kolejowy umożliwi też powrót z letnich rejsów do Giżycka, Rucianego-Nidy czy Starych Jabłonek. Warmia i Mazury to wiele więcej wciąż czynnych przystanków kolejowych o tak intrygujących nazwach jak Żugienie, Woszczele, Sątopy-Samulewo, Łankiejmy czy Gągławki.

– Podpisana dzisiaj umowa to podstawa do dalszej pracy, której celem powinno być zwiększenie atrakcyjności transportu kolejowego dla podróżnych – mówi Adam Pawlik, członek zarządu Polregio. – Stąd, we współpracy z Agencją Rozwoju Przemysłu i urzędami marszałkowskimi prowadzimy rozmowy, których celem jest pozyskanie środków na zakup nowego oraz modernizację taboru – dodaje.

Przewozy objęte umową będą realizowane na następujących trasach:
  • Działdowo – Iława – Działdowo
  • Iława – Malbork – Iława
  • Ełk – Grajewo – Białystok-Ełk
  • Elbląg – Malbork – Elbląg
  • Olsztyn – Działdowo – Olsztyn
  • Olsztyn – Szczytno – Pisz – Ełk – Olsztyn
  • Olsztyn – Szczytno – Olsztyn
  • Olsztyn – Szczytno – Szymany Lotnisko – Olsztyn
  • Olsztyn – Elbląg – Olsztyn
  • Olsztyn – Toruń – Olsztyn
  • Olsztyn – Iława – Olsztyn
  • Olsztyn – Jabłonowo Pom. – Olsztyn
  • Iława – Jabłonowo Pom. – Iława
  • Olsztyn – Korsze – Ełk – Olsztyn
  • Olsztyn – Korsze – Olsztyn
  • Korsze – Ełk – Korsze
  • Olsztyn – Iława – Gdynia
Przewidywane łączne nakłady finansowe na realizację przewozów w okresie obowiązywania Umowy wynoszą 414 612 331,00 zł. Zgodnie z postanowieniami Umowy całkowita praca eksploatacyjna planowana na okres obowiązywania Umowy wyniesie 18 003 000,000 pockm, natomiast roczna praca eksploatacyjna wyniesie maksymalnie 3 000 500,00 pockm.

Umowa z Województwem Warmińsko-Mazurskim, jest szóstą wieloletnią umową zawartą przez Polregio w tym roku. Wcześniej przewoźnik podpisał kontrakty z województwem podkarpackim, lubelskim, opolskim, świętokrzyskim a w 2019 roku – z województwem śląskim. W celu zapewnienia kontynuacji przewozów, samorządy powinny podpisać umowy PSC (ang. Public Service Contract) najpóźniej do 12 grudnia 2020 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 39a, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 39a, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 39a, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy trudny dla branży 2020 rok. Szczególną uwagę skierowaliśmy na liderów rynku: PKP SA, Budimex, Siemens Mobility, Polregio czy PKP Energetykę. W dziale pasażer analizujemy, co stało się w województwie kujawsko-pomorskim i jaka jest przyszłość kolei w Płocku. Rozmawiamy również z nową dyrektor ZTM w Warszawie. Eksperci opisali dla Czytelników system SCADA w PKP Energetyka i wszystkie aspekty wprowadzania nowego systemu napięcia 25 kV na polskiej sieci kolejowej. Nie zapominamy o wielkich pieniądzach w Krajowym Planie Odbudowy, niespełnionych zapowiedziach obniżenia stawek dostępu i nowej, wielkiej umowie PSC dla PKP Intercity.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 39a, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 39a, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 39a, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5