NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PolRegio z ARP szukają innowacyjnych pomysłów na kolej

| inf. prasowa 06.02.2018 1,4k

PolRegio z ARP szukają innowacyjnych pomysłów na kolej
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
ARP i PolRegio zainaugurowały wspólny projekt akceleracyjny dedykowany branży kolejowej. Celem Akceleratora ARP i PolRegio jest wspieranie innowacji. W ramach projektu spółki poszukują firm i instytucji zainteresowanych przygotowaniem innowacyjnych rozwiązań dla kolejnictwa. Pierwsze spotkanie odbyło się w formie ARP Innovation Pitch.
- Przewozy Regionalne, właściciel marki PolRegio w ciągu ostatnich dwóch lat przeszły bardzo gruntowne zmiany. Spółka inwestuje w unowocześnienie taboru, modernizację i zakup nowych składów. Z każdym rokiem jej wyniki finansowe są coraz lepsze, także ze względu na obrany kurs na innowacje, które pomagają zaoszczędzić czas i pieniądze. Priorytetem ARP jest wspieranie takich działań w spółkach z Grupy ARP, ponieważ budują wzrost wartości tych firm, pozwalają maksymalnie wykorzystać ich potencjał i pozytywnie wpływają na jakość produktów czy świadczonych usług. Jestem przekonany, że ten wspólny projekt zaowocuje rozwiązaniami, na których najbardziej skorzystają pasażerowie – powiedział Marcin Chludziński, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu.

Nowoczesne technologie dla przewoźnika i pasażerów

Akcelerator ARP i PolRegio skierowany jest do start-upów oraz sektora małych i średnich firm. Bardzo ważną role w projekcie odgrywają warsztaty, których celem jest poszukiwanie technologicznych rozwiązań na określone przez firmy potrzeby i oczekiwania. Największy krajowy przewoźnik kolejowy poszukiwał m.in. oprogramowania do sprzedaży biletów w kasach stacjonarnych, systemu rozrywki pokładowej, czy aplikacji mobilnych służących integracji pasażerów. ARP z sukcesem zrealizowała już kilkanaście edycji ARP Innovation Pitch. Doświadczenie zdobyte w tej współpracy pozwoliło zdiagnozować najczęstsze problemy związane z rozwojem innowacji w firmach.

PolRegio z ARP wybiega w przyszłość

– Z naszego doświadczenia wynika, że duże przedsiębiorstwa są zainteresowane wyszukiwaniem ciekawych rozwiązań technologicznych nie tylko wtedy, gdy pojawia się taka potrzeba. Firmy interesuje przede wszystkim stałe prowadzenie takich procesów, inkubacja biznesowa i akceleracja. W innowacyjnym wyścigu kluczowe są nie tylko bieżące rozwiązania, ale i te jeszcze nieodkryte, bo ich zdefiniowanie pozwoli zdobyć konkurencyjną przewagę. Takim wyzwaniom dedykowany jest projekt akceleracyjny ARP i PolRegio – podkreśla Michał Szaniawski, wiceprezes zarządu ARP.

ARP i PolRegio planują kolejne wydarzenia promujące rozwój innowacyjności i przedsiębiorczości. Spółki w formie działań informacyjnych, seminariów i warsztatów będą zachęcać do wspólnych projektów. Celem jest integrowanie i budowania kultury innowacyjności wśród firm z sektora MŚP i w samej branży kolejowej. Jest to szczególnie ważne ze względu na hermetyczność branży kolejowej, która wymaga dużych nakładów finansowych przeznaczanych na samo pozyskanie wiedzy. Małe firmy nie mają łatwego dostępu do informacji na temat potrzeb przewoźników kolejowych Natomiast problem przewoźników polega na braku szerokiego wyboru dostawców na tym specyficznym rynku. Program przygotowany przez ARP i PolRegio odpowiada na oba te wyzwania.

Start up'y pomogą w restrukturyzacji

– Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych to również otwarcie na innowacje i wspieranie rozwiązań, które pozwolą sprawnie zarządzać spółką i poprawiać jakość usług PolRegio. Wdrażanie innowacyjnych produktów podniesie poziom bezpieczeństwa pasażerów i usprawni procesy zarządzania. Są to czynniki kluczowe w trwającym procesie restrukturyzacji, ale też fundamentalne ze względu na strategiczną pozycję spółki na rynku – powiedziała Anna Lenarczyk, członek zarządu, dyrektor handlowy Przewozów Regionalnych.

ARP Innovation Pitch to cykliczne spotkania, których celem jest stworzenie warunków do współpracy dużych spółek z sektorem MŚP. Oprócz spółek z Grupy PGNiG brały w nich udział m.in. Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, URSUS, Grupa Azoty, Synthos. Efektem dotychczasowych XV edycji było niemal 300 zgłoszeń, z których ponad 100 miało okazję zaprezentować się bezpośrednio przed organizatorami. Z każdego konkursu wyłoniono po 3 laureatów (w sumie 40 firm). Już wkrótce rozpocznie się finał XVI edycji dla Lubelli.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5164)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (5164)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5