NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Polregio: Przetarg na komunikację zastępczą między Chotyłowem a Terespolem

| jar, Rynek Kolejowy 01.02.2018 0

Polregio: Przetarg na komunikację zastępczą między Chotyłowem a Terespolem
Pociąg Polregio na stacji Chotyłówfot. jar
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami na kolejnym odcinku lubelskiej sieci kolejowej pociągi regionalne zastąpią autobusy. Elektryczne zespoły trakcyjne użytkowane przez Przewozy Regionalne znikną z odcinka Chotyłów – Terespol. Ma to związek z kolejnym etapem modernizacji linii kolejowej nr 2, realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe.
Poszukiwanie przewoźnika kkz

Jak zapowiadaliśmy na portalu „Rynek Kolejowy”, z odcinka Chotyłów – Terespol zostaną odwołane pociągi regionalne. Będą one kursować jedynie do 10 marca bieżącego roku. Potem zostaną zastąpione przez autobusy. Przewozy Regionalne Oddział w Lublinie rozpisał przetarg na wybór wykonawcy usługi komunikacji zastępczej, a ogłoszenie zostało opublikowane przed kilkoma dniami.

W ramach postępowania prowadzonego pod nazwą "Wykonanie kolejowej komunikacji zastępczej za odwołane pociągi na odcinku Chotyłów – Terespol – Chotyłów" przewoźnik drogowy będzie zobowiązany do przejechania (szacunkowo) 258 044 km. PR Lublin założył, że świadczenie usługi będzie odbywało się przez ponad 13 miesięcy – od 11 marca 2018 r. do 24 kwietnia 2019 r. Wykonawca usługi będzie musiał dysponować 8 autobusami wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2005 r., w tym 6 pojazdami z minimum 50 miejscami siedzącymi każdy, oraz 2 pojazdami przystosowanymi do przewozów osób niepełnosprawnych i wyposażonymi w minimum 40 miejsc siedzących każdy. Pojazdy mają być również wyposażone w sprawną klimatyzację i ogrzewanie. Firma ubiegająca się o kontrakt musi również wpłacić 21 tysięcy zł wadium.

Postępowanie realizowane w trybie przetargu nieograniczonego ma charakter otwarty. Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest najniższa cena. Oferty należy składać do 16 lutego 2018 r. do godziny 10:00 w siedzibie lubelskiego oddziału PR.

Dłuższa podróż i obawy przewoźnika

Autobusy zastąpią 9 par pociągów i będą zatrzymywały się na wyznaczonych przystankach w miejscowościach: Chotyłów, Dobrynka, Kobylany, Małaszewicze i Terespol. Zdecydowana większość kursów będzie wykonywana jednym pojazdem – jedynie wybrane połączenia będą realizowane dwoma autobusami. Zgodnie z opublikowanym rozkładem jazdy czas przejazdu komunikacją zastępczą ma trwać 41 minut, czyli będzie prawie dwukrotnie dłuższy względem obecnie kursujących pociągów (23 minuty). Dodatkową niedogodnością będzie konieczność przesiadki na stacji Chotyłów.

Zofia Dziewulska, Naczelnik Działu ds. Handlowych w Lubelskim Oddziale Przewozów Regionalnych, udzielając informacji „Rynkowi Kolejowemu” przed kilkoma tygodniami, wyraziła obawę o utratę pasażerów w związku z realizowanymi modernizacjami infrastruktury w województwie lubelskim. – Nie ma możliwości, aby przy tak rozległych inwestycjach prowadzonych przez PKP PLK zapewnić korzystną ofertę dla podróżnych. Już sama zastępcza komunikacja autobusowa powoduje niezadowolenie i rezygnację podróżnych z naszych usług, a dodatkowo częste zmiany rozkładu jazdy nie sprzyjają tworzeniu dobrej oferty przez przewoźników – wyjaśniła. – Mamy nadzieję, że w przyszłości po zakończeniu modernizacji linii będzie możliwe przygotowanie oferty rozkładu jazdy zgodnie z potrzebą rynku przewozowego – dodała.

Pociągi PKP IC pojadą mimo modernizacji

Jak wynika z rocznego rozkładu jazdy pociągów, rozpoczęcie kolejnego etapu modernizacji linii nr 2 nie wpłynie istotnie na połączenia PKP Intercity. Czas przejazdu pociągów dalekobieżnych i międzynarodowych z Białej Podlaskiej do Terespola ulegnie wydłużeniu do kilku minut.

Inna komunikacja zastępcza w lubelskim

Jak informowaliśmy na naszym portalu, w 2018 r. na terenie województwa lubelskiego, kolejowe połączenia Polregio zniknęły z przebudowywanego odcinka linii kolejowych nr 7 (odcinek Lublin – Dęblin), od marca pojazdy szynowe nie pojadą po fragmencie linii nr 68 (najpierw Lublin Zemborzyce – Kraśnik, a potem na południe od ostatniego z wymienionych miast), o czym informowaliśmy tutaj i tutaj.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (928)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (928)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS