NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Polregio podsumowało 2020 rok

| inf. pras. 18.12.2020 100

Polregio podsumowało 2020 rok
Fot. Polregio
- Z kontraktów wieloletnich aż 8 z 15 jest podpisanych na 10 lat, a większość pozostałych na 8 lub 6 lat. Dzięki temu spółka w perspektywie długoterminowej ma zapewnione finansowanie od samych tylko samorządów wojewódzkich na poziomie blisko 9 mld zł. - pisze Polregio w komunikacie.
– Mimo niesprzyjającej sytuacji związanej z pandemią nie zwalniamy tempa. Jesteśmy jednym z nielicznych przewoźników w Polsce, który w tym roku nie przeprowadził redukcji zatrudnienia, jak również nie obniżał pensji – mówi Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio. Dzięki podpisanym umowom i wprowadzonym w spółce zmianom, możemy pracować nad programem inwestycji zarówno we własne zaplecza techniczne, jak i modernizację oraz zakup nowego taboru – dodaje prezes Artur Martyniuk.

Do 12 grudnia 2020 r. spółka zabezpieczyła blisko 9 mld zł w umowach z samorządami wojewódzkimi na obsługę kolejowych połączeń regionalnych. Łączna praca eksploatacyjna zapewniona w kontraktach w 15 województwach, wyniesie przynajmniej 385 mln pociągokilometrów. Ta wartość może ulec zwiększeniu, wraz z otwieraniem nowych linii i jeśli samorządy zdecydują się uruchomić dodatkowe połączenia.

Od nowego rozkładu jazdy, który wszedł w życie w całej Polsce 13 grudnia, przewoźnik otwiera nowe połączenia np. w województwach: zachodniopomorskim, podkarpackim, lubuskim, lubelskim i podlaskim. W woj. małopolskim i śląskim zwiększa do 28 par pociągów dziennie liczbę połączeń na trasie Kraków – Katowice, z których część będzie realizowana nowymi składami typu Impuls. Firma pracuje nad programem inwestycji w tabor oraz własne zaplecza techniczne, złożyła również wniosek o finansowanie do Krajowego Programu Odbudowy.

Polregio to największy przewoźnik kolejowy w Polsce pod względem liczby przewożonych pasażerów, Obsługuje blisko 27% z nich. Przewoźnik informuje, że zaudytowane wyniki finansowe spółki poznamy w pierwszym kwartale 2021. Tak odbywa się to corocznie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45203)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45203)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5