NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Polregio ma nowoczesny symulator Impulsa. Działa w Szczecinie [zdjęcia]

| inf. prasowa, oprac ms 29.06.2018 155

Polregio ma nowoczesny symulator Impulsa. Działa w Szczecinie [zdjęcia]
Symulator Impulsa w Szczecinie. Za nastawnikiem Olgierd Geblewicz Fot. Ziemowit Czerski
Polregio ma nowoczesny symulator Impulsa. Działa w Szczecinie [zdjęcia]
Polregio ma nowoczesny symulator Impulsa. Działa w Szczecinie [zdjęcia]
Polregio ma nowoczesny symulator Impulsa. Działa w Szczecinie [zdjęcia]
Polregio ma nowoczesny symulator Impulsa. Działa w Szczecinie [zdjęcia]
Polregio ma nowoczesny symulator Impulsa. Działa w Szczecinie [zdjęcia]
Polregio ma nowoczesny symulator Impulsa. Działa w Szczecinie [zdjęcia]
Przewozy Regionalne otrzymały od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego nowy symulator do szkolenia maszynistów. Urządzenie zbudowane przez firmę Autocomp Management na zlecenie Newagu jest wiernym odwzorowaniem kabiny Impulsa. Nowy nabytek spółki trafił do nowo utworzonego Centrum Szkolenia Maszynistów.
Nowe Centrum Szkolenia Maszynistów pozwoli m.in. na szkolenie kandydatów na maszynistów. Wyposażone jest w sale wykładowe i pomoce dydaktyczne. Prowadzone tam będą również szkolenia i egzaminy (kwalifikacyjne, weryfikacyjne, okresowe) na stanowiska bezpośrednio związane z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego: kierownika pociągu, rewidenta taboru, ustawiacza, manewrowego, a także na stanowisko konduktora oraz kasjera biletowego. Uroczystość przekazania nowego symulatora oraz otwarcia Centrum Szkolenia Maszynistów odbyła się 29 czerwca w Lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie.

Dobra współpraca marszałka z przewoźnikiem

– Z sukcesem kończymy proces restrukturyzacji i patrzymy w przyszłość. W tym miejscu chciałbym podziękować Panu Marszałkowi Olgierdowi Geblewiczowi za owocną i wręcz wzorową współpracę będącą przykładem na to, że wspólna praca samorządu, czyli organizatora transportu w regionie, z przewoźnikiem pozwala podnosić jakość przewozów i poziom bezpieczeństwa dla pasażerów poprzez kształcenie nowych kadr i nowoczesny, komfortowy tabor – powiedział Krzysztof Zgorzelski, Prezes Przewozów Regionalnych.

– Możemy pochwalić się najnowocześniejszym taborem w kraju. Już w tym roku wszystkie połączenia regionalne zrealizujemy nowymi lub zmodernizowanymi pojazdami. Kończymy ogromną inwestycję wymiany taboru, która łącznie obejmuje niebagatelną sumę 1 mld zł. Będziemy nadal pracować nad tym, aby na Pomorzu Zachodnim podróżowało się bezpiecznie, wygodnie i szybko. Symulator jest częścią tego planu, bo pozwoli jeszcze lepiej szkolić maszynistów, ludzi, w których ręce oddajemy nasze zdrowie i życie – podkreślał Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego.

– Od stycznia 2019 każdy maszynista musi przejść obowiązkowe szkolenie w symulatorze, minimum trzy godziny jeden raz w roku. Do tej pory maszyniści musieli odbyć takie szkolenie w Kruszewcu, a po otwarciu Centrum Szkolenia Maszynistów będą mogli szkolić się w Szczecinie. Jesteśmy drugim w Polsce oddziałem pod względem wielkości zleconej nam pracy eksploatacyjnej. To wszystko pokazuje, że dobra współpraca z marszałkiem przynosi realne korzyści dla pasażerów – powiedział Andrzej Chańko, Dyrektor Zachodniopomorskiego Oddziału Przewozów Regionalnych w Szczecinie.

Kabina jak w prawdziwym pociągu

Symulator pojazdu trakcyjnego typu 31WE/36WE ma budowę modułową. Składa się z kabiny symulatora, pulpitu maszynisty, układów projekcji oraz systemu dźwiękowego. Wszystkie elementy zostały zaprojektowane tak, żeby jak najlepiej oddać realia prowadzenia pociągu. Kabina symulatora została wykonana wspólnie z producentem Impulsa – firmą Newag. Dzięki temu pulpit maszynisty symulatora jest taki sam jak w prawdziwym pociągu. W kabinie został zainstalowany oryginalny fotel oraz podest. Zachowana została także kolorystyka pojazdu, a do wykonania zostały zastosowane te same materiały. Pulpit wyposażony jest w takie same jak w Impulsie urządzenia sterujące, znajdujące się w miejscach odwzorowujących ich realne położenie.

W symulatorze zamontowano także nowoczesny układ projekcji wizualnej. Zastosowane monitory o wysokiej rozdzielczości pozwalają na idealne zobrazowanie rzeczywistych warunków jazdy. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest np. dokładne odwzorowanie manewrów przy mokrej, zamarzniętej, pokrytej śniegiem szybie, a nawet przy jeździe „pod słonce”.

Istotnym elementem 31WE/36WE jest system przestrzennego dźwięku. Pozwala on na symulację takich odgłosów jak: dźwięki pochodzące z wnętrza kabiny, hałas silnika zależny od prędkości i obciążenia, odgłos toru (np. dźwięku wydawanego przez szyny i zwrotnice) w zależności od prędkości jazdy i powierzchni oraz dźwięki innych pojazdów i obiektów (np. przejeżdżających pociągów). Symulator posiada budowę modułową umożliwiającą rozszerzenie, rozbudowę systemu w przyszłości o kolejne nowe funkcjonalności.

Coraz więcej symulatorów u przewoźników

Symulator Impulsa dla Szczecina wykonała firma Autocomp Management, znana ze zrealizowanych już projektów symulatorów kolejowych na rynku polskim dla PKP Intercity, Kolei Mazowieckich i Przewozów Regionalnych. Urządzenie dla tego typu pociągów wyprodukowała ostatnio także firma Simfactor razem z TK Telekom. Używają go Koleje Dolnośląskie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS