Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Polregio ma nowoczesny symulator Impulsa. Działa w Szczecinie [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
29-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Przewozy Regionalne otrzymały od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego nowy symulator do szkolenia maszynistów. Urządzenie zbudowane przez firmę Autocomp Management na zlecenie Newagu jest wiernym odwzorowaniem kabiny Impulsa. Nowy nabytek spółki trafił do nowo utworzonego Centrum Szkolenia Maszynistów.

Nowe Centrum Szkolenia Maszynistów pozwoli m.in. na szkolenie kandydatów na maszynistów. Wyposażone jest w sale wykładowe i pomoce dydaktyczne. Prowadzone tam będą również szkolenia i egzaminy (kwalifikacyjne, weryfikacyjne, okresowe) na stanowiska bezpośrednio związane z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego: kierownika pociągu, rewidenta taboru, ustawiacza, manewrowego, a także na stanowisko konduktora oraz kasjera biletowego. Uroczystość przekazania nowego symulatora oraz otwarcia Centrum Szkolenia Maszynistów odbyła się 29 czerwca w Lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie.

Dobra współpraca marszałka z przewoźnikiem

– Z sukcesem kończymy proces restrukturyzacji i patrzymy w przyszłość. W tym miejscu chciałbym podziękować Panu Marszałkowi Olgierdowi Geblewiczowi za owocną i wręcz wzorową współpracę będącą przykładem na to, że wspólna praca samorządu, czyli organizatora transportu w regionie, z przewoźnikiem pozwala podnosić jakość przewozów i poziom bezpieczeństwa dla pasażerów poprzez kształcenie nowych kadr i nowoczesny, komfortowy tabor – powiedział Krzysztof Zgorzelski, Prezes Przewozów Regionalnych.

– Możemy pochwalić się najnowocześniejszym taborem w kraju. Już w tym roku wszystkie połączenia regionalne zrealizujemy nowymi lub zmodernizowanymi pojazdami. Kończymy ogromną inwestycję wymiany taboru, która łącznie obejmuje niebagatelną sumę 1 mld zł. Będziemy nadal pracować nad tym, aby na Pomorzu Zachodnim podróżowało się bezpiecznie, wygodnie i szybko. Symulator jest częścią tego planu, bo pozwoli jeszcze lepiej szkolić maszynistów, ludzi, w których ręce oddajemy nasze zdrowie i życie – podkreślał Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego.

– Od stycznia 2019 każdy maszynista musi przejść obowiązkowe szkolenie w symulatorze, minimum trzy godziny jeden raz w roku. Do tej pory maszyniści musieli odbyć takie szkolenie w Kruszewcu, a po otwarciu Centrum Szkolenia Maszynistów będą mogli szkolić się w Szczecinie. Jesteśmy drugim w Polsce oddziałem pod względem wielkości zleconej nam pracy eksploatacyjnej. To wszystko pokazuje, że dobra współpraca z marszałkiem przynosi realne korzyści dla pasażerów – powiedział Andrzej Chańko, Dyrektor Zachodniopomorskiego Oddziału Przewozów Regionalnych w Szczecinie.

Kabina jak w prawdziwym pociągu

Symulator pojazdu trakcyjnego typu 31WE/36WE ma budowę modułową. Składa się z kabiny symulatora, pulpitu maszynisty, układów projekcji oraz systemu dźwiękowego. Wszystkie elementy zostały zaprojektowane tak, żeby jak najlepiej oddać realia prowadzenia pociągu. Kabina symulatora została wykonana wspólnie z producentem Impulsa – firmą Newag. Dzięki temu pulpit maszynisty symulatora jest taki sam jak w prawdziwym pociągu. W kabinie został zainstalowany oryginalny fotel oraz podest. Zachowana została także kolorystyka pojazdu, a do wykonania zostały zastosowane te same materiały. Pulpit wyposażony jest w takie same jak w Impulsie urządzenia sterujące, znajdujące się w miejscach odwzorowujących ich realne położenie.

W symulatorze zamontowano także nowoczesny układ projekcji wizualnej. Zastosowane monitory o wysokiej rozdzielczości pozwalają na idealne zobrazowanie rzeczywistych warunków jazdy. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest np. dokładne odwzorowanie manewrów przy mokrej, zamarzniętej, pokrytej śniegiem szybie, a nawet przy jeździe „pod słonce”.

Istotnym elementem 31WE/36WE jest system przestrzennego dźwięku. Pozwala on na symulację takich odgłosów jak: dźwięki pochodzące z wnętrza kabiny, hałas silnika zależny od prędkości i obciążenia, odgłos toru (np. dźwięku wydawanego przez szyny i zwrotnice) w zależności od prędkości jazdy i powierzchni oraz dźwięki innych pojazdów i obiektów (np. przejeżdżających pociągów). Symulator posiada budowę modułową umożliwiającą rozszerzenie, rozbudowę systemu w przyszłości o kolejne nowe funkcjonalności.

Coraz więcej symulatorów u przewoźników

Symulator Impulsa dla Szczecina wykonała firma Autocomp Management, znana ze zrealizowanych już projektów symulatorów kolejowych na rynku polskim dla PKP Intercity, Kolei Mazowieckich i Przewozów Regionalnych. Urządzenie dla tego typu pociągów wyprodukowała ostatnio także firma Simfactor razem z TK Telekom. Używają go Koleje Dolnośląskie.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Biznes

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Polregio, opr. Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Tabor i technika

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Redakcja/inf. pras. 01 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Biznes

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Polregio, opr. Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Tabor i technika

Polregio otwiera zaplecze techniczne w Olsztynie

Redakcja/inf. pras. 01 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij